Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Arnoldzik z miasteczka Kruszwica. Mam przejechane 123519.98 kilometrów w tym 2278.26 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 24.39 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 63361 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Arnoldzik.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 40.63km
  • Czas 01:51
  • VAVG 21.96km/h
  • VMAX 29.70km/h
  • Temperatura 6.0°C
  • Kalorie 3kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLXXXIII etap -...ciemno wszędzie...

Czwartek, 23 października 2014 · dodano: 23.10.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Polanowice-Kraszyce-Stodólno-Strzelno-Ciechrz-Wymysłowice-Markowice-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kobylniki-Kruszwica


Nie tylko Konin ma swojego "Titanica" ,a że tylko jeden komin ;)




  • DST 62.80km
  • Czas 02:16
  • VAVG 27.71km/h
  • VMAX 41.40km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • Kalorie 5kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLXXXII etap -...wiosna, jesienny wieje wiatr, wiosna...

Niedziela, 19 października 2014 · dodano: 19.10.2014 | Komentarze 2

Trasa: Kruszwica-Włostowo-Krzywe Kolano-Wronowy-Młyny-Strzelno-Markowice-Tupadły-Kruszwica


Inowrocławskie Zakłady Chemiczne SODA MĄTWY S.A.



Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 46.25km
  • Czas 01:54
  • VAVG 24.34km/h
  • VMAX 36.90km/h
  • Temperatura 12.0°C
  • Kalorie 2kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLXXXI etap -...powiew jesieni...

Sobota, 18 października 2014 · dodano: 18.10.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Włostowo-Mirosławice-Młyny-Strzelno-Markowice-Tupadły-Kruszwica




  • DST 40.73km
  • Teren 4.00km
  • Czas 01:54
  • VAVG 21.44km/h
  • VMAX 34.30km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLXXX etap -...wiatraki i polne drogi...

Poniedziałek, 13 października 2014 · dodano: 13.10.2014 | Komentarze 2

Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Sikorowo-Dulsk-Góra-Karczyn PKP-Wolany-Bródzki-Kruszwica

Oto jest pytanie; czy kręcą mnie pociągi czy mam pociąg do wiatraków ?


polne drogi też są fajne 

(z porannego spaceru z psem) - tu swój żywot kończy linia nr 231 dalej jest ok. 44 km umownych, bo już w ok. 10% nie istniejących torów do Mogilna :(

...a taki widok miał przed laty maszynista prowadząc pociąg relacji Mogilno - Inowrocław zbliżając się do stacji Kruszwica  ( oczywiście nieco inny )





  • DST 37.50km
  • Czas 01:58
  • VAVG 19.07km/h
  • VMAX 26.10km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • Kalorie 3kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLXXIX -...relaksacyjnie z chrześniaczką...

Sobota, 11 października 2014 · dodano: 11.10.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Sławsk Wlk.-Bożejewice-Markowice-Górki-Ołdrzychowo-Rzadkwin-Ciechrz-Żegotki-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kruszwica


Droga Ołdrzychowo-Rzadkwin

Kruszwica, piękna okolica :)




  • DST 53.70km
  • Czas 01:58
  • VAVG 27.31km/h
  • VMAX 44.10km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLXXVIII etap -...popołudniową porą...

Piątek, 10 października 2014 · dodano: 10.10.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Włostowo-Pilich-Młyny-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica


Jezioro Skulska Wieś 


Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 99.27km
  • Czas 03:46
  • VAVG 26.35km/h
  • VMAX 41.40km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLXXVII etap -...elektrownia Pątnów...

Czwartek, 9 października 2014 · dodano: 09.10.2014 | Komentarze 2

Trasa: Kruszwica-Skulsk-Ślesin-Mikorzyn-Konin-Kamienica-Jóźwin-Ślesin-Skulsk-Kruszwica


Wjazd do Konina od strony Kazimierza Biskupiego

Elektrownia Pątnów I została zaprojektowana jako elektrownia parowa, zawodowa, kondensacyjna, blokowa z międzystopniowym przegrzewaczem pary, opalana węglem brunatnym. Elektrownia przechodzi od lat sukcesywną rekonstrukcję techniczną i technologiczną. Wynika to z konieczności przystosowania bloków energetycznych o mocy 200 MW do aktualnych wymogów Unii Europejskiej i władz polskich w zakresie emisji gazów i pyłów do atmosfery.

Blok 474 MW w elektrowni Pątnów jest pierwszą jednostką prądotwórczą na parametry nadkrytyczne w krajowym systemie elektroenergetycznym. Cechą charakterystyczną jest jej wysoka sprawność energetyczna, co wiąże się z mniejszym zużyciem paliwa i obniżoną ilością odpadów poprodukcyjnych.

Dane techniczne:

  • Moc znamionowa bloku na zaciskach generatora przy średnio rocznej temperaturze wody chłodzącej 16ºC - 470,2 MW.
  • Moc bloku netto na szynach 400 kV przy temperaturze wody chłodzącej 16ºC - 446 MW.
  • Roczny czas wykorzystania mocy zainstalowanej: 6800 h.
  • Roczna produkcja energii elektrycznej: 3180 GWh

TITANIC ;)


Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 62.86km
  • Czas 02:26
  • VAVG 25.83km/h
  • VMAX 44.10km/h
  • Temperatura 13.0°C
  • Kalorie 6kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLXXVI etap -...pętla się zaciska...

Wtorek, 7 października 2014 · dodano: 07.10.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Włostowo-Skulsk-Lisewo-Kolonia Warzymowska-Goplana-Mielnica-Skulsk-Włostowo-Kruszwica

Setny wyjazd w tym roku i blisko 5000 km, co daje średnio częstotliwość wyjazdów co 2,8 dnia, czyli co 67 godzin i 12 minut wsiadałem na rower i przejeżdżałem średnio 50 km ;)




Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 63.74km
  • Czas 02:26
  • VAVG 26.19km/h
  • VMAX 38.70km/h
  • Temperatura 16.0°C
  • Kalorie 5kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLXXV etap -...bezduszne czasy...

Poniedziałek, 6 października 2014 · dodano: 06.10.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Włostowo-Pilich-Skulsk-Przewóz-Połajewo-Piotrków Kujawski-Brześć-Witowice-Gocanowo-Kruszwica


Zmagając się z uporczywym wiatrem wpatrując się niezliczoną ilość białych wiatraków a właściwie elektrowni wiatrowych naszła mnie refleksja dotycząca bezduszności czasów w których przyszło nam żyć. Mianowicie dziś już nikt nie powołuje do życia wiatraków jak czynił to przed laty cieśla, dziś wiatraki się buduje tudzież stawia. Bezduszne, takie same różniące się jedynie rozmiarem napisem na korpusie.
Koźlaki, holendry i paltraki znikają z monotonnego, nizinnego krajobrazu Polski za to w ich miejsce pojawiają się elektrownie wiatrowe smukłe i brzydkie, których ojcem jest bliżej nieznany inżynier budowniczy. 

Kanał Warta - Gopło

Gdzieś na trasie ;)


Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 64.71km
  • Czas 02:28
  • VAVG 26.23km/h
  • VMAX 37.80km/h
  • Temperatura 16.0°C
  • Kalorie 5kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLXXIV etap -...go east...

Niedziela, 5 października 2014 · dodano: 05.10.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Wola Wapowska-Dobre-Sędzin-Zakrzewo-Dąbrowa Biskupia-Pieranie-Papros-Wola Wapowska-Kruszwica



Dziś w sumie tez zaliczyłem trzy powiaty ;)

Kanał Bachorze wyznacza naturalną granicę pomiędzy powiatem radzejowskim i aleksandrowskim.

Kanał Bachorze ( Kanał Piastowski ) – kanał wodny o długości 46,4 km na Kujawach, łączący Noteć w Kruszwicy ze Zgłowiaczką w Brześciu Kujawskim. Z uwagi na to, że kanał przecina wododział Odry i Wisły, jego wody w części zachodniej i wschodniej płyną w dwóch przeciwnych kierunkach. Jedno ramię uchodzi do jeziora Gopła i jest jednym z największych jego dopływów, drugie natomiast uchodzi do Zgłowiączki, będącej dopływem Wisły.
Ciek ten wykorzystuje pradolinę, którą wody pra-Wisły odpływały ku zachodowi w fazie poprzedzającej powstanie pradoliny Noteci. Później, przez długi czas dolina Bachorzy stanowiła ramię pomocnicze Wisły. Do XV wieku ciek ten stanowił drogę żeglowną, a obecnie jest kanałem melioracyjnym.
Jego średni przepływ przy ujściu do Zgłowiączki wynosi zaledwie 0,15 m3/s. Lustro wody zalega na rzędnej 81,6-82,6 m n.p.m. Do Bachorzy uchodzi szereg cieków ( bez nazw ) płynących z północy i północnego zachodu. Cieki te charakteryzują się niewielkimi przepływami, a w czasie suchych lat wysychają.

Dolina Bachorzy - najstarsza wzmianka o drodze wodnej przez Bachorze pochodzi z 1297 r. Za czasów króla Przemysła II u ujścia Zgłowiączki do Wisły powstała wtedy osada służebna Korabniki, której nazwa wzięła się od płaskodennych statków, mogących pokonać płytki kanał przecinający Bachorze. Rejon Bachorza był w czasie wiosennego przyboru wód całkowicie zalany i można było przeprawić się tędy łodzią. Było to miejsce dogodne do połączenia dorzeczy Wisły i Odry w jeden system, gdyż odległość do pokonania ( od jeziora Gopło do Wisły ) wynosiła ok. 40 km, a teren był płaski i podmokły. W związku z tym ówcześni władcy nakazali podjęcie prac nad pogłębieniem koryta płynących tu niewielkich rzek i połączeniem ich w system umożliwiający żeglugę przez cały rok. Prace były żmudne i często przerywane, bowiem były to niespokojne czasy rozbicia dzielnicowego.
Obecna forma kanału powstała podczas prac melioracyjnych, przeprowadzonych w II połowie XIX wieku.

selfie z trasy ;)


Kategoria SZOSA SAMOTNIE