Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Arnoldzik z miasteczka Kruszwica. Mam przejechane 123747.15 kilometrów w tym 2305.26 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 24.38 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 63991 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Arnoldzik.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 81.30km
  • Teren 8.00km
  • Czas 04:03
  • VAVG 20.07km/h
  • VMAX 38.70km/h
  • Temperatura 22.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

CCCXXVIII etap -...linia kolejowa nr 239...

Czwartek, 15 sierpnia 2013 · dodano: 15.08.2013 | Komentarze 4

Trasa: Kruszwica-Sławsk Wlk.-Strzelno-Orchowo-Myślątkowo-Ostrówek-Kamionek-Procyń-Gębice-Kwieciszewo-Strzelno-Słwask-Wlk.-Kruszwica

LINIA KOLEJOWA NR 239 MOGILNO - ORCHOWO
Nieczynny dzisiaj odcinek kolejowy jest unikatowym na skalę europejską ze względu na bezkolizyjność. Istniejące na tym obszarze tory kolejowe nie przecinają dróg i mostów (wszystkie drogi prowadzone są wiaduktami), nie stwarzając zagrożenia dla innych uczestników ruchu.
Dnia 2.10.1916 r. oddano do użytku odcinek kolejowy Mogilno - Kwieciszewo o łącznej długości 8km, który po kilku tygodniach przedłużono do miejscowości Gębice. Od 1921 roku kolej dojeżdżała do samego Orchowa. Bezkolizyjna linia kolejowa z Mogilna do Orchowa była budowana ogromnym nakładem sił i środków finansowych. Do budowy niemiecki wykonawca zatrudniał jeńców wojennych głównie narodowości serbskiej. Wielu zmarło, a ich groby znajdują się na cmentarzu w Mogilnie. Dla Niemców była to linia strategiczna, dlatego też na trasie tej występują liczne nasypy, zza których można było prowadzić ostrzał wroga. Nasypy kolejowe pełniły więc funkcje militarne. Na trasie tej zlokalizowanych jest 17 wiaduktów, 4 mosty i 6 dworców. Linia kolejowa Orchowo - Mogilno przebiega przez: Kwieciszewo, Gębice, Procyń i Różannę. Cała trasa z Mogilna do Orchowa liczy 20, 42km, natomiast do miejscowości Gębice wynosi 9,89km. Trasę tę zamknięto dla ruchu pasażerskiego w 1987 roku, a w 1994 roku nastąpiło dla ruchu towarowego.

KLĄTWA KROWY RADAMPURIHABY, CZYLI PRWADZIWY POWÓD ZAMKNIĘCIA LINII NR 239
Pewnego ciemnego, listopadowego wieczora roku 1975 mechanik Józef z MD Inowrocław prowadził wieczorny pociąg z Mogilna do Orchowa. Sapiąca „oelka” na spokojnym szlaku działała na niego usypiająco. Drzemał również pomocnik, po dołożeniu ostatniej partii węgla w Kwieciszewie. Nic nie zwiastowało niepokojących zdarzeń, jakie miały rozegrać się za chwilę przed wjazdem do Gębic. Pociąg wjechał w obszar gęstej mgły. Senną marszrutę przerwało głuche uderzenie. Na tory zwaliła się jakaś ciężka rzecz. Mechanik Józef wyjrzał przez okienko i zobaczył leżące w rowie martwe ciało krowy, łaciatej Wuni z gębickiego gospodarstwa Leona Maślaka, którego nie lubił od czasu ostrego sporu o ukradzioną tonę węgla z mogileńskiego zasieku. Leon też był kolejarzem, ale dwa lata temu zwolnił się z PKP i przyjął robotę w inowrocławskiej mleczarni. Nie korzystał z kolei. Pięć miesięcy wcześniej kupił używaną Warszawę od szwagra z Radzymina. Mechanik Józef nie przejął się więc przejechaną krową Wunią i wesoło pogwizdując pojechał dalej. Nie wydarzyło się już nic szczególnego. W Orchowie, po sprawnej zmianie kierunku Józef wysłał pomocnika Maćka po piwo do sklepu GS-u, a sam oddał się swobodnemu, ponad godzinnemu wypoczynkowi w budce maszynisty. I wtedy zdarzyło się to, co zaowocowało później strasznymi konsekwencjami. Z obłoku dymu, jaki niemrawo sączył się z komina parowozu, ukazała się rogata głowa Świętej Megakrowy Radampurihaby i przemówiła muczącym głosem do Józefa. Za przejechanie mojej siostry Wuni Gębickiej od dnia dzisiejszego klątwa spadnie na ciebie i wszystkich, którzy żyją przy tej przeklętej linii orchowskiej. Linia zostanie zamknięta w ciągu najbliższych dwudziestu lat, a ty krowobójco będziesz na wieki uwięziony między Mogilnem, a Orchowem w piekielnym parowozie bez duszy, czarnym TKs75, bez czerwonych i białych aplikacji, mrocznym jak twe okropne wnętrze. Nigdy nie zaznasz spokoju, a każda szufla węgla dorzucona na ruszt paleniska nie ubędzie z tendra. Każdy litr wody zamieniony w parę pomnoży się. Oleju i smarów nigdy nie zabraknie. Będą się rodzić z twojego zła. Wracający z GSu, z ośmioma flaszkami piwa z Browaru Nakło, pomocnik Maciek nie zastał już dymiącej „oelki”, a ostatni wieczorny pociąg do Mogilna nigdy tego dnia nie odjechał. Potem kolejowe władze ukryły ten fakt i nigdy nie znalazł on miejsca w annałach historii polskiego kolejnictwa. Linię, jak wiemy zamknięto około dwadzieścia lat później, mimo dobrej frekwencji i nienajgorszego stanu technicznego. Tylko od czasu do czasu, w listopadzie słychać w okolicach Gębic upiorne gwizdy nieznanego nikomu parowozu, co do którego krążą dziwne legendy, opowiadane przez miejscowych alkoholików. Jeden z nich to pomocnik Maciek. Osiadł on w Gębicach, by, jak twierdzi, być w pobliżu nieogarnionego. To on snuje dziwne opowieści. Mówi, że mechanik Józef wynegocjował jeszcze od Świętej Megakrowy Radampurihaby małą ulgę w wiecznych cierpieniach. Raz do roku może wyjechać poza orchowski szlak. W Dzień Zmarłych. I wtedy pędzi swoim strasznym, czarnym pojazdem po wszystkich liniach inowrocławskiego węzła...

Widok z ostatniego na linii wiaduktu, wybudowanego prawdopodobnie z myślą o kontynuacji budowy dalszego odcinka szlaku. w krzakach kilkanaście metrów torów i kozioł oporowy.

Widok z wiaduktu na dworzec Orchowo.

Stacja Orchowo

Słupek kilometrowy linii nr 239 na stacji Orchowo.

Po wdrapaniu się na dość stromy nasyp niedaleko mostu na Małej Noteci.

Miejscami szlak wygląda zupełnie przyzwoicie.

Most nad Małą Notecią.

Widok z wiaduktu w Gębicach nieopodal stacji. Szlak praktycznie nie do przebycia.

Być może to tym parowozem mechanik Józef do dziś jeździ po linii nr 239.
Dziwne uczucie idąc po nieczynnym od lat torowisku co jakiś czas odruchowo odwracałem sie czy nie nadjeżdża jakiś... parowóz, że o stukocie kół i upiornych gwizdach już nie wspomnę.




  • DST 77.37km
  • Teren 3.00km
  • Czas 03:23
  • VAVG 22.87km/h
  • VMAX 36.10km/h
  • Temperatura 22.0°C
  • Kalorie 3kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

CCCXXVII etap -...kierunek południe...

Niedziela, 11 sierpnia 2013 · dodano: 11.08.2013 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Rzepowo-Racice-Rzeszynek-Łuszczewo-Mielnica-Przewóz-Broniszewo-Koszewo-Lisewo-Czartowo-Skulska Wieś-Radwańczewo-Wturek-Siedlimowo-Nożyczyn-Jeziora Wlk.-Włostowo-Kruszwica

Przyjemna rowerowa pogoda z umiarkowanym wiatrem z kierunku południowo-zachodniego skręcającego na zachodni. We wsi Rzeszynek najnormalniej w świecie odpadł mi przedni błotnik, który ukryłem w przydrożnych zaroślach. Jutro będę w tych okolicach autem to mam nadzieję, że go znajdę ;) W drodze powrotnej od 45 kilometra ucieczka przed ołowianą chmurą na szczęście udana, lecz na ostatnich 10 kilometrach jazda w deszczu już do samego domu.




Okolice Rzeszynka

Wyremontowana w zeszłym roku śluza Koszewo na Kanale Warta-Gopło

Granica województw Kujawsko-Pomorskiego i Wielkopolskiego

Linia energetyczna 220kV Konin-Bydgoszcz

Chmury pościgowe




  • DST 33.16km
  • Czas 01:22
  • VAVG 24.26km/h
  • VMAX 37.80km/h
  • Temperatura 25.0°C
  • Kalorie 3kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

CCCXXVI etap -...39 lat minęło jak się wszystko zaczęło...

Piątek, 9 sierpnia 2013 · dodano: 09.08.2013 | Komentarze 3

Trasa: Kruszwica-Sukowy-Młynice-Strzelno-Żegotki-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kruszwica




  • DST 54.71km
  • Teren 3.00km
  • Czas 02:30
  • VAVG 21.88km/h
  • VMAX 39.40km/h
  • Temperatura 27.0°C
  • Kalorie 3kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

CCCXXV etap -...mniejszy upał i jedziemy dalej...

Środa, 7 sierpnia 2013 · dodano: 07.08.2013 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Szarlej-Sikorowo-Jaronty-Komaszyce-Balin-Latkowo-Gnojno-Strzemkowo-Słwęcinek-Sójkowo-Cieślin-Inowrocław-Tupadły-Kruszwica




  • DST 47.46km
  • Czas 02:13
  • VAVG 21.41km/h
  • VMAX 59.80km/h
  • Temperatura 31.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

CCCXXIV etap -...upał i pęknięta szprycha...

Wtorek, 6 sierpnia 2013 · dodano: 06.08.2013 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Batkowo-Dziarnowo-Kościelec-Gorzany-Węgierce-Janikowo-Ludzisko-Tupadły-Kruszwica




  • DST 17.20km
  • Teren 4.00km
  • Czas 01:06
  • VAVG 15.64km/h
  • VMAX 24.00km/h
  • Temperatura 31.0°C
  • Kalorie 3kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

CCCXXIII etap -...Gaston tour...

Niedziela, 28 lipca 2013 · dodano: 28.07.2013 | Komentarze 0




  • DST 28.88km
  • Teren 5.00km
  • Czas 01:18
  • VAVG 22.22km/h
  • VMAX 36.00km/h
  • Temperatura 24.0°C
  • Kalorie 3kcal
  • Aktywność Jazda na rowerze

CCCXXII etap -...EP09-042...

Środa, 17 lipca 2013 · dodano: 17.07.2013 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Szarlej-Arturowo-Góra-Sikorowo-Inowrocław-Tupadły-Kruszwica

EP09-042 (Epoka)
Producent - PaFaWag Wrocław
Lata budowy - 1986-1997
Układ osi - Bo'Bo'
Masa służbowa - 83,5 tony
Długość ze zderzakami - 16740 mm
Szerokość - 2974 mm
Wysokość - 4300 mm
Średnica kół - 1250 mm
Liczba silników - 4
Typ silników trakcyjnych - LKa740
Moc ciągła - 2920 kW (4×730 kW)
Moc godzinna - 3180 kW (4×795 kW)
Napięcie zasilania - 3 kV DC
Maksymalna siła pociągowa - 195 kN
Prędkość konstrukcyjna - 160 km/h
Maksymalna prędkość eksploatacyjna - 160 km/h
Nacisk osi na szyny - 21 ton




  • DST 53.75km
  • Czas 02:23
  • VAVG 22.55km/h
  • VMAX 41.30km/h
  • Temperatura 23.0°C
  • Kalorie 6kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

CCCXXI etap -...ET22-1015...

Niedziela, 14 lipca 2013 · dodano: 14.07.2013 | Komentarze 0

Trasa:Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Cieślin-Lechowo-Janikowo-Ludzisko-Tupadły-Kruszwica

ET22-1015 (Helmut)
Producent:PaFaWag Wrocław
Lata budowy:1969-1989
Układ osi:Co’Co'
Masa służbowa:120 ton
Długość ze zderzakami:19240 mm
Szerokość:3000 mm
Wysokość:4456 mm
Średnica kół:1250 mm
Liczba silników:6
Moc ciągła:3000 kW
Moc godzinna:3120 kW
Maksymalna siła pociągowa:42 T
Prędkość konstrukcyjna:125 km/h

ET22-1015 CT Szczecin




  • DST 58.81km
  • Teren 6.00km
  • Czas 02:33
  • VAVG 23.06km/h
  • VMAX 33.80km/h
  • Temperatura 24.0°C
  • Kalorie 3kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

CCCXX etap -...dookoła J. Gopła...

Niedziela, 7 lipca 2013 · dodano: 07.07.2013 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Gocanowo-Witowice-Złotowo-Połajewo-Przewóz-Skulsk-Włostowo-Kruszwica






  • DST 30.26km
  • Teren 1.00km
  • Czas 01:22
  • VAVG 22.14km/h
  • VMAX 40.90km/h
  • Temperatura 26.0°C
  • Kalorie 3kcal
  • Aktywność Jazda na rowerze

CCCXIX etap -...a dlaczego nie...

Sobota, 6 lipca 2013 · dodano: 06.07.2013 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Kobylniki-Szarlej-Szymborze-Inowrocław-Tupadły-Kruszwica