Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Arnoldzik z miasteczka Kruszwica. Mam przejechane 123434.78 kilometrów w tym 2278.26 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 24.39 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 63289 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Arnoldzik.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 32.68km
  • Czas 01:27
  • VAVG 22.54km/h
  • VMAX 45.90km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Kalorie 6kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLI etap -...magiczna lokomotywa...

Niedziela, 5 kwietnia 2015 · dodano: 05.04.2015 | Komentarze 5


Trasa:Kruszwica-Tupadły-Ludzisko-Balice-Górki-Markowice-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kruszwica

Dziś spotkałem magiczną lokomotywę, w rzeczy samej wczoraj jej tu nie było. Pojawiła się tak nagle. Czy to możliwe że przejeżdżając tędy wczoraj mógłbym jej nie zauważyć?  Mało jest to realne, ale możliwe. Jak rozwikłać tą (tę) zagadkę ? Czy ta lokomotywka była tu wcześniej czy później hmmm i to są te moje problemy tudzież rozterki z którymi przyjdzie mi teraz żyć. 

Ls40 – manewrowa lokomotywa spalinowa produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie.
Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosowania w PKP (seria SM02) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże, pod oznaczeniem Ls40, była szeroko używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa mogąca przetransportować niezbyt duże ładunki. W takiej roli można było je często spotkać do lat 90. XX wieku. Obecna tendencja odchodzenia małych i średnich zakładów od korzystania z transportu kolejowego doprowadziła do skasowania lub odstawienia znacznej liczby maszyn tego typu. Model Ls40 był najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce. Do końca produkcji w 1961 roku chrzanowska fabryka wyprodukowała łącznie 581 sztuk Ls40.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE LOKOMOTYWY
  • szerokość toru: 1435 mm
  • układ osi: B
  • typ silnika spalinowego: S 324 HL
  • moc znamionowa silnika: 75 KM
  • prędkość maksymalna: 11,35 km/h
  • zapas paliwa: 120 l
  • masa własna lokomotywy: 15,8 t
  • max. szerokość lokomotywy: 2550 mm
  • max. wysokość lokomotywy: 3010 mm
  • długość lokomotywy (ze zderzakami): 6000 mm










  • DST 54.38km
  • Czas 02:20
  • VAVG 23.31km/h
  • VMAX 36.90km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DL etap -...sucho, mokro i muszki...

Sobota, 4 kwietnia 2015 · dodano: 04.04.2015 | Komentarze 1

Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Cieślin-Kościelec-Janikowo-Balice-Górki-Markowice-Bożejewice-Słąwsk Wlk.-Kruszwica

Sucho było, choć chmurom się zbierało na deszcz. Nie zmokłem mimo, że padało, ale wcześniej albo później. Muszki... zaraz po wyjeździe z Kruszwicy niespodziewanie natrafiłem i to kilkukrotnie na roje muszek, tak jakby ktoś sypał makiem, powłaziło mi to w kask i za kołnierz. W pewnym momencie chciałem nawet zawrócić. Nawet latem nigdy takie małe muszki nie dały mi się bardziej we znaki. W sumie to ciekawe zjawisko tym bardziej że nie zrobiło się nagle ciepło. Widocznie ten gatunek muszki korzysta z kalendarza gregoriańskiego a nie biologicznego ;) 










  • DST 92.35km
  • Czas 03:47
  • VAVG 24.41km/h
  • VMAX 40.29km/h
  • Temperatura 9.0°C
  • Kalorie 2kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLIX etap -...pomiędzy deszczem a zmrokiem...

Sobota, 28 marca 2015 · dodano: 28.03.2015 | Komentarze 2


Trasa: Kruszwica-Szarlej-Inowrocław-Batkowo-Dziarnowo-Kościelec-Pakość-Piechcin-Barcin-Szczepanowo-Mokre-Krzekotowo-Pakość-Giebnia-Janikowo-Ludzisko-Tupadły-Kruszwica

Z powodu nadciągających od północy ciężkich chmur mała korekta trasy. Jednak nie obyło się od zaliczenia pierwszego wiosennego deszczu, ale co tam. Do Barcina pod wiatr a potem nie było już wiatru :)


Lafarge Cementownia Kujawy S.A.

Słońce dzielnie walczyło ze złowiszczymi chmurzyskami.

Praktycznie od Piechcina do Barcina wzdłuż drogi jest taka nawet przyzwoita ścieżka. 

Hałda kamieniołomu Piechcin ( widok z drogi Barcin - Mogilno )

Ołowiane niebo nad cementownią

Blisko 30 lat temu przejechał tędy ostatni pociąg. Pozostałości po linii kolejowej Barcin - Mogilno, widok z przejazdu z drogi pomiędzy miejscowościami Krzekotowo i Mokre w kierunku Barcina. Od kilkunastu lat nasyp pozostaje w stanie niemal niezmienionym ( jeśli nie liczyć coraz wyżej rosnących drzew...) 
W latach  80-tych linia została całkowicie zmodernizowana ( położono nowe torowisko ), jednak po kilku latach torowisko rozebrano. Smutny pomnik marnotrawstwa w postaci nasypu pozostał :(




  • DST 42.63km
  • Czas 01:44
  • VAVG 24.59km/h
  • VMAX 35.10km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Kalorie 2kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLVIII etap -...znowu dziś widzę zachód słońca...

Wtorek, 24 marca 2015 · dodano: 24.03.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Sukowy-Młynice-Strzelno-Bławaty-Ciechrz-Wymysłowice-Markowice-Tupadły-Kruszwica











  • DST 44.41km
  • Czas 01:53
  • VAVG 23.58km/h
  • VMAX 33.30km/h
  • Temperatura 3.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLVII etap -...wiosna, ale za szybką...

Niedziela, 22 marca 2015 · dodano: 22.03.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Sikorowo-Dulsk-Pławinek-Radojewice-Pieranie-Papros-Wola Wapowska-Wolany-Bródzki-Kruszwica

Tak, w domku za szybką to się wydawało, że wiosna a tu brrrrr. Musiałem przeprosić zimowe łapawice i czapkę. Z tego wszystkiego zapomniałem zrobić jakiejś fotki mimo, że aparat miałem ze sobą ;)







  • DST 112.60km
  • Teren 1.00km
  • Czas 04:55
  • VAVG 22.90km/h
  • VMAX 40.50km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLVI etap -...trzy nieczynne linie kolejowe...

Sobota, 21 marca 2015 · dodano: 21.03.2015 | Komentarze 1


Trasa: Kruszwica-Sławsk Wlk.-Bożejewice-Markowice-Ludzisko-Janikowo-Trląg-Kołodziejewo-Wszedzień-Mogilno-Chabsko-Lubiń-Trzemeszno-Trzemżal-Słowikowo-Orchowo-Podbielsko-Ostrowo-Ciencisko-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica

Dzisiejszy wyjazd bez konkretnego planu, jednak po paru kilometrach rodzi się pomysł zaliczenia pierwszej w tym roku setki. Jazda pod wiatr nie motywuje i setka nabiera realnych kształtów dopiero za Mogilnem w okolicach Chabska. Tam też dostrzegam punkt widokowy w Dusznie na wale Wydartowskim. To jednak będzie cel innej wyprawy. Za Chabskiem pakuję się na krajową 15-tkę która prowadzi mnie do Trzemeszna, gdzie opuszczam niebezpieczną drogę na której nie obyło się bez niebezpiecznych sytuacji z udziałem antyrowerowych kierowców aut ciężarowych. Kto jeździ po takich drogach ? Jakiś palant czy samobójca ? Czy nie lepiej pojeździć po miejskim parku ? Cóż w Trzemesznie rowerem jeszcze nie byłem i to stanowiło motywację aby tam dojechać. 
Tak, ale tytuł etapu jest z Trzemesznem jakoś nie związany. Kolej... znów kolej, czuje się jak wysłannik mający w swej misji zadanie zatrzymania czasu. Więc oglądam, podziwiam i fotografuję wszystko co z kolejnictwem związane jest. Zupełnie przypadkowo trafiłem na stacje Wszedzień na zamkniętej w 1987 roku a ostatecznie rozebranej w 1993 roku linii Mogilno - Barcin. Co ciekawe linia ta nie posiadała od 1968 roku numeru. Wcześniej był to numer 314. Przed samym Mogilnem przejazd linii nr 231 ( Inowrocław- Mogilno ), gdzie wydawać by się mogło, iż ostatni pociąg przejechał  tu całkiem niedawno. Stoi nawet semafor świetlny. Na drodze wyjazdowej z Mogilna w okolicach Chabska napotykam na wiadukt z biegnąca poniżej linią kolejową nr 239 ( Mogilno-Orchowo ). Również tu nie bardzo chce się wierzyć, iż pociągi nie jeżdżą tędy od 1994 roku. Dzieje się tak za sprawą Mogileńskiego Towarzystwa Miłośników Kolei. 


Stacja Wszedzień, w 1987 roku zatrzymał się tu ostatni pociąg, dziś nie ma już torów i tylko napis przypomina te czasy. 

Słupek hektometrowy przed stacją Wszedzień... powinno tu być 5,5 km

Krawędź peronowa stacji Wszedzień

Semafor wjazdowy przed Moglinem na linii nr 231. Za około 300 metrów linia łączy się z zelektryfikowaną linią nr 353 ( Poznań Wschód - Железнодорожный )

Linia nr 239, za chwilę również za kilkaset metrów linia łączy się z zelektryfikowaną linią nr 353 ( Poznań Wschód - Железнодорожный )

Dwukomorowy wjazdowy semafor świetlny na linii nr 239 ( Mogilno-Orchowo )

Jezioro Mogileńskie

Trzemeszeński akcent, żeby nie było ;)

Jezioro Popielewskie i Trzemeszno.







  • DST 42.66km
  • Czas 01:47
  • VAVG 23.92km/h
  • VMAX 39.60km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLV etap -...nocnych eskapad ostatki...

Czwartek, 12 marca 2015 · dodano: 12.03.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Jacewo-Marulewy-Dulsk-Sikorowo-Szarlej-Kruszwica

Dni coraz dłuższe, lecz przyjdzie jeszcze nie raz w mroku rumakiem okolice przemierzać :)




  • DST 45.18km
  • Teren 2.50km
  • Czas 02:06
  • VAVG 21.51km/h
  • VMAX 35.10km/h
  • Temperatura 13.0°C
  • Kalorie 5kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLIV etap -...na dwa rumaki...

Niedziela, 8 marca 2015 · dodano: 08.03.2015 | Komentarze 0



Trasa: Kruszwica-Gocanowo-Witowice-Ostrowo-Złotowo-Ostrówek-Borowa-Rzeszynek-Kościeszki-Siemionki-Lachmirowice-Racice-Rzepowo-Łagiewniki-Kruszwica


rumaki dwa przy sklepie stały

bo jeździec nie wielbłąd i napić się musi









  • DST 57.52km
  • Czas 02:39
  • VAVG 21.71km/h
  • VMAX 35.10km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLIII etap -...stacja Kunowo...

Sobota, 7 marca 2015 · dodano: 07.03.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Sławsk Wlk.-Bożejewice-Żegotki-Ciechrz-Rzadkwin-Strzelce-Białotul-Czarnotul-Kunowo-Kwieciszewo-Strzelno-Młynice-Sukowy-Kruszwica

Eksploracja linii kolejowej nr 231, w ramach wypraw z cyklu "kolejowe fascynacje". Tym razem odwiedzana już nie raz stacja Kunowo Kujawskie znajdująca się na 46,75 kilometrze ponad 55 kilometrowej linii kolejowej Inowrocław-Mogilno. 


Jeden z wielu charakterystycznych przepustów kanałów melioracyjnych. Nasyp z torowiskiem na 48 kilometrze linii 231.

Co ciekawe ubytków torowiska na odcinku Kunowo-Szczeglin nie stwierdziłem. Żeby nie te krzaki to... niestety tędy już nic nie pojedzie :(

Budynek stacyjny Kunowo Kujawskie, niszczejący już od około 3 lat niezamieszkały. Architektonicznie odbiega od typowej zabudowy stacyjnej linii 231 np. Polanowice (15,5 km), Lachmirowice (20,7 km), Gopło (24,7 km), Wronowy (30,6 km) czy Młyny (34,2 km). Stacja Rożniaty (8,2 km ) posiada podobną architekturę tyle, że tam budynek jest otynkowany i dłuższy o jedno okno. 

Jeszcze nie do końca zaasfaltowany tor przed stacją Kunowo.

Około 2 km dalej znajduje się charakterystyczny most na J. Bronisławskim

Fotka z innej wyprawy 





  • DST 30.94km
  • Teren 0.80km
  • Czas 01:21
  • VAVG 22.92km/h
  • VMAX 33.30km/h
  • Temperatura 5.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLII etap -...gdy zapada zmrok...

Czwartek, 5 marca 2015 · dodano: 05.03.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Sikorowo-Szarlej-Kruszwica


Zakłady Sodowe w Inowrocławiu