Info

avatar Blog rowerowy Arnoldzika z miasteczka Kruszwica. Przeróżne liczniki nabiły mi 111573.30 kilometrów w tym 2133.36 po polnych dróżkach, leśnych duktach a nawet po śniegu. Jeżdżę z prędkością średnią 24.41 km/h i to jest istotne
Więcej o Arnoldziku.

Arnoldzikowe batoniki

2019

button stats bikestats.pl

2020

button stats bikestats.pl

2021

button stats bikestats.pl

2022

button stats bikestats.pl

2023

button stats bikestats.pl

2024



baton rowerowy bikestats.pl

Znajomi Arnoldzika

Zdobyte przez Arnoldzika gminy

Odwiedziny u Arnoldzika

licznik odwiedzin Tumblr

Arnoldzikowa zegarynka

Arnoldzikowa pogodynka

Wykres roczny Arnoldzika

Wykres roczny blog rowerowy Arnoldzik.bikestats.pl

Archiwum Arnoldzika

Wpisy archiwalne w miesiącu

Maj, 2015

Dystans całkowity:518.89 km (w terenie 15.00 km; 2.89%)
Czas w ruchu:22:37
Średnia prędkość:22.94 km/h
Maksymalna prędkość:42.30 km/h
Suma kalorii:32 kcal
Liczba aktywności:8
Średnio na aktywność:64.86 km i 2h 49m
Więcej statystyk

  • Dystans 61.77km
  • Czas 02:27
  • Prędkość śr. 25.21km/h
  • Prędkość max. 36.27km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Wiatr 3m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLXVII etap -...wokół Jeziora Skulskiego...

Niedziela, 31 maja 2015 · dodano: 31.05.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Włostowo-Pilich-Skulska Wieś-Czartowo-Wandowo-Kijowiec-Lisewo-Skulsk-Pilich-Włostowo-Kruszwica








Jezioro Skulskie, w oddali maszt RTV w Żółwińcu










  • Dystans 80.65km
  • Czas 03:24
  • Prędkość śr. 23.72km/h
  • Prędkość max. 42.30km/h
  • Temperatura 20.0°C
  • Wiatr 6m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLXVI etap -...nie taki wiatr straszny...

Sobota, 30 maja 2015 · dodano: 30.05.2015 | Komentarze 1


Trasa: Kruszwica-Sławsk Wlk.-Strzelno-Kwieciszewo-Gębice-Ostrowo-Przyjezierze-Wójcin-Wilczyn-Wilczogóra-Skulska Wieś-Pilich-Włostowo-Kruszwica




Niegdyś powiadano, iż w Wąchocku zwijają na noc asfalt, natomiast we wsi Kwieciszewo Sołtys pomyślał żeby go również zabezpieczyć przez niezaplanowanym zwinięciem tudzież kradzieżą. 

...miałem kiedyś pszczółkę i kolejkę na kluczyk, lecz asfaltu na kluczyk jeszcze nie widziałem ;)

zza koła, poprzez szprychy widok na J. Skulska Wieś

i bez szprych


TRASA




  • Dystans 45.76km
  • Teren 7.40km
  • Czas 02:22
  • Prędkość śr. 19.34km/h
  • Prędkość max. 36.00km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Wiatr 2m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLXV etap -...robactwo, zające i most...

Niedziela, 24 maja 2015 · dodano: 24.05.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Miechowice-Sikorowo-Góra-Witowy-Arturowo-Szarlej-Kruszwica

Dziś wyjątkowo dało mi się we znaki fruwające robactwo. Jakieś takie czarne muchy z długimi nogami, których pełno było w powietrzu zapewne ze względu na nieco wyższą niż ostatnio temperaturę oraz słaby wiatr. Już dawno nie zjadłem tylu owadów w ciągu tak krótkiego czasu :)


Most na Noteci w okolicach wsi Tupadły- linia kolejowa nr 231 
szaraki dwa ;)

Widok w kierunku południowym na linię nr 131 ( Chorzów Batory - Tczew ) - 308 km szlaku w okolicy wsi Arturowo




  • Dystans 72.82km
  • Czas 03:17
  • Prędkość śr. 22.18km/h
  • Prędkość max. 39.60km/h
  • Temperatura 14.0°C
  • Wiatr 7m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLXIV etap -...pod wiatr i z wiatrem...

Niedziela, 17 maja 2015 · dodano: 17.05.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Janikowo-Broniewice-Wierzejewice-Kołodziejewo-Dąbrówka-Mogilno-Świerkówiec-Marcinkowo-Gębice-Zbytowo-Łąkie-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica







Linia nr 239 nieopodal Gębic, jak widać odcinek przejezdny :)







  • Dystans 10.21km
  • Czas 00:27
  • Prędkość śr. 22.69km/h
  • Prędkość max. 28.90km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • Wiatr 5m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLXIII etap -...Ol49-69...

Sobota, 16 maja 2015 · dodano: 17.05.2015 | Komentarze 0


Ol49-69 z pociągiem "GOPŁO" na 8.4 km linii nr 231







  • Dystans 40.48km
  • Teren 6.00km
  • Czas 01:54
  • Prędkość śr. 21.31km/h
  • Prędkość max. 34.89km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Wiatr 4m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLXII etap -...Bieg Piastowski i polowanie na byka...

Sobota, 9 maja 2015 · dodano: 09.05.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Łagiewniki-Kruszwica-Szarlej-Łojewo-Sikorowo-Góra-Witowy-Karczyn PKP-Wolany-Wola Wapowska-Piaski-Bachorce-Grodztwo-Kruszwica

Dziś pojechałem potowarzyszyć i pokibicować uczestnikom VIII Biegu Piastowskiego 
...a potem upolować byka... ET22-1047 ze składem węglarek na 303 kilometrze linii 131 Chorzów Batory - Tczew








  • Dystans 106.75km
  • Czas 04:24
  • Prędkość śr. 24.26km/h
  • Prędkość max. 38.70km/h
  • Temperatura 17.0°C
  • Wiatr 2m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLXI etap -...kontrowersyjna odkrywka...

Niedziela, 3 maja 2015 · dodano: 03.05.2015 | Komentarze 3


Trasa: Kruszwica-Gocanowo-Witowice-Piotrków Kujawski-Wierzbinek-Boguszyce-Zaryń-Mąkoszyn-Sierakowy-Czamanin-Topólka-Sadłóg-Powałkowice-Witowo-Płowce-Kwilno-Dobre-Bronisław-Wola Wapowska-Wolany-Kruszwica

Była wycieczka wokół odkrywki Jóźwin IIB a dziś przyszła kolej na chyba najbardziej kontrowersyjną odkrywkę Tomisławice. Odkrywka ta jest jedyną w Polsce, która została otwarta po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Według niepotwierdzonych informacji powstanie odkrywki węgla w Tomisławicach nieopodal jeziora Gopła może spowodować powstanie leju depresyjnego, który w następstwie doprowadzi do wyschnięcia wody w jeziorze. Ponadto wody z odwodnienia kopalni odprowadzane między innymi do Gopła niosą ze sobą sporo zanieczyszczeń tj. wszelkiego rodzaju zawiesin. 
To oczywiście ważna kwestia niewątpliwie wyolbrzymiona i nagłośniona medialnie przez ekoterrorystów jednak inne kontrowersje budzi fakt prowadzonych badań mających na celu okonturowanie rejonu występowanie złoża węgla. Jak dowiedziałem się od miejscowych badania te prowadzone pod koniec lat 90-tych były przeprowadzone nierzetelnie a oszacowana ilość węgla znacznie zawyżona. Badania były prowadzone w rejonie wsi Dębołęka i Tomisławice. Wstępne prace poszukiwawcze wykonane zostały w 1998 roku, a ostateczna dokumentacja geologiczna zatwierdzona przez Ministra Środowiska w 2001 roku. Dokumentacja ta była podstawą sporządzenia w roku 2005 Projektu Zagospodarowania Złoża, opracowania niezbędnego do uzyskania koncesji na wydobywanie węgla.
Choć wielu wysiedlonych mieszkańców przystało na warunki kopalni nie obyło się również bez bardziej niezwykłych historii jak np. głośna sprawa p. Jana Kwiatkowskiego przedstawiona w programie Elżbiety Jaworowicz "Sprawa dla Reportera", którą znając kilka szczegółów nie zawartych w programie pozwolę sobie nie skomentować.
SPRAWA DLA REPORTERA
Przeważająca część złoża "Tomisławice" zalega na obszarze wielkopolskiej gminy Wierzbinek. Złoże powstałe w trzeciorzędzie tworzy zwarty obszar Pola Głównego o rozciągłości NW-SE, długości 8,5 km, szerokości od 1-1,5 km w części południowej do 2,5 km w części północnej. W obrębie Pola Głównego wydzielono dwa pola zasobów bilansowych: Pole Północne i Pole Południowe. Zasoby przemysłowe złoża (w granicach objętych koncesją) oszacowano na 41 mln Mg.

Na powyższych fotkach zwałowarka A2RsB-8800

Dwupasmowa droga wewnętrzna długości blisko 19 km służąca do transportu węgla.
Trasa odstawy przebiega przez miejscowości Wierzbinek i Łysek. Załadunek samochodu trwa do 4 minut, przejazd do "Lubstowa" - 30 minut, rozładunek do 4 minut, powrót do "Tomisławic" - 25 minut. Węzeł lubstowski daje możliwość rozładunku czterech samochodów jednocześnie. Do dalszego transportu węgla do elektrowni wykorzystywana jest istniejąca infrastruktura kolejowa.
.....................................................
Objechałem całą kopalnię rozmyślając o ogromie przedsięwzięcia aż tu nagle 

nie ma rzeczy nie możliwych i już po kilku kilometrach ujrzałem 

potem już było spokojnie, poniżej ciekawy neogotycki kościół pw. Matki Boskiej Częstochowskiej w Mąkoszynie

i w oddali nie mniej ciekawy kościół p.w. św. Andrzeja Apostoła w Witowie 







  • Dystans 100.45km
  • Teren 1.60km
  • Czas 04:22
  • Prędkość śr. 23.00km/h
  • Prędkość max. 36.90km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Wiatr 3m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLX etap -...wziąć byka za rogi...

Piątek, 1 maja 2015 · dodano: 01.05.2015 | Komentarze 2


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Jaksice-Złotniki Kujawskie-Leszcze-Złotowo-Barcin-Szczepanowo-Dąbrowa-Wszedzień-Kołodziejewo-Dębowo-Głogówiec-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica





Marzenia się spełniają, może tak nie do końca ale choć częściowo :)

w kabinie ET22 


ET22-254 a w zasadzie to co z niej zostało ;(
Numer fabryczny: 201E-255
Rok produkcji: 1976
Wiek pojazdu: 39 lat
Status: Skreślony (Złomowany)

HISTORIA PRZYDZIAŁÓW
1976-08       MD Łódź Olechów PKP
1994-02-01  MT Toruń  PKP
1997-05-30  MT Bydgoszcz PKP
1999-04-01  MZ Bydgoszcz PKP
1999-09-01  Zakład Taboru w Bydgoszczy  PKP
2001-10-01  Zakład Taboru w Bydgoszczy  PKP Cargo S.A.
2009-01-01  PKP Cargo Kujawski Zakład Spółki w Bydgoszczy PKP Cargo S.A.
2011-01-01  PKP Cargo Północny Zakład Spółki w Gdyni   PKP Cargo S.A.
2011-03-21  Skreślenie ze stanu
2012-12       Fizyczna likwidacja na terenie CTPE Bydgoszcz, jak widać nie do końca

tak byczek wyglądał na "chwilę" przed unicestwieniem

a tak za czasów świetności 

prowadził nawet składy osobowe

i żeby nie było, że tylko koleje to kościół św. Jakuba Większego w Barcinie 

i Noteć

i jakieś chmury