Info
Blog rowerowy Arnoldzika z miasteczka Kruszwica. Przeróżne liczniki nabiły mi 116863.01 kilometrów w tym 2224.36 po polnych dróżkach, leśnych duktach a nawet po śniegu. Jeżdżę z prędkością średnią 24.42 km/h i to jest istotneWięcej o Arnoldziku.
Arnoldzikowe batoniki
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Zdobyte przez Arnoldzika gminy
Odwiedziny u Arnoldzika
licznik odwiedzin WordpressArnoldzikowa zegarynka
Arnoldzikowa pogodynka
Arnoldzikowe rumaki
Wykres roczny Arnoldzika
Archiwum Arnoldzika
- 2024, Październik9 - 0
- 2024, Wrzesień14 - 0
- 2024, Sierpień14 - 1
- 2024, Lipiec16 - 2
- 2024, Czerwiec14 - 1
- 2024, Maj13 - 1
- 2024, Kwiecień12 - 0
- 2024, Marzec14 - 0
- 2024, Luty14 - 1
- 2024, Styczeń10 - 1
- 2023, Grudzień16 - 0
- 2023, Listopad13 - 0
- 2023, Październik10 - 1
- 2023, Wrzesień15 - 2
- 2023, Sierpień11 - 2
- 2023, Lipiec16 - 4
- 2023, Czerwiec11 - 0
- 2023, Maj15 - 0
- 2023, Kwiecień13 - 0
- 2023, Marzec12 - 2
- 2023, Luty12 - 0
- 2023, Styczeń13 - 2
- 2022, Grudzień6 - 3
- 2022, Listopad8 - 0
- 2022, Październik8 - 0
- 2022, Wrzesień9 - 0
- 2022, Sierpień9 - 6
- 2022, Lipiec12 - 0
- 2022, Czerwiec13 - 3
- 2022, Maj8 - 3
- 2022, Kwiecień12 - 2
- 2022, Marzec12 - 4
- 2022, Luty10 - 1
- 2022, Styczeń8 - 0
- 2021, Grudzień16 - 7
- 2021, Listopad10 - 0
- 2021, Październik11 - 4
- 2021, Wrzesień14 - 1
- 2021, Sierpień8 - 2
- 2021, Lipiec14 - 0
- 2021, Czerwiec13 - 2
- 2021, Maj12 - 1
- 2021, Kwiecień9 - 1
- 2021, Marzec16 - 7
- 2021, Luty10 - 3
- 2021, Styczeń14 - 4
- 2020, Grudzień10 - 1
- 2020, Listopad13 - 2
- 2020, Październik12 - 0
- 2020, Wrzesień12 - 4
- 2020, Sierpień13 - 1
- 2020, Lipiec13 - 10
- 2020, Czerwiec14 - 6
- 2020, Maj14 - 5
- 2020, Kwiecień15 - 8
- 2020, Marzec14 - 3
- 2020, Luty12 - 2
- 2020, Styczeń10 - 0
- 2019, Grudzień16 - 9
- 2019, Listopad19 - 0
- 2019, Październik17 - 1
- 2019, Wrzesień12 - 2
- 2019, Sierpień14 - 4
- 2019, Lipiec14 - 1
- 2019, Czerwiec13 - 6
- 2019, Maj13 - 3
- 2019, Kwiecień13 - 0
- 2019, Marzec12 - 2
- 2019, Luty12 - 1
- 2019, Styczeń10 - 0
- 2018, Grudzień8 - 2
- 2018, Listopad12 - 2
- 2018, Październik8 - 0
- 2018, Wrzesień18 - 1
- 2018, Sierpień15 - 2
- 2018, Lipiec13 - 5
- 2018, Czerwiec7 - 0
- 2018, Maj9 - 2
- 2018, Kwiecień13 - 0
- 2018, Marzec8 - 2
- 2018, Luty7 - 2
- 2018, Styczeń6 - 0
- 2017, Grudzień8 - 3
- 2017, Listopad7 - 1
- 2017, Październik6 - 0
- 2017, Wrzesień10 - 0
- 2017, Sierpień9 - 2
- 2017, Lipiec10 - 2
- 2017, Czerwiec8 - 2
- 2017, Maj8 - 2
- 2017, Kwiecień7 - 4
- 2017, Marzec9 - 7
- 2017, Luty5 - 3
- 2017, Styczeń7 - 7
- 2016, Grudzień11 - 5
- 2016, Listopad12 - 7
- 2016, Październik14 - 6
- 2016, Wrzesień10 - 6
- 2016, Sierpień13 - 1
- 2016, Lipiec5 - 0
- 2016, Czerwiec4 - 0
- 2016, Maj13 - 3
- 2016, Kwiecień10 - 3
- 2016, Marzec9 - 11
- 2016, Luty9 - 6
- 2016, Styczeń14 - 14
- 2015, Grudzień6 - 6
- 2015, Listopad7 - 7
- 2015, Październik8 - 4
- 2015, Sierpień3 - 2
- 2015, Lipiec10 - 4
- 2015, Czerwiec9 - 6
- 2015, Maj8 - 6
- 2015, Kwiecień10 - 12
- 2015, Marzec10 - 3
- 2015, Luty12 - 9
- 2015, Styczeń17 - 8
- 2014, Grudzień10 - 0
- 2014, Listopad13 - 2
- 2014, Październik16 - 9
- 2014, Wrzesień10 - 1
- 2014, Sierpień11 - 0
- 2014, Lipiec9 - 4
- 2014, Czerwiec12 - 2
- 2014, Maj12 - 5
- 2014, Kwiecień12 - 2
- 2014, Marzec13 - 7
- 2014, Luty10 - 6
- 2014, Styczeń7 - 2
- 2013, Grudzień10 - 4
- 2013, Listopad6 - 0
- 2013, Październik14 - 0
- 2013, Wrzesień12 - 3
- 2013, Sierpień12 - 10
- 2013, Lipiec5 - 0
- 2013, Czerwiec7 - 0
- 2013, Maj3 - 4
- 2013, Kwiecień3 - 5
- 2013, Marzec3 - 0
- 2013, Luty4 - 2
- 2013, Styczeń3 - 7
- 2012, Grudzień5 - 3
- 2012, Listopad5 - 5
- 2012, Październik12 - 6
- 2012, Wrzesień11 - 8
- 2012, Sierpień15 - 6
- 2012, Lipiec8 - 2
- 2012, Czerwiec7 - 2
- 2012, Maj5 - 10
- 2012, Kwiecień9 - 13
- 2012, Marzec6 - 11
- 2012, Luty1 - 0
- 2012, Styczeń12 - 8
- 2011, Grudzień3 - 2
- 2011, Listopad9 - 9
- 2011, Październik10 - 4
- 2011, Wrzesień6 - 2
- 2011, Sierpień7 - 2
- 2011, Lipiec1 - 0
- 2011, Czerwiec5 - 2
- 2011, Maj9 - 0
- 2011, Kwiecień4 - 0
- 2011, Marzec10 - 8
- 2011, Luty4 - 1
- 2011, Styczeń5 - 8
- 2010, Grudzień5 - 1
- 2010, Listopad4 - 3
- 2010, Październik8 - 10
- 2010, Wrzesień9 - 17
- 2010, Sierpień6 - 10
- 2010, Lipiec3 - 3
- 2010, Czerwiec5 - 5
- 2010, Maj2 - 1
- 2010, Kwiecień6 - 17
- 2010, Marzec7 - 24
- 2010, Luty9 - 10
- 2010, Styczeń9 - 15
- 2009, Grudzień10 - 15
- 2009, Listopad9 - 13
- 2009, Październik11 - 0
- 2009, Wrzesień11 - 14
- 2009, Sierpień14 - 15
- 2009, Lipiec1 - 0
- 2009, Czerwiec2 - 0
- 2009, Maj3 - 0
- 2009, Kwiecień4 - 5
- 2009, Marzec4 - 0
- 2009, Luty6 - 2
- 2009, Styczeń6 - 1
- 2008, Grudzień6 - 1
- 2008, Listopad4 - 1
- 2008, Październik4 - 4
- 2008, Wrzesień12 - 3
- 2008, Sierpień5 - 4
- 2008, Lipiec5 - 0
- 2008, Czerwiec1 - 1
- 2008, Maj3 - 1
- 2008, Kwiecień6 - 2
- 2008, Marzec14 - 17
- 2008, Luty13 - 15
- 2008, Styczeń13 - 3
- 2007, Grudzień7 - 0
- 2007, Listopad1 - 0
- 2007, Październik3 - 0
- 2007, Wrzesień2 - 0
- 2007, Sierpień6 - 0
- 2007, Lipiec4 - 0
- 2007, Czerwiec4 - 2
- 2007, Maj4 - 0
- 2007, Kwiecień4 - 0
- 2007, Marzec5 - 0
- 2006, Listopad3 - 0
- 2006, Październik3 - 0
- 2006, Wrzesień1 - 0
- 2006, Sierpień3 - 0
- 2006, Lipiec3 - 0
- 2006, Czerwiec4 - 0
- 2006, Maj2 - 0
- 2006, Kwiecień4 - 0
- 2006, Marzec6 - 0
- 2006, Luty3 - 0
- 2006, Styczeń4 - 0
- 2005, Grudzień6 - 0
- 2005, Listopad2 - 0
- 2005, Październik5 - 0
- 2005, Wrzesień9 - 1
- 2005, Sierpień10 - 0
- 2005, Lipiec2 - 0
- 2005, Czerwiec5 - 0
- 2005, Maj2 - 0
- 2005, Kwiecień4 - 0
- 2005, Marzec4 - 0
SZOSA SAMOTNIE
Dystans całkowity: | 47023.71 km (w terenie 11.65 km; 0.02%) |
Czas w ruchu: | 1761:34 |
Średnia prędkość: | 26.69 km/h |
Maksymalna prędkość: | 75.10 km/h |
Suma podjazdów: | 18063 m |
Maks. tętno maksymalne: | 184 (101 %) |
Maks. tętno średnie: | 172 (92 %) |
Suma kalorii: | 2483 kcal |
Liczba aktywności: | 677 |
Średnio na aktywność: | 69.46 km i 2h 36m |
Więcej statystyk |
- Dystans 53.87km
- Czas 02:01
- Prędkość śr. 26.71km/h
- Prędkość max. 45.90km/h
- Temperatura 18.0°C
- Wiatr 4m/s
- Sprzęt Mont Ventoux
- Aktywność Jazda na rowerze
CDLXXII etap -...Przyjezierze...
Niedziela, 28 września 2014 · dodano: 28.09.2014 | Komentarze 0
Trasa: Kruszwica-Sukowy-Młynice-Młyny-Wronowy-Nowa Wieś-Przyjezierze-Ostrowo-Ciencisko-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica
- Dystans 50.33km
- Czas 02:00
- Prędkość śr. 25.16km/h
- Prędkość max. 48.50km/h
- Temperatura 17.0°C
- Wiatr 5m/s
- Sprzęt Mont Ventoux
- Aktywność Jazda na rowerze
CDLXXI etap -...Askaukalis...
Sobota, 27 września 2014 · dodano: 27.09.2014 | Komentarze 0
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Krusza Duchowna-Ludzisko-Janikowo-Trląg-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica
Askaukalis to nazwa emporium z tzw. okresu rzymskiego, położonego na szlaku bursztynowym. Nazwa ta pojawiła się na mapie Klaudiusza Ptolemeusza w II wieku n.e. Archeolodzy lokalizują ówczesne Askaukalis w bliskim sąsiedztwie Inowrocławia (okolice dzisiejszej Kruszy Zamkowej). Znaczy to, że współczesny Inowrocław ma co najmniej tak samo długą historię jak powszechnie uznawany za najstarsze polskie miasto Kalisz, na tej samej mapie Ptolemeusza zapisany jako Calisia.
Dogodne położenie Askaukalis u przeprawy noteckiej i intensywna współpraca z sąsiednimi ośrodkami, które składały się na duże centrum rzemieślniczo-handlowe, bogactwa naturalne, jakimi były i są do dziś żyzne gleby i sól - wszystko to sprawiło, że Askaukalis było potężnym centrum handlowym, bramą prowadzącą z południa i zachodu Europy nad Bałtyk. Na obszarze sąsiadującym z emporium, który dziś leży w granicach współczesnego Inowrocławia, znajdowały się warsztaty produkcji soli oraz warsztaty obróbki bursztynu i rogu.
Askaukalis to nazwa emporium z tzw. okresu rzymskiego, położonego na szlaku bursztynowym. Nazwa ta pojawiła się na mapie Klaudiusza Ptolemeusza w II wieku n.e. Archeolodzy lokalizują ówczesne Askaukalis w bliskim sąsiedztwie Inowrocławia (okolice dzisiejszej Kruszy Zamkowej). Znaczy to, że współczesny Inowrocław ma co najmniej tak samo długą historię jak powszechnie uznawany za najstarsze polskie miasto Kalisz, na tej samej mapie Ptolemeusza zapisany jako Calisia.
Dogodne położenie Askaukalis u przeprawy noteckiej i intensywna współpraca z sąsiednimi ośrodkami, które składały się na duże centrum rzemieślniczo-handlowe, bogactwa naturalne, jakimi były i są do dziś żyzne gleby i sól - wszystko to sprawiło, że Askaukalis było potężnym centrum handlowym, bramą prowadzącą z południa i zachodu Europy nad Bałtyk. Na obszarze sąsiadującym z emporium, który dziś leży w granicach współczesnego Inowrocławia, znajdowały się warsztaty produkcji soli oraz warsztaty obróbki bursztynu i rogu.
- Dystans 44.82km
- Czas 01:35
- Prędkość śr. 28.31km/h
- Prędkość max. 37.30km/h
- Temperatura 20.0°C
- Wiatr 5m/s
- Sprzęt Mont Ventoux
- Aktywność Jazda na rowerze
CDLXVII etap -...na dobry sen...
Wtorek, 9 września 2014 · dodano: 09.09.2014 | Komentarze 0
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Sikorowo-Jaronty-Radojewice-Pieranie-Papros-Wola Wapowska-Kruszwica
- Dystans 100.48km
- Czas 03:53
- Prędkość śr. 25.87km/h
- Prędkość max. 48.60km/h
- Temperatura 22.0°C
- Wiatr 5m/s
- Sprzęt Mont Ventoux
- Aktywność Jazda na rowerze
CDLXV etap -...odkrywka Lubstów...
Piątek, 5 września 2014 · dodano: 05.09.2014 | Komentarze 1
Trasa: Kruszwica-Włostowo-Pilich-Skulsk-Lisewo-Holendry Szyszyńskie-Ślesin-Nykiel-Sompolno-Wirzbinek-Piotrków Kujawski-Radziejów-Chełmce-Gocanowo-Kruszwica
Ślesin
Zalesione hałdy odkrywki Lubstów
tak było 5 lat temu
a tak jest teraz
Po 30 latach eksploatacji w kwietniu 2009 roku zakończyła wydobycie węgla odkrywka "Lubstów". Jednocześnie rozpoczęto likwidację wyrobiska końcowego poprzez jego rekultywację pod kątem przyszłego zagospodarowania jako zbiornika wodnego.
W latach 1982 - 2009 na terenie Lubstowa eksploatowana była W latach 1982 - 2009 na terenie Lubstowa eksploatowana była odkrywka węgla brunatnego, należąca do Kopalni Węgla Brunatnego Konin. Maszyny z Lubstowa przetransportowano w roku 2009 na teren odkrywki "Tomisławice". Złoża odkrywki liczyły 120 mln ton, a jej wyrobisko końcowe stanowiło obszar ok. 570 hektarów. Ze złoża wydobyto 107 mln ton węgla, na terenie wyrobiska zaplanowano utworzenie zbiornika wodnego o powierzchni 480 hektarów z bazą dla turystyki w postaci ośrodka sportów wodnych. W efekcie działania odkrywki, 70% terenu gminy znalazło się w leju depresyjnym, a w miejscowościach pojawił się deficyt wody. Deficyt ten zrekompensowany został siecią wodociągów.
Chwilę potem nadjechał w to miejsce czarny suw i wysiadło z niego trzech panów w krawatach. Jak wywnioskowałem był to zapewne ktoś z KWB Konin. Bacznie mi się przyglądali a że na koszulce jak byk miałem napisane KRUSZWICA to odniosłem wrażenie, że stoimy po dwóch stronach barykady z uwagi na liczne protesty kruszwiczan i nie tylko w obronie J. Gopła. Ale ja nie mam nic przeciwko wręcz przeciwnie ;)
...i być może za kilka lat ta zalana odkrywka będzie miejsce wypoczynku zarówno dla przeciwników jak i zwolenników odkrywek ;)
Ślesin
Zalesione hałdy odkrywki Lubstów
tak było 5 lat temu
a tak jest teraz
Po 30 latach eksploatacji w kwietniu 2009 roku zakończyła wydobycie węgla odkrywka "Lubstów". Jednocześnie rozpoczęto likwidację wyrobiska końcowego poprzez jego rekultywację pod kątem przyszłego zagospodarowania jako zbiornika wodnego.
W latach 1982 - 2009 na terenie Lubstowa eksploatowana była W latach 1982 - 2009 na terenie Lubstowa eksploatowana była odkrywka węgla brunatnego, należąca do Kopalni Węgla Brunatnego Konin. Maszyny z Lubstowa przetransportowano w roku 2009 na teren odkrywki "Tomisławice". Złoża odkrywki liczyły 120 mln ton, a jej wyrobisko końcowe stanowiło obszar ok. 570 hektarów. Ze złoża wydobyto 107 mln ton węgla, na terenie wyrobiska zaplanowano utworzenie zbiornika wodnego o powierzchni 480 hektarów z bazą dla turystyki w postaci ośrodka sportów wodnych. W efekcie działania odkrywki, 70% terenu gminy znalazło się w leju depresyjnym, a w miejscowościach pojawił się deficyt wody. Deficyt ten zrekompensowany został siecią wodociągów.
Chwilę potem nadjechał w to miejsce czarny suw i wysiadło z niego trzech panów w krawatach. Jak wywnioskowałem był to zapewne ktoś z KWB Konin. Bacznie mi się przyglądali a że na koszulce jak byk miałem napisane KRUSZWICA to odniosłem wrażenie, że stoimy po dwóch stronach barykady z uwagi na liczne protesty kruszwiczan i nie tylko w obronie J. Gopła. Ale ja nie mam nic przeciwko wręcz przeciwnie ;)
...i być może za kilka lat ta zalana odkrywka będzie miejsce wypoczynku zarówno dla przeciwników jak i zwolenników odkrywek ;)
- Dystans 50.48km
- Czas 01:43
- Prędkość śr. 29.41km/h
- Prędkość max. 41.70km/h
- Temperatura 29.0°C
- Wiatr 2m/s
- Sprzęt Mont Ventoux
- Aktywność Jazda na rowerze
CDLIII etap -...pięćdziesiątka też jest dobra...
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014 · dodano: 04.08.2014 | Komentarze 0
Trasa: Kruszwica-Sławsk Wlk.-Strzelno-Strzelce-Trląg-Janikowo-Tupadły-Kruszwica
Jezioro Pakoskie
Linia kolejowa nr 353 przed stacją Janikowo ( widok z drogi na grobli dzielącej jezioro Pakoskie )
Jezioro Pakoskie
Linia kolejowa nr 353 przed stacją Janikowo ( widok z drogi na grobli dzielącej jezioro Pakoskie )
- Dystans 64.29km
- Czas 02:27
- Prędkość śr. 26.24km/h
- Prędkość max. 38.60km/h
- Temperatura 34.0°C
- Wiatr 5m/s
- Sprzęt Mont Ventoux
- Aktywność Jazda na rowerze
CDLII etap -...dookoła Gopła...
Niedziela, 3 sierpnia 2014 · dodano: 03.08.2014 | Komentarze 0
Trasa: Kruszwica-Gocanowo-Witowice-Piotrków Kujawski-Połajewo-Przewóz-Skulsk-Pilich-Włostowo-Kruszwica
- Dystans 99.16km
- Czas 03:37
- Prędkość śr. 27.42km/h
- Prędkość max. 44.70km/h
- Temperatura 28.0°C
- Wiatr 2m/s
- Sprzęt Mont Ventoux
- Aktywność Jazda na rowerze
CDXLV etap -...stare dobre czasy...
Niedziela, 6 lipca 2014 · dodano: 06.07.2014 | Komentarze 0
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Janikowo-Pakość-Barcin-Szczepanowo-Mokre-Dąbrowa-Wszedzień-Wiecanowo-Świerkówiec-Kwieciszewo-Strzelno-Młynice-Sukowy-Łagiewniki-Kruszwica
Stare dobre czasy... pozostał sentyment do tych tras na pograniczu Pałuk jak i w samej tej urokliwej krainie. Trasa nr 254 Barcin - Mogilno tyle razy przed laty przemierzana zmieniła się w sumie tylko w okolicach samego Mogilna za sprawą powstałej tam obwodnicy. Po dwóch kolejowych przejazdach nieczynnej ( od 1987 roku ) i nieistniejącej ( od 1993 roku ) linii Barcin - Mogilno nie ma nawet śladu.
Wjazd do Barcina od strony Mogilna ( widoczny przejazd na linii kolejowej nr 206. Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn )
W oddali Kombinat Cementowo-Wapienniczy "Kujawy" widziany z drogi wojewódzkiej nr 254
osiedle mieszkaniowe w Barcinie
Niegdyś w tym miejscu znajdował się przejazd kolejowy. Las opodal Szczepanowa.
Widok z wiaduktu na obwodnicy Mogilna
W tym miejscy miała swoje odgałęzienie linia kolejowa Barcin - Mogilno ( czerwone strzałki wskazują miejsce gdzie od 1912 roku do 1993 roku biegło torowisko )
Poniżej mapka gdzie widać właśnie odgałęzienie linii kolejowej Barcin - Mogilno ( czerwona strzałka ). O obwodnicy ( oznaczona przerywaną zieloną linią ) Mogilna nikt nawet wtedy nie myślał ;)
Na koniec upolowałem EP-07 z pociągiem pośpiesznym TLK 57102 HEWELIUSZ relacji Gdynia Główna - Poznań Główny
Stare dobre czasy... pozostał sentyment do tych tras na pograniczu Pałuk jak i w samej tej urokliwej krainie. Trasa nr 254 Barcin - Mogilno tyle razy przed laty przemierzana zmieniła się w sumie tylko w okolicach samego Mogilna za sprawą powstałej tam obwodnicy. Po dwóch kolejowych przejazdach nieczynnej ( od 1987 roku ) i nieistniejącej ( od 1993 roku ) linii Barcin - Mogilno nie ma nawet śladu.
Wjazd do Barcina od strony Mogilna ( widoczny przejazd na linii kolejowej nr 206. Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn )
W oddali Kombinat Cementowo-Wapienniczy "Kujawy" widziany z drogi wojewódzkiej nr 254
osiedle mieszkaniowe w Barcinie
Niegdyś w tym miejscu znajdował się przejazd kolejowy. Las opodal Szczepanowa.
Widok z wiaduktu na obwodnicy Mogilna
W tym miejscy miała swoje odgałęzienie linia kolejowa Barcin - Mogilno ( czerwone strzałki wskazują miejsce gdzie od 1912 roku do 1993 roku biegło torowisko )
Poniżej mapka gdzie widać właśnie odgałęzienie linii kolejowej Barcin - Mogilno ( czerwona strzałka ). O obwodnicy ( oznaczona przerywaną zieloną linią ) Mogilna nikt nawet wtedy nie myślał ;)
Na koniec upolowałem EP-07 z pociągiem pośpiesznym TLK 57102 HEWELIUSZ relacji Gdynia Główna - Poznań Główny
- Dystans 59.83km
- Czas 02:09
- Prędkość śr. 27.83km/h
- Prędkość max. 42.30km/h
- Temperatura 26.0°C
- Wiatr 3m/s
- Sprzęt Mont Ventoux
- Aktywność Jazda na rowerze
CDXXXIV etap -...na wschodnią stronę...
Sobota, 7 czerwca 2014 · dodano: 07.06.2014 | Komentarze 0
Trasa: Kruszwica-Gocanowo-Witowice-Piotrków Kujawski-Świesz-Bytoń-Radziejów-Chełmce-Gocanowo-Kruszwica
Przejazd kolejowy w Piotrkowie Kujawskim - droga nr 267 w kierunku Osięcin
Kościół pw. św. Stanisława Biskupa Męczennika w Bytoniu był wystawiony w roku 1516. Kościół ten na mocy przywileju króla Zygmunta I podlegał kanonikom laterański w Lubrańcu. W czasie reformacji w 1562 roku Rafał Leszczyński, który w tym czasie miał rezydencję w Płowcach wypędził miejscowego proboszcza. Był to epizod w historii parafii, kiedy kościół przez kilkadziesiąt lat funkcjonował jako zbór kalwiński. Przy kościele funkcjonował szpital dla ubogich (głównie jako schronisko dla starców). Po pożarze kościoła nowy drewniany wystawiono staraniem propozyta lubranieckiego Pawła Kołaczkowskigo w roku 1753. Do roku 1821 parafia była pod zarządem kanoników laterańskich w Lubrańcu. W 1881 roku było tu 1820 parafian, a proboszczem był Władysław Grabowski.
Istniejący obecnie kościół w Bytoniu wybudowany został z produkowanej na miejscu cegły. Jego budowę zakończono w 1908 roku.
W 1940 roku niemcy aresztował miejscowego proboszcza, a kościół został zamknięty dla wiernych. W roku 2007 świątynię odnowił proboszcz ksiądz Henryk Pałucki. W odpust parafialny Przemienienia Pańskiego 6 sierpnia 2007 roku biskup włocławski Wiesław Mering dokonał poświęcenia nowego ołtarza oraz ambony.
Przejazd kolejowy w Piotrkowie Kujawskim - droga nr 267 w kierunku Osięcin
Kościół pw. św. Stanisława Biskupa Męczennika w Bytoniu był wystawiony w roku 1516. Kościół ten na mocy przywileju króla Zygmunta I podlegał kanonikom laterański w Lubrańcu. W czasie reformacji w 1562 roku Rafał Leszczyński, który w tym czasie miał rezydencję w Płowcach wypędził miejscowego proboszcza. Był to epizod w historii parafii, kiedy kościół przez kilkadziesiąt lat funkcjonował jako zbór kalwiński. Przy kościele funkcjonował szpital dla ubogich (głównie jako schronisko dla starców). Po pożarze kościoła nowy drewniany wystawiono staraniem propozyta lubranieckiego Pawła Kołaczkowskigo w roku 1753. Do roku 1821 parafia była pod zarządem kanoników laterańskich w Lubrańcu. W 1881 roku było tu 1820 parafian, a proboszczem był Władysław Grabowski.
Istniejący obecnie kościół w Bytoniu wybudowany został z produkowanej na miejscu cegły. Jego budowę zakończono w 1908 roku.
W 1940 roku niemcy aresztował miejscowego proboszcza, a kościół został zamknięty dla wiernych. W roku 2007 świątynię odnowił proboszcz ksiądz Henryk Pałucki. W odpust parafialny Przemienienia Pańskiego 6 sierpnia 2007 roku biskup włocławski Wiesław Mering dokonał poświęcenia nowego ołtarza oraz ambony.
- Dystans 50.28km
- Czas 01:39
- Prędkość śr. 30.47km/h
- Prędkość max. 40.70km/h
- Temperatura 23.0°C
- Wiatr 2m/s
- Sprzęt Mont Ventoux
- Aktywność Jazda na rowerze
CDXXXIII etap -...a nie mówiłem...
Piątek, 6 czerwca 2014 · dodano: 06.06.2014 | Komentarze 0
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Janikowo-Trląg-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica
- Dystans 100.26km
- Czas 03:36
- Prędkość śr. 27.85km/h
- Prędkość max. 44.20km/h
- Temperatura 27.0°C
- Wiatr 2m/s
- Sprzęt Mont Ventoux
- Aktywność Jazda na rowerze
CDXXIX etap -...stacja Anastazewo, czyli setka przed obiadem...
Sobota, 24 maja 2014 · dodano: 24.05.2014 | Komentarze 0
Trasa: Kruszwica-Włostowo-Pilich-Wilczyn-Budzisław Kościelny-Anastazewo-Orchowo-Procyń-Gębice-Kwieciszewo-Strzelno-Młynice-Sukowy-Chrosno-Kruszwica
Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa (GKW), początkowo Witkowska Kolej Powiatowa – kolej wąskotorowa działająca jako samodzielna sekcja na trasie z Gniezna do Anastazewa.
Rok założenia: 1883
Rozstaw szyn: do 1957 roku – 600 mm, po 1957 roku – 750 mm
Odcinek eksploatowany: Gniezno – Niechanowo - Witkowo - Powidz - Ostrowo. Odcinek Ostrowo – Anastazewo z powodu złego stanu torowiska nie jest eksploatowany od sierpnia 2011 roku.
Eksploatowane lokomotywy: Lxd2-313, 343, 344 oraz 369 – wszystkie sprawne i Px48-1785 (oczekuje naprawy) i Px48-1919 (czynny)
W 2003 Gnieźnieńska Kolej Dojazdowa została przekazana Powiatowi Gnieźnieńskiemu i odzyskała nazwę „Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa”. Pociągi rozkładowe kursują w soboty i niedziele w wakacje. Składy prowadzi lokomotywa spalinowa Lxd2.
Dużą popularnością cieszą się również specjalne pociągi z parowozem, które zazwyczaj uruchamia się kilka razy w roku.
LINIA GNIEZNO - ANASTAZEWO
Nieczynne torowisko pomiędzy Anastazewem a Budzisławiem Kościelnym. Niegdyś linia ta łączyła Anastazewo z Koninem.
LINIA ANASTAZEWO - KONIN WĄSKOTOROWY
Budynki stacyjne w Anastazewie.
Przełom lat 80 i 90 ubiegłego stulecia. Anastazewo już po wstrzymaniu ruchu planowego, lecz jeszcze wciąż żyjące. Pociąg specjalny opuszcza stację, kierując się w stronę Sompolna. Obecnie zarówno odcinek do Sompolna jak i tamtejszy wąskotorowy węzeł kolejowy nie istnieją, widoczny w tle budynek znajduje się w stanie agonii, miejscowy dworzec został sprzedany prywatnemu właścicielowi a dojazd od strony Gniezna uniemożliwiony. Po stu latach pracy Anastazewo przeszło do lamusa...
Px48-1754 manewruje na stacji, aby znaleźć się na czele pociągu podczas drogi powrotnej do Powidza. Z wszystkich pięciu istniejących kiedyś dodatkowych torów, do dziś przetrwał tylko ten jeden.
W drodze powrotnej na trasie Orchowo - Mogilno. Widoczny most na Noteci linii kolejowej normalnotorowej nr 239. KLIKNIJ TU
Kościół gotycki p.w. św. Mateusza z ok. 1500 roku w Gębicach ( przebudowany w latach 1862 - 1874 )
Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa (GKW), początkowo Witkowska Kolej Powiatowa – kolej wąskotorowa działająca jako samodzielna sekcja na trasie z Gniezna do Anastazewa.
Rok założenia: 1883
Rozstaw szyn: do 1957 roku – 600 mm, po 1957 roku – 750 mm
Odcinek eksploatowany: Gniezno – Niechanowo - Witkowo - Powidz - Ostrowo. Odcinek Ostrowo – Anastazewo z powodu złego stanu torowiska nie jest eksploatowany od sierpnia 2011 roku.
Eksploatowane lokomotywy: Lxd2-313, 343, 344 oraz 369 – wszystkie sprawne i Px48-1785 (oczekuje naprawy) i Px48-1919 (czynny)
W 2003 Gnieźnieńska Kolej Dojazdowa została przekazana Powiatowi Gnieźnieńskiemu i odzyskała nazwę „Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa”. Pociągi rozkładowe kursują w soboty i niedziele w wakacje. Składy prowadzi lokomotywa spalinowa Lxd2.
Dużą popularnością cieszą się również specjalne pociągi z parowozem, które zazwyczaj uruchamia się kilka razy w roku.
LINIA GNIEZNO - ANASTAZEWO
Nieczynne torowisko pomiędzy Anastazewem a Budzisławiem Kościelnym. Niegdyś linia ta łączyła Anastazewo z Koninem.
LINIA ANASTAZEWO - KONIN WĄSKOTOROWY
Budynki stacyjne w Anastazewie.
Przełom lat 80 i 90 ubiegłego stulecia. Anastazewo już po wstrzymaniu ruchu planowego, lecz jeszcze wciąż żyjące. Pociąg specjalny opuszcza stację, kierując się w stronę Sompolna. Obecnie zarówno odcinek do Sompolna jak i tamtejszy wąskotorowy węzeł kolejowy nie istnieją, widoczny w tle budynek znajduje się w stanie agonii, miejscowy dworzec został sprzedany prywatnemu właścicielowi a dojazd od strony Gniezna uniemożliwiony. Po stu latach pracy Anastazewo przeszło do lamusa...
Px48-1754 manewruje na stacji, aby znaleźć się na czele pociągu podczas drogi powrotnej do Powidza. Z wszystkich pięciu istniejących kiedyś dodatkowych torów, do dziś przetrwał tylko ten jeden.
W drodze powrotnej na trasie Orchowo - Mogilno. Widoczny most na Noteci linii kolejowej normalnotorowej nr 239. KLIKNIJ TU
Kościół gotycki p.w. św. Mateusza z ok. 1500 roku w Gębicach ( przebudowany w latach 1862 - 1874 )