Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Arnoldzik z miasteczka Kruszwica. Mam przejechane 123372.39 kilometrów w tym 2278.26 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 24.39 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 63176 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Arnoldzik.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 100.45km
  • Teren 1.60km
  • Czas 04:22
  • VAVG 23.00km/h
  • VMAX 36.90km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Kalorie 3kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLX etap -...wziąć byka za rogi...

Piątek, 1 maja 2015 · dodano: 01.05.2015 | Komentarze 2


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Jaksice-Złotniki Kujawskie-Leszcze-Złotowo-Barcin-Szczepanowo-Dąbrowa-Wszedzień-Kołodziejewo-Dębowo-Głogówiec-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica





Marzenia się spełniają, może tak nie do końca ale choć częściowo :)

w kabinie ET22 


ET22-254 a w zasadzie to co z niej zostało ;(
Numer fabryczny: 201E-255
Rok produkcji: 1976
Wiek pojazdu: 39 lat
Status: Skreślony (Złomowany)

HISTORIA PRZYDZIAŁÓW
1976-08       MD Łódź Olechów PKP
1994-02-01  MT Toruń  PKP
1997-05-30  MT Bydgoszcz PKP
1999-04-01  MZ Bydgoszcz PKP
1999-09-01  Zakład Taboru w Bydgoszczy  PKP
2001-10-01  Zakład Taboru w Bydgoszczy  PKP Cargo S.A.
2009-01-01  PKP Cargo Kujawski Zakład Spółki w Bydgoszczy PKP Cargo S.A.
2011-01-01  PKP Cargo Północny Zakład Spółki w Gdyni   PKP Cargo S.A.
2011-03-21  Skreślenie ze stanu
2012-12       Fizyczna likwidacja na terenie CTPE Bydgoszcz, jak widać nie do końca

tak byczek wyglądał na "chwilę" przed unicestwieniem

a tak za czasów świetności 

prowadził nawet składy osobowe

i żeby nie było, że tylko koleje to kościół św. Jakuba Większego w Barcinie 

i Noteć

i jakieś chmury 






  • DST 96.97km
  • Czas 03:56
  • VAVG 24.65km/h
  • VMAX 34.20km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Kalorie 2kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLIX etap -...po Kleczewskich odkrywkach...

Niedziela, 26 kwietnia 2015 · dodano: 26.04.2015 | Komentarze 2


Trasa: Kruszwica-Włostowo-Pilich-Skulsk-Lisewo-Holendry Szyszyńskie-Ślesin-Różnowo-Roztoka-Złotków-Nieborzyn-Budzisław Kościelny-Dębówiec-Wilczogóra-Wilczyn-Wójcin-Nowa Wieś-Miradz-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica



Lubię jechać bez konkretnego celu a nóż gdzieś dojadę i coś zobaczę czego jeszcze nie widziałem. Jechać i zataczać coraz większe kręgi bo przecież zawsze trzeba wrócić do miejsca z którego wcześniej wyjechałem. 


w oddali elektrownia Pątnów

połyskująca w słońcu Bazylika w Licheniu

Kanał odwadniający odkrywki Jóźwin IIB - widok z drogi nr 263 ( Ślesin-Słupca )

Gad kopalny odkrywki Jóźwin IIB

inny gad 

to już zupełnie inny świat :)




  • DST 50.64km
  • Czas 01:48
  • VAVG 28.13km/h
  • VMAX 39.60km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Kalorie 2kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLVIII etap -...drogi gminne, drogi powiatowe...

Piątek, 24 kwietnia 2015 · dodano: 24.04.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Janikowo-Trląg-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica

Dziś zastanawiałem się na definicją dróg gminnych, powiatowych, że o krajowych nie wspomnę. Byłem przekonany, że droga krajowa jest lepszej jakości od powiatowej a powiatowa od gminnej. Tak jak nie zawsze starosta lepszy od wójta czy prezydent miasta od burmistrza :)





Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 50.54km
  • Czas 01:58
  • VAVG 25.70km/h
  • VMAX 56.60km/h
  • Temperatura 13.0°C
  • Kalorie 5kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLVII etap -...wiatrowato...

Wtorek, 21 kwietnia 2015 · dodano: 21.04.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Janikowo-Trląg-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica





Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 79.66km
  • Czas 03:31
  • VAVG 22.65km/h
  • VMAX 44.10km/h
  • Temperatura 12.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLVI etap -...wiosna maluje zielenią i pachnie kwieciem...

Niedziela, 19 kwietnia 2015 · dodano: 19.04.2015 | Komentarze 0



Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Latkowo-Szadłowice-Skalmierowice-Wierzchosławice-Mierogoniewice-Ściborze-Rojewo-Broniewo-Tupadły (ale inne)-Gniewkówiec-Złotniki Kujawskie-Jaksice-Inowrocław-Tupadły-Kruszwica

Choć mijałem różne ciekawe miejsca - świątki przydrożne, tablice pamiątkowe czy widoki piękne to nie uwieczniłem nic na żadnej fotce. W okolicach Broniewa, przystanek jakiegoś szlaku turystyczno-dydaktycznego. W Jaksicach przejazd kolejowy nieczynnej bocznicy cukrowni Tuczno, oznakowany jakby codziennie jeździł tu pociąg. Muszę zbadać ten temat. I wróciłbym bez żadnej fotki, nawet pomysłu żadnego nie miałem na wpis. Chyba tylko będę jeździł żeby jeździć bo skoro mi się nie chcę nawet zatrzymać żeby zrobić choć jedną fotkę np. ciekawie prezentującego się zrujnowanego zespołu dworskiego z XIX w.wpisanego do rejestru zabytków nr rej.: 177/A  we wsi Dobiesławice. Mam chociaż tematy na kolejne wyprawy, tylko co gdy znów nie będzie mi się chciało pstrykać fotek...
No dobra, wstawiam kilka fotek inowrocławskiego parku solankowego hihihihi

a to mrówkowce i domki osiedla Rąbin w Inowrocławiu 






  • DST 68.08km
  • Czas 02:56
  • VAVG 23.21km/h
  • VMAX 52.20km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Kalorie 5kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLV etap -...zmienny wiatr...

Piątek, 17 kwietnia 2015 · dodano: 17.04.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Szarlej-Łojewo-Inowrocław-Batkowo-Dziarnowo-Kościelec-Cieślin-Inowrocław-Jacewo-Marulewy-Góra-Sikorowo-Inowrocław-Tupadły-Markowice-Żegotki-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kruszwica





po prostu chciałem sobie pojeździć ;)










  • DST 64.10km
  • Czas 02:31
  • VAVG 25.47km/h
  • VMAX 45.90km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLIV etap -...dookoła J. Gopła...

Sobota, 11 kwietnia 2015 · dodano: 11.04.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Gocanowo-Witowice-Piotrków Kujawski-Połajewo-Przewóz-Mielnica-Skulsk-Pilich-Włostowo-Kruszwica


Kanał Warta-Gopło - widok na ujście do jeziora


Bobrowa działalność :)

Kruszwica



Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 50.36km
  • Czas 01:52
  • VAVG 26.98km/h
  • VMAX 37.80km/h
  • Temperatura 17.0°C
  • Kalorie 1kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLIII etap -...krótkie gacie i nowe laczki...

Piątek, 10 kwietnia 2015 · dodano: 10.04.2015 | Komentarze 3


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Janikowo-Trląg-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica

Wiosenna pogoda i okazja w krótkich gaciach wyjechać. Przy okazji test nowych opon Maxxis RE-FUSE. Znaczących różnic w stosunku do Maxxis Detonator (poprzednie) nie zauważam, choć RE-FUSE mają lepsze opinie hmmm. Detonatory jak były nowe to na równym asfalcie ładnie mruczały a te nie mruczą :(
Niewygodnie mi się jechało pewnie dlatego że odzwyczaiłem się od mniej komfortowej jazdy na szosie. Wiem, wiem to trzeba jeździć kolego a nie jakieś turystyczne wycieczki ;)




J. Pakoskie

selfie z cyklu nieogolony 



Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 58.85km
  • Teren 6.00km
  • Czas 02:52
  • VAVG 20.53km/h
  • VMAX 43.20km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Kalorie 5kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLII etap -...tor do nikąd...

Wtorek, 7 kwietnia 2015 · dodano: 07.04.2015 | Komentarze 1


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Janikowo-Rybitwy-Cieślin-Mimowola-Inowrocław-Tupadły-Kruszwica


Od jakiegoś czasu spokoju nie dawał mi pewien budynek w Kościelcu Kujawskim, który wyglądał jak budynek stacyjny. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to fakt że nie przypominam sobie aby w tym miejscu kiedykolwiek biegły tory. Do niczego mi to nie pasowało, w tym miejscu stacja skoro nieopodal był przystanek na linii nr 206 łączącej Inowrocław-Rąbinek z Drawskim Młynem. 
Poniżej fotka ( jak widać z innej wyprawy ) owego budynku w oddali

A jednak dokładnie w tym miejscu ponad pół wieku temu biegły tory łączące Inowrocław z Pakością. Linia biegła przez Mimowolę, Kościelec Kujawski i Wielowieś. Linia została rozebrana w 1965 roku. Nie wiedzieć czemu zostawiono niedługi odcinek od Inowrocławia do Mimowoli, prawdopodobnie służący jako bocznica...

Tor do nikąd... Niegdyś mknęły tu pociągi do Pakości, obecnie niedaleko za tarczą rozrządową tor się kończy. Mimowola widok w kierunku Pakości.

Kolorem czerwonym oznaczono odcinek nieistniejącej linii Inowrocław-Pakość. W miejscowości Kościelec łączyła się ona z linią 206 ( zaznaczoną kolorem zielonym )

Widok na linię w kierunku Inowrocławia.

Wiatrowskaz we wsi Mimowola i widoczne torowisko węzła Inowrocław.







  • DST 32.68km
  • Czas 01:27
  • VAVG 22.54km/h
  • VMAX 45.90km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Kalorie 6kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLI etap -...magiczna lokomotywa...

Niedziela, 5 kwietnia 2015 · dodano: 05.04.2015 | Komentarze 5


Trasa:Kruszwica-Tupadły-Ludzisko-Balice-Górki-Markowice-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kruszwica

Dziś spotkałem magiczną lokomotywę, w rzeczy samej wczoraj jej tu nie było. Pojawiła się tak nagle. Czy to możliwe że przejeżdżając tędy wczoraj mógłbym jej nie zauważyć?  Mało jest to realne, ale możliwe. Jak rozwikłać tą (tę) zagadkę ? Czy ta lokomotywka była tu wcześniej czy później hmmm i to są te moje problemy tudzież rozterki z którymi przyjdzie mi teraz żyć. 

Ls40 – manewrowa lokomotywa spalinowa produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie.
Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosowania w PKP (seria SM02) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże, pod oznaczeniem Ls40, była szeroko używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa mogąca przetransportować niezbyt duże ładunki. W takiej roli można było je często spotkać do lat 90. XX wieku. Obecna tendencja odchodzenia małych i średnich zakładów od korzystania z transportu kolejowego doprowadziła do skasowania lub odstawienia znacznej liczby maszyn tego typu. Model Ls40 był najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce. Do końca produkcji w 1961 roku chrzanowska fabryka wyprodukowała łącznie 581 sztuk Ls40.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE LOKOMOTYWY
  • szerokość toru: 1435 mm
  • układ osi: B
  • typ silnika spalinowego: S 324 HL
  • moc znamionowa silnika: 75 KM
  • prędkość maksymalna: 11,35 km/h
  • zapas paliwa: 120 l
  • masa własna lokomotywy: 15,8 t
  • max. szerokość lokomotywy: 2550 mm
  • max. wysokość lokomotywy: 3010 mm
  • długość lokomotywy (ze zderzakami): 6000 mm