Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Arnoldzik z miasteczka Kruszwica. Mam przejechane 126681.62 kilometrów w tym 2345.16 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 24.37 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 71659 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Arnoldzik.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w kategorii

SZOSA SAMOTNIE

Dystans całkowity:49974.28 km (w terenie 12.55 km; 0.03%)
Czas w ruchu:1870:31
Średnia prędkość:26.72 km/h
Maksymalna prędkość:75.10 km/h
Suma podjazdów:24080 m
Maks. tętno maksymalne:184 (101 %)
Maks. tętno średnie:172 (92 %)
Suma kalorii:46590 kcal
Liczba aktywności:726
Średnio na aktywność:68.84 km i 2h 34m
Więcej statystyk
  • DST 50.33km
  • Czas 02:00
  • VAVG 25.16km/h
  • VMAX 48.50km/h
  • Temperatura 17.0°C
  • Kalorie 5kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLXXI etap -...Askaukalis...

Sobota, 27 września 2014 · dodano: 27.09.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Tupadły-Krusza Duchowna-Ludzisko-Janikowo-Trląg-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica

Askaukalis to nazwa emporium z tzw. okresu rzymskiego, położonego na szlaku bursztynowym. Nazwa ta pojawiła się na mapie Klaudiusza Ptolemeusza w II wieku n.e. Archeolodzy lokalizują ówczesne Askaukalis w bliskim sąsiedztwie Inowrocławia (okolice dzisiejszej Kruszy Zamkowej). Znaczy to, że współczesny Inowrocław ma co najmniej tak samo długą historię jak powszechnie uznawany za najstarsze polskie miasto Kalisz, na tej samej mapie Ptolemeusza zapisany jako Calisia.
Dogodne położenie Askaukalis u przeprawy noteckiej i intensywna współpraca z sąsiednimi ośrodkami, które składały się na duże centrum rzemieślniczo-handlowe, bogactwa naturalne, jakimi były i są do dziś żyzne gleby i sól - wszystko to sprawiło, że Askaukalis było potężnym centrum handlowym, bramą prowadzącą z południa i zachodu Europy nad Bałtyk. Na obszarze sąsiadującym z emporium, który dziś leży w granicach współczesnego Inowrocławia, znajdowały się warsztaty produkcji soli oraz warsztaty obróbki bursztynu i rogu.






Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 44.82km
  • Czas 01:35
  • VAVG 28.31km/h
  • VMAX 37.30km/h
  • Temperatura 20.0°C
  • Kalorie 5kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLXVII etap -...na dobry sen...

Wtorek, 9 września 2014 · dodano: 09.09.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Sikorowo-Jaronty-Radojewice-Pieranie-Papros-Wola Wapowska-Kruszwica


Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 100.48km
  • Czas 03:53
  • VAVG 25.87km/h
  • VMAX 48.60km/h
  • Temperatura 22.0°C
  • Kalorie 5kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLXV etap -...odkrywka Lubstów...

Piątek, 5 września 2014 · dodano: 05.09.2014 | Komentarze 1

Trasa: Kruszwica-Włostowo-Pilich-Skulsk-Lisewo-Holendry Szyszyńskie-Ślesin-Nykiel-Sompolno-Wirzbinek-Piotrków Kujawski-Radziejów-Chełmce-Gocanowo-Kruszwica



Ślesin 

Zalesione hałdy odkrywki Lubstów

tak było 5 lat temu 

a tak jest teraz 

Po 30 latach eksploatacji w kwietniu 2009 roku zakończyła wydobycie węgla odkrywka "Lubstów". Jednocześnie rozpoczęto likwidację wyrobiska końcowego poprzez jego rekultywację pod kątem przyszłego zagospodarowania jako zbiornika wodnego.

W latach 1982 - 2009 na terenie Lubstowa eksploatowana była W latach 1982 - 2009 na terenie Lubstowa eksploatowana była odkrywka węgla brunatnego, należąca do Kopalni Węgla Brunatnego Konin. Maszyny z Lubstowa przetransportowano w roku 2009 na teren odkrywki "Tomisławice". Złoża odkrywki liczyły 120 mln ton, a jej wyrobisko końcowe stanowiło obszar ok. 570 hektarów. Ze złoża wydobyto 107 mln ton węgla, na terenie wyrobiska zaplanowano utworzenie zbiornika wodnego o powierzchni 480 hektarów z bazą dla turystyki w postaci ośrodka sportów wodnych. W efekcie działania odkrywki, 70% terenu gminy znalazło się w leju depresyjnym, a w miejscowościach pojawił się deficyt wody. Deficyt ten zrekompensowany został siecią wodociągów. 

Chwilę potem nadjechał w to miejsce czarny suw i wysiadło z niego trzech panów w krawatach. Jak wywnioskowałem był to zapewne ktoś z KWB Konin. Bacznie mi się przyglądali a że na koszulce jak byk miałem napisane KRUSZWICA to odniosłem wrażenie, że stoimy po dwóch stronach barykady z uwagi na liczne protesty kruszwiczan i nie tylko w obronie J. Gopła. Ale ja nie mam nic przeciwko wręcz przeciwnie ;)

...i być może za kilka lat ta zalana odkrywka będzie miejsce wypoczynku zarówno dla przeciwników jak i zwolenników odkrywek ;)


Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 50.48km
  • Czas 01:43
  • VAVG 29.41km/h
  • VMAX 41.70km/h
  • Temperatura 29.0°C
  • Kalorie 2kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLIII etap -...pięćdziesiątka też jest dobra...

Poniedziałek, 4 sierpnia 2014 · dodano: 04.08.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Sławsk Wlk.-Strzelno-Strzelce-Trląg-Janikowo-Tupadły-Kruszwica

hosting
Jezioro Pakoskie
hosting
Linia kolejowa nr 353 przed stacją Janikowo ( widok z drogi na grobli dzielącej jezioro Pakoskie )


Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 64.29km
  • Czas 02:27
  • VAVG 26.24km/h
  • VMAX 38.60km/h
  • Temperatura 34.0°C
  • Kalorie 5kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDLII etap -...dookoła Gopła...

Niedziela, 3 sierpnia 2014 · dodano: 03.08.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Gocanowo-Witowice-Piotrków Kujawski-Połajewo-Przewóz-Skulsk-Pilich-Włostowo-Kruszwica


Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 99.16km
  • Czas 03:37
  • VAVG 27.42km/h
  • VMAX 44.70km/h
  • Temperatura 28.0°C
  • Kalorie 2kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDXLV etap -...stare dobre czasy...

Niedziela, 6 lipca 2014 · dodano: 06.07.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Tupadły-Janikowo-Pakość-Barcin-Szczepanowo-Mokre-Dąbrowa-Wszedzień-Wiecanowo-Świerkówiec-Kwieciszewo-Strzelno-Młynice-Sukowy-Łagiewniki-Kruszwica

Stare dobre czasy... pozostał sentyment do tych tras na pograniczu Pałuk jak i w samej tej urokliwej krainie. Trasa nr 254 Barcin - Mogilno tyle razy przed laty przemierzana zmieniła się w sumie tylko w okolicach samego Mogilna za sprawą powstałej tam obwodnicy. Po dwóch kolejowych przejazdach nieczynnej ( od 1987 roku ) i nieistniejącej ( od 1993 roku ) linii Barcin - Mogilno nie ma nawet śladu. 
Wjazd do Barcina od strony Mogilna ( widoczny przejazd na linii kolejowej nr 206. Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn )

W oddali Kombinat Cementowo-Wapienniczy "Kujawy" widziany z drogi wojewódzkiej nr 254

osiedle mieszkaniowe w Barcinie

Niegdyś w tym miejscu znajdował się przejazd kolejowy. Las opodal Szczepanowa.

Widok z wiaduktu na obwodnicy Mogilna 

W tym miejscy miała swoje odgałęzienie linia kolejowa Barcin - Mogilno ( czerwone strzałki wskazują miejsce gdzie od 1912 roku do 1993 roku biegło torowisko )


Poniżej mapka gdzie widać właśnie odgałęzienie linii kolejowej Barcin - Mogilno ( czerwona strzałka ). O obwodnicy ( oznaczona przerywaną zieloną linią ) Mogilna nikt nawet wtedy nie myślał ;)

Na koniec upolowałem EP-07 z pociągiem pośpiesznym TLK 57102 HEWELIUSZ relacji Gdynia Główna - Poznań Główny 





Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 59.83km
  • Czas 02:09
  • VAVG 27.83km/h
  • VMAX 42.30km/h
  • Temperatura 26.0°C
  • Kalorie 3kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDXXXIV etap -...na wschodnią stronę...

Sobota, 7 czerwca 2014 · dodano: 07.06.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Gocanowo-Witowice-Piotrków Kujawski-Świesz-Bytoń-Radziejów-Chełmce-Gocanowo-Kruszwica


Przejazd kolejowy w Piotrkowie Kujawskim - droga nr 267 w kierunku Osięcin

Kościół pw. św. Stanisława Biskupa Męczennika w Bytoniu był wystawiony w roku 1516. Kościół ten na mocy przywileju króla Zygmunta I podlegał kanonikom laterański w Lubrańcu. W czasie reformacji w 1562 roku Rafał Leszczyński, który w tym czasie miał rezydencję w Płowcach wypędził miejscowego proboszcza. Był to epizod w historii parafii, kiedy kościół przez kilkadziesiąt lat funkcjonował jako zbór kalwiński. Przy kościele funkcjonował szpital dla ubogich (głównie jako schronisko dla starców). Po pożarze kościoła nowy drewniany wystawiono staraniem propozyta lubranieckiego Pawła Kołaczkowskigo w roku 1753. Do roku 1821 parafia była pod zarządem kanoników laterańskich w Lubrańcu. W 1881 roku było tu 1820 parafian, a proboszczem był Władysław Grabowski.
Istniejący obecnie kościół w Bytoniu wybudowany został z produkowanej na miejscu cegły. Jego budowę zakończono w 1908 roku.
W 1940 roku niemcy aresztował miejscowego proboszcza, a kościół został zamknięty dla wiernych. W roku 2007 świątynię odnowił proboszcz ksiądz Henryk Pałucki. W odpust parafialny Przemienienia Pańskiego 6 sierpnia 2007 roku biskup włocławski Wiesław Mering dokonał poświęcenia nowego ołtarza oraz ambony.


Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 50.28km
  • Czas 01:39
  • VAVG 30.47km/h
  • VMAX 40.70km/h
  • Temperatura 23.0°C
  • Kalorie 2kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDXXXIII etap -...a nie mówiłem...

Piątek, 6 czerwca 2014 · dodano: 06.06.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Tupadły-Janikowo-Trląg-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica


Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 100.26km
  • Czas 03:36
  • VAVG 27.85km/h
  • VMAX 44.20km/h
  • Temperatura 27.0°C
  • Kalorie 2kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDXXIX etap -...stacja Anastazewo, czyli setka przed obiadem...

Sobota, 24 maja 2014 · dodano: 24.05.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Włostowo-Pilich-Wilczyn-Budzisław Kościelny-Anastazewo-Orchowo-Procyń-Gębice-Kwieciszewo-Strzelno-Młynice-Sukowy-Chrosno-Kruszwica

Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa (GKW), początkowo Witkowska Kolej Powiatowa – kolej wąskotorowa działająca jako samodzielna sekcja na trasie z Gniezna do Anastazewa.
Rok założenia: 1883
Rozstaw szyn: do 1957 roku – 600 mm, po 1957 roku – 750 mm
Odcinek eksploatowany: Gniezno – Niechanowo - Witkowo - Powidz - Ostrowo. Odcinek Ostrowo – Anastazewo z powodu złego stanu torowiska nie jest eksploatowany od sierpnia 2011 roku.
Eksploatowane lokomotywy: Lxd2-313, 343, 344 oraz 369 – wszystkie sprawne i Px48-1785 (oczekuje naprawy) i Px48-1919 (czynny)
W 2003 Gnieźnieńska Kolej Dojazdowa została przekazana Powiatowi Gnieźnieńskiemu i odzyskała nazwę „Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa”. Pociągi rozkładowe kursują w soboty i niedziele w wakacje. Składy prowadzi lokomotywa spalinowa Lxd2.
Dużą popularnością cieszą się również specjalne pociągi z parowozem, które zazwyczaj uruchamia się kilka razy w roku.
LINIA GNIEZNO - ANASTAZEWO


Nieczynne torowisko pomiędzy Anastazewem a Budzisławiem Kościelnym. Niegdyś linia ta łączyła Anastazewo z Koninem.
LINIA  ANASTAZEWO - KONIN WĄSKOTOROWY


Budynki stacyjne w Anastazewie.

Przełom lat 80 i 90 ubiegłego stulecia. Anastazewo już po wstrzymaniu ruchu planowego, lecz jeszcze wciąż żyjące. Pociąg specjalny opuszcza stację, kierując się w stronę Sompolna. Obecnie zarówno odcinek do Sompolna jak i tamtejszy wąskotorowy węzeł kolejowy nie istnieją, widoczny w tle budynek znajduje się w stanie agonii, miejscowy dworzec został sprzedany prywatnemu właścicielowi a dojazd od strony Gniezna uniemożliwiony. Po stu latach pracy Anastazewo przeszło do lamusa...

Px48-1754 manewruje na stacji, aby znaleźć się na czele pociągu podczas drogi powrotnej do Powidza. Z wszystkich pięciu istniejących kiedyś dodatkowych torów, do dziś przetrwał tylko ten jeden.

W drodze powrotnej na trasie Orchowo - Mogilno. Widoczny most na Noteci linii kolejowej normalnotorowej nr 239. KLIKNIJ TU

Kościół gotycki p.w. św. Mateusza z ok. 1500 roku w Gębicach ( przebudowany w latach 1862 - 1874 )



Kategoria SZOSA SAMOTNIE


  • DST 68.05km
  • Czas 02:25
  • VAVG 28.16km/h
  • VMAX 43.70km/h
  • Temperatura 25.0°C
  • Kalorie 3kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

CDXXVII etap -...takie tam wokół Gopła...

Wtorek, 20 maja 2014 · dodano: 20.05.2014 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Włostowo-Pilich-Skulsk-Przewóz-Nowa Wieś-Higieniewo-Piotrków Kujawski-Radziejów-Chełmce-Gocanowo-Kruszwica


Kategoria SZOSA SAMOTNIE