Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Arnoldzik z miasteczka Kruszwica. Mam przejechane 125072.63 kilometrów w tym 2306.66 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 24.39 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 66965 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Arnoldzik.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w kategorii

TREKKING SAMOTNIE

Dystans całkowity:52584.57 km (w terenie 2103.42 km; 4.00%)
Czas w ruchu:2388:52
Średnia prędkość:22.01 km/h
Maksymalna prędkość:63.90 km/h
Suma podjazdów:16703 m
Maks. tętno maksymalne:179 (96 %)
Maks. tętno średnie:144 (80 %)
Suma kalorii:17488 kcal
Liczba aktywności:1174
Średnio na aktywność:44.79 km i 2h 02m
Więcej statystyk
  • DST 40.48km
  • Teren 6.00km
  • Czas 01:54
  • VAVG 21.31km/h
  • VMAX 34.89km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLXII etap -...Bieg Piastowski i polowanie na byka...

Sobota, 9 maja 2015 · dodano: 09.05.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Łagiewniki-Kruszwica-Szarlej-Łojewo-Sikorowo-Góra-Witowy-Karczyn PKP-Wolany-Wola Wapowska-Piaski-Bachorce-Grodztwo-Kruszwica

Dziś pojechałem potowarzyszyć i pokibicować uczestnikom VIII Biegu Piastowskiego 
...a potem upolować byka... ET22-1047 ze składem węglarek na 303 kilometrze linii 131 Chorzów Batory - Tczew








  • DST 106.75km
  • Czas 04:24
  • VAVG 24.26km/h
  • VMAX 38.70km/h
  • Temperatura 17.0°C
  • Kalorie 2kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLXI etap -...kontrowersyjna odkrywka...

Niedziela, 3 maja 2015 · dodano: 03.05.2015 | Komentarze 3


Trasa: Kruszwica-Gocanowo-Witowice-Piotrków Kujawski-Wierzbinek-Boguszyce-Zaryń-Mąkoszyn-Sierakowy-Czamanin-Topólka-Sadłóg-Powałkowice-Witowo-Płowce-Kwilno-Dobre-Bronisław-Wola Wapowska-Wolany-Kruszwica

Była wycieczka wokół odkrywki Jóźwin IIB a dziś przyszła kolej na chyba najbardziej kontrowersyjną odkrywkę Tomisławice. Odkrywka ta jest jedyną w Polsce, która została otwarta po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Według niepotwierdzonych informacji powstanie odkrywki węgla w Tomisławicach nieopodal jeziora Gopła może spowodować powstanie leju depresyjnego, który w następstwie doprowadzi do wyschnięcia wody w jeziorze. Ponadto wody z odwodnienia kopalni odprowadzane między innymi do Gopła niosą ze sobą sporo zanieczyszczeń tj. wszelkiego rodzaju zawiesin. 
To oczywiście ważna kwestia niewątpliwie wyolbrzymiona i nagłośniona medialnie przez ekoterrorystów jednak inne kontrowersje budzi fakt prowadzonych badań mających na celu okonturowanie rejonu występowanie złoża węgla. Jak dowiedziałem się od miejscowych badania te prowadzone pod koniec lat 90-tych były przeprowadzone nierzetelnie a oszacowana ilość węgla znacznie zawyżona. Badania były prowadzone w rejonie wsi Dębołęka i Tomisławice. Wstępne prace poszukiwawcze wykonane zostały w 1998 roku, a ostateczna dokumentacja geologiczna zatwierdzona przez Ministra Środowiska w 2001 roku. Dokumentacja ta była podstawą sporządzenia w roku 2005 Projektu Zagospodarowania Złoża, opracowania niezbędnego do uzyskania koncesji na wydobywanie węgla.
Choć wielu wysiedlonych mieszkańców przystało na warunki kopalni nie obyło się również bez bardziej niezwykłych historii jak np. głośna sprawa p. Jana Kwiatkowskiego przedstawiona w programie Elżbiety Jaworowicz "Sprawa dla Reportera", którą znając kilka szczegółów nie zawartych w programie pozwolę sobie nie skomentować.
SPRAWA DLA REPORTERA
Przeważająca część złoża "Tomisławice" zalega na obszarze wielkopolskiej gminy Wierzbinek. Złoże powstałe w trzeciorzędzie tworzy zwarty obszar Pola Głównego o rozciągłości NW-SE, długości 8,5 km, szerokości od 1-1,5 km w części południowej do 2,5 km w części północnej. W obrębie Pola Głównego wydzielono dwa pola zasobów bilansowych: Pole Północne i Pole Południowe. Zasoby przemysłowe złoża (w granicach objętych koncesją) oszacowano na 41 mln Mg.

Na powyższych fotkach zwałowarka A2RsB-8800

Dwupasmowa droga wewnętrzna długości blisko 19 km służąca do transportu węgla.
Trasa odstawy przebiega przez miejscowości Wierzbinek i Łysek. Załadunek samochodu trwa do 4 minut, przejazd do "Lubstowa" - 30 minut, rozładunek do 4 minut, powrót do "Tomisławic" - 25 minut. Węzeł lubstowski daje możliwość rozładunku czterech samochodów jednocześnie. Do dalszego transportu węgla do elektrowni wykorzystywana jest istniejąca infrastruktura kolejowa.
.....................................................
Objechałem całą kopalnię rozmyślając o ogromie przedsięwzięcia aż tu nagle 

nie ma rzeczy nie możliwych i już po kilku kilometrach ujrzałem 

potem już było spokojnie, poniżej ciekawy neogotycki kościół pw. Matki Boskiej Częstochowskiej w Mąkoszynie

i w oddali nie mniej ciekawy kościół p.w. św. Andrzeja Apostoła w Witowie 







  • DST 100.45km
  • Teren 1.60km
  • Czas 04:22
  • VAVG 23.00km/h
  • VMAX 36.90km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Kalorie 3kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLX etap -...wziąć byka za rogi...

Piątek, 1 maja 2015 · dodano: 01.05.2015 | Komentarze 2


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Jaksice-Złotniki Kujawskie-Leszcze-Złotowo-Barcin-Szczepanowo-Dąbrowa-Wszedzień-Kołodziejewo-Dębowo-Głogówiec-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica





Marzenia się spełniają, może tak nie do końca ale choć częściowo :)

w kabinie ET22 


ET22-254 a w zasadzie to co z niej zostało ;(
Numer fabryczny: 201E-255
Rok produkcji: 1976
Wiek pojazdu: 39 lat
Status: Skreślony (Złomowany)

HISTORIA PRZYDZIAŁÓW
1976-08       MD Łódź Olechów PKP
1994-02-01  MT Toruń  PKP
1997-05-30  MT Bydgoszcz PKP
1999-04-01  MZ Bydgoszcz PKP
1999-09-01  Zakład Taboru w Bydgoszczy  PKP
2001-10-01  Zakład Taboru w Bydgoszczy  PKP Cargo S.A.
2009-01-01  PKP Cargo Kujawski Zakład Spółki w Bydgoszczy PKP Cargo S.A.
2011-01-01  PKP Cargo Północny Zakład Spółki w Gdyni   PKP Cargo S.A.
2011-03-21  Skreślenie ze stanu
2012-12       Fizyczna likwidacja na terenie CTPE Bydgoszcz, jak widać nie do końca

tak byczek wyglądał na "chwilę" przed unicestwieniem

a tak za czasów świetności 

prowadził nawet składy osobowe

i żeby nie było, że tylko koleje to kościół św. Jakuba Większego w Barcinie 

i Noteć

i jakieś chmury 






  • DST 96.97km
  • Czas 03:56
  • VAVG 24.65km/h
  • VMAX 34.20km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Kalorie 2kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLIX etap -...po Kleczewskich odkrywkach...

Niedziela, 26 kwietnia 2015 · dodano: 26.04.2015 | Komentarze 2


Trasa: Kruszwica-Włostowo-Pilich-Skulsk-Lisewo-Holendry Szyszyńskie-Ślesin-Różnowo-Roztoka-Złotków-Nieborzyn-Budzisław Kościelny-Dębówiec-Wilczogóra-Wilczyn-Wójcin-Nowa Wieś-Miradz-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica



Lubię jechać bez konkretnego celu a nóż gdzieś dojadę i coś zobaczę czego jeszcze nie widziałem. Jechać i zataczać coraz większe kręgi bo przecież zawsze trzeba wrócić do miejsca z którego wcześniej wyjechałem. 


w oddali elektrownia Pątnów

połyskująca w słońcu Bazylika w Licheniu

Kanał odwadniający odkrywki Jóźwin IIB - widok z drogi nr 263 ( Ślesin-Słupca )

Gad kopalny odkrywki Jóźwin IIB

inny gad 

to już zupełnie inny świat :)




  • DST 79.66km
  • Czas 03:31
  • VAVG 22.65km/h
  • VMAX 44.10km/h
  • Temperatura 12.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLVI etap -...wiosna maluje zielenią i pachnie kwieciem...

Niedziela, 19 kwietnia 2015 · dodano: 19.04.2015 | Komentarze 0



Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Latkowo-Szadłowice-Skalmierowice-Wierzchosławice-Mierogoniewice-Ściborze-Rojewo-Broniewo-Tupadły (ale inne)-Gniewkówiec-Złotniki Kujawskie-Jaksice-Inowrocław-Tupadły-Kruszwica

Choć mijałem różne ciekawe miejsca - świątki przydrożne, tablice pamiątkowe czy widoki piękne to nie uwieczniłem nic na żadnej fotce. W okolicach Broniewa, przystanek jakiegoś szlaku turystyczno-dydaktycznego. W Jaksicach przejazd kolejowy nieczynnej bocznicy cukrowni Tuczno, oznakowany jakby codziennie jeździł tu pociąg. Muszę zbadać ten temat. I wróciłbym bez żadnej fotki, nawet pomysłu żadnego nie miałem na wpis. Chyba tylko będę jeździł żeby jeździć bo skoro mi się nie chcę nawet zatrzymać żeby zrobić choć jedną fotkę np. ciekawie prezentującego się zrujnowanego zespołu dworskiego z XIX w.wpisanego do rejestru zabytków nr rej.: 177/A  we wsi Dobiesławice. Mam chociaż tematy na kolejne wyprawy, tylko co gdy znów nie będzie mi się chciało pstrykać fotek...
No dobra, wstawiam kilka fotek inowrocławskiego parku solankowego hihihihi

a to mrówkowce i domki osiedla Rąbin w Inowrocławiu 






  • DST 68.08km
  • Czas 02:56
  • VAVG 23.21km/h
  • VMAX 52.20km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Kalorie 5kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLV etap -...zmienny wiatr...

Piątek, 17 kwietnia 2015 · dodano: 17.04.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Szarlej-Łojewo-Inowrocław-Batkowo-Dziarnowo-Kościelec-Cieślin-Inowrocław-Jacewo-Marulewy-Góra-Sikorowo-Inowrocław-Tupadły-Markowice-Żegotki-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kruszwica





po prostu chciałem sobie pojeździć ;)










  • DST 58.85km
  • Teren 6.00km
  • Czas 02:52
  • VAVG 20.53km/h
  • VMAX 43.20km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Kalorie 5kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLII etap -...tor do nikąd...

Wtorek, 7 kwietnia 2015 · dodano: 07.04.2015 | Komentarze 1


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Janikowo-Rybitwy-Cieślin-Mimowola-Inowrocław-Tupadły-Kruszwica


Od jakiegoś czasu spokoju nie dawał mi pewien budynek w Kościelcu Kujawskim, który wyglądał jak budynek stacyjny. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to fakt że nie przypominam sobie aby w tym miejscu kiedykolwiek biegły tory. Do niczego mi to nie pasowało, w tym miejscu stacja skoro nieopodal był przystanek na linii nr 206 łączącej Inowrocław-Rąbinek z Drawskim Młynem. 
Poniżej fotka ( jak widać z innej wyprawy ) owego budynku w oddali

A jednak dokładnie w tym miejscu ponad pół wieku temu biegły tory łączące Inowrocław z Pakością. Linia biegła przez Mimowolę, Kościelec Kujawski i Wielowieś. Linia została rozebrana w 1965 roku. Nie wiedzieć czemu zostawiono niedługi odcinek od Inowrocławia do Mimowoli, prawdopodobnie służący jako bocznica...

Tor do nikąd... Niegdyś mknęły tu pociągi do Pakości, obecnie niedaleko za tarczą rozrządową tor się kończy. Mimowola widok w kierunku Pakości.

Kolorem czerwonym oznaczono odcinek nieistniejącej linii Inowrocław-Pakość. W miejscowości Kościelec łączyła się ona z linią 206 ( zaznaczoną kolorem zielonym )

Widok na linię w kierunku Inowrocławia.

Wiatrowskaz we wsi Mimowola i widoczne torowisko węzła Inowrocław.







  • DST 32.68km
  • Czas 01:27
  • VAVG 22.54km/h
  • VMAX 45.90km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Kalorie 6kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DLI etap -...magiczna lokomotywa...

Niedziela, 5 kwietnia 2015 · dodano: 05.04.2015 | Komentarze 5


Trasa:Kruszwica-Tupadły-Ludzisko-Balice-Górki-Markowice-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kruszwica

Dziś spotkałem magiczną lokomotywę, w rzeczy samej wczoraj jej tu nie było. Pojawiła się tak nagle. Czy to możliwe że przejeżdżając tędy wczoraj mógłbym jej nie zauważyć?  Mało jest to realne, ale możliwe. Jak rozwikłać tą (tę) zagadkę ? Czy ta lokomotywka była tu wcześniej czy później hmmm i to są te moje problemy tudzież rozterki z którymi przyjdzie mi teraz żyć. 

Ls40 – manewrowa lokomotywa spalinowa produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie.
Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosowania w PKP (seria SM02) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże, pod oznaczeniem Ls40, była szeroko używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa mogąca przetransportować niezbyt duże ładunki. W takiej roli można było je często spotkać do lat 90. XX wieku. Obecna tendencja odchodzenia małych i średnich zakładów od korzystania z transportu kolejowego doprowadziła do skasowania lub odstawienia znacznej liczby maszyn tego typu. Model Ls40 był najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce. Do końca produkcji w 1961 roku chrzanowska fabryka wyprodukowała łącznie 581 sztuk Ls40.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE LOKOMOTYWY
  • szerokość toru: 1435 mm
  • układ osi: B
  • typ silnika spalinowego: S 324 HL
  • moc znamionowa silnika: 75 KM
  • prędkość maksymalna: 11,35 km/h
  • zapas paliwa: 120 l
  • masa własna lokomotywy: 15,8 t
  • max. szerokość lokomotywy: 2550 mm
  • max. wysokość lokomotywy: 3010 mm
  • długość lokomotywy (ze zderzakami): 6000 mm










  • DST 54.38km
  • Czas 02:20
  • VAVG 23.31km/h
  • VMAX 36.90km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Kalorie 4kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DL etap -...sucho, mokro i muszki...

Sobota, 4 kwietnia 2015 · dodano: 04.04.2015 | Komentarze 1

Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Cieślin-Kościelec-Janikowo-Balice-Górki-Markowice-Bożejewice-Słąwsk Wlk.-Kruszwica

Sucho było, choć chmurom się zbierało na deszcz. Nie zmokłem mimo, że padało, ale wcześniej albo później. Muszki... zaraz po wyjeździe z Kruszwicy niespodziewanie natrafiłem i to kilkukrotnie na roje muszek, tak jakby ktoś sypał makiem, powłaziło mi to w kask i za kołnierz. W pewnym momencie chciałem nawet zawrócić. Nawet latem nigdy takie małe muszki nie dały mi się bardziej we znaki. W sumie to ciekawe zjawisko tym bardziej że nie zrobiło się nagle ciepło. Widocznie ten gatunek muszki korzysta z kalendarza gregoriańskiego a nie biologicznego ;) 










  • DST 92.35km
  • Czas 03:47
  • VAVG 24.41km/h
  • VMAX 40.29km/h
  • Temperatura 9.0°C
  • Kalorie 2kcal
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLIX etap -...pomiędzy deszczem a zmrokiem...

Sobota, 28 marca 2015 · dodano: 28.03.2015 | Komentarze 2


Trasa: Kruszwica-Szarlej-Inowrocław-Batkowo-Dziarnowo-Kościelec-Pakość-Piechcin-Barcin-Szczepanowo-Mokre-Krzekotowo-Pakość-Giebnia-Janikowo-Ludzisko-Tupadły-Kruszwica

Z powodu nadciągających od północy ciężkich chmur mała korekta trasy. Jednak nie obyło się od zaliczenia pierwszego wiosennego deszczu, ale co tam. Do Barcina pod wiatr a potem nie było już wiatru :)


Lafarge Cementownia Kujawy S.A.

Słońce dzielnie walczyło ze złowiszczymi chmurzyskami.

Praktycznie od Piechcina do Barcina wzdłuż drogi jest taka nawet przyzwoita ścieżka. 

Hałda kamieniołomu Piechcin ( widok z drogi Barcin - Mogilno )

Ołowiane niebo nad cementownią

Blisko 30 lat temu przejechał tędy ostatni pociąg. Pozostałości po linii kolejowej Barcin - Mogilno, widok z przejazdu z drogi pomiędzy miejscowościami Krzekotowo i Mokre w kierunku Barcina. Od kilkunastu lat nasyp pozostaje w stanie niemal niezmienionym ( jeśli nie liczyć coraz wyżej rosnących drzew...) 
W latach  80-tych linia została całkowicie zmodernizowana ( położono nowe torowisko ), jednak po kilku latach torowisko rozebrano. Smutny pomnik marnotrawstwa w postaci nasypu pozostał :(