Info

avatar Blog rowerowy Arnoldzika z miasteczka Kruszwica. Przeróżne liczniki nabiły mi 117670.21 kilometrów w tym 2227.36 po polnych dróżkach, leśnych duktach a nawet po śniegu. Jeżdżę z prędkością średnią 24.42 km/h i to jest istotne
Więcej o Arnoldziku.

Arnoldzikowe batoniki

2019

button stats bikestats.pl

2020

button stats bikestats.pl

2021

button stats bikestats.pl

2022

button stats bikestats.pl

2023

button stats bikestats.pl

2024



baton rowerowy bikestats.pl

Znajomi Arnoldzika

Zdobyte przez Arnoldzika gminy

Odwiedziny u Arnoldzika

licznik odwiedzin Wordpress

Arnoldzikowa zegarynka

Arnoldzikowa pogodynka

Wykres roczny Arnoldzika

Wykres roczny blog rowerowy Arnoldzik.bikestats.pl

Archiwum Arnoldzika

Wpisy archiwalne w kategorii

TREKKING SAMOTNIE

Dystans całkowity:50330.09 km (w terenie 2026.02 km; 4.03%)
Czas w ruchu:2282:51
Średnia prędkość:22.05 km/h
Maksymalna prędkość:63.90 km/h
Suma podjazdów:12202 m
Maks. tętno maksymalne:179 (96 %)
Maks. tętno średnie:144 (80 %)
Suma kalorii:3592 kcal
Liczba aktywności:1122
Średnio na aktywność:44.86 km i 2h 02m
Więcej statystyk

  • Dystans 112.60km
  • Teren 1.00km
  • Czas 04:55
  • Prędkość śr. 22.90km/h
  • Prędkość max. 40.50km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Wiatr 4m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLVI etap -...trzy nieczynne linie kolejowe...

Sobota, 21 marca 2015 · dodano: 21.03.2015 | Komentarze 1


Trasa: Kruszwica-Sławsk Wlk.-Bożejewice-Markowice-Ludzisko-Janikowo-Trląg-Kołodziejewo-Wszedzień-Mogilno-Chabsko-Lubiń-Trzemeszno-Trzemżal-Słowikowo-Orchowo-Podbielsko-Ostrowo-Ciencisko-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica

Dzisiejszy wyjazd bez konkretnego planu, jednak po paru kilometrach rodzi się pomysł zaliczenia pierwszej w tym roku setki. Jazda pod wiatr nie motywuje i setka nabiera realnych kształtów dopiero za Mogilnem w okolicach Chabska. Tam też dostrzegam punkt widokowy w Dusznie na wale Wydartowskim. To jednak będzie cel innej wyprawy. Za Chabskiem pakuję się na krajową 15-tkę która prowadzi mnie do Trzemeszna, gdzie opuszczam niebezpieczną drogę na której nie obyło się bez niebezpiecznych sytuacji z udziałem antyrowerowych kierowców aut ciężarowych. Kto jeździ po takich drogach ? Jakiś palant czy samobójca ? Czy nie lepiej pojeździć po miejskim parku ? Cóż w Trzemesznie rowerem jeszcze nie byłem i to stanowiło motywację aby tam dojechać. 
Tak, ale tytuł etapu jest z Trzemesznem jakoś nie związany. Kolej... znów kolej, czuje się jak wysłannik mający w swej misji zadanie zatrzymania czasu. Więc oglądam, podziwiam i fotografuję wszystko co z kolejnictwem związane jest. Zupełnie przypadkowo trafiłem na stacje Wszedzień na zamkniętej w 1987 roku a ostatecznie rozebranej w 1993 roku linii Mogilno - Barcin. Co ciekawe linia ta nie posiadała od 1968 roku numeru. Wcześniej był to numer 314. Przed samym Mogilnem przejazd linii nr 231 ( Inowrocław- Mogilno ), gdzie wydawać by się mogło, iż ostatni pociąg przejechał  tu całkiem niedawno. Stoi nawet semafor świetlny. Na drodze wyjazdowej z Mogilna w okolicach Chabska napotykam na wiadukt z biegnąca poniżej linią kolejową nr 239 ( Mogilno-Orchowo ). Również tu nie bardzo chce się wierzyć, iż pociągi nie jeżdżą tędy od 1994 roku. Dzieje się tak za sprawą Mogileńskiego Towarzystwa Miłośników Kolei. 


Stacja Wszedzień, w 1987 roku zatrzymał się tu ostatni pociąg, dziś nie ma już torów i tylko napis przypomina te czasy. 

Słupek hektometrowy przed stacją Wszedzień... powinno tu być 5,5 km

Krawędź peronowa stacji Wszedzień

Semafor wjazdowy przed Moglinem na linii nr 231. Za około 300 metrów linia łączy się z zelektryfikowaną linią nr 353 ( Poznań Wschód - Железнодорожный )

Linia nr 239, za chwilę również za kilkaset metrów linia łączy się z zelektryfikowaną linią nr 353 ( Poznań Wschód - Железнодорожный )

Dwukomorowy wjazdowy semafor świetlny na linii nr 239 ( Mogilno-Orchowo )

Jezioro Mogileńskie

Trzemeszeński akcent, żeby nie było ;)

Jezioro Popielewskie i Trzemeszno.







  • Dystans 42.66km
  • Czas 01:47
  • Prędkość śr. 23.92km/h
  • Prędkość max. 39.60km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Wiatr 4m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLV etap -...nocnych eskapad ostatki...

Czwartek, 12 marca 2015 · dodano: 12.03.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Jacewo-Marulewy-Dulsk-Sikorowo-Szarlej-Kruszwica

Dni coraz dłuższe, lecz przyjdzie jeszcze nie raz w mroku rumakiem okolice przemierzać :)




  • Dystans 57.52km
  • Czas 02:39
  • Prędkość śr. 21.71km/h
  • Prędkość max. 35.10km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Wiatr 4m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLIII etap -...stacja Kunowo...

Sobota, 7 marca 2015 · dodano: 07.03.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Sławsk Wlk.-Bożejewice-Żegotki-Ciechrz-Rzadkwin-Strzelce-Białotul-Czarnotul-Kunowo-Kwieciszewo-Strzelno-Młynice-Sukowy-Kruszwica

Eksploracja linii kolejowej nr 231, w ramach wypraw z cyklu "kolejowe fascynacje". Tym razem odwiedzana już nie raz stacja Kunowo Kujawskie znajdująca się na 46,75 kilometrze ponad 55 kilometrowej linii kolejowej Inowrocław-Mogilno. 


Jeden z wielu charakterystycznych przepustów kanałów melioracyjnych. Nasyp z torowiskiem na 48 kilometrze linii 231.

Co ciekawe ubytków torowiska na odcinku Kunowo-Szczeglin nie stwierdziłem. Żeby nie te krzaki to... niestety tędy już nic nie pojedzie :(

Budynek stacyjny Kunowo Kujawskie, niszczejący już od około 3 lat niezamieszkały. Architektonicznie odbiega od typowej zabudowy stacyjnej linii 231 np. Polanowice (15,5 km), Lachmirowice (20,7 km), Gopło (24,7 km), Wronowy (30,6 km) czy Młyny (34,2 km). Stacja Rożniaty (8,2 km ) posiada podobną architekturę tyle, że tam budynek jest otynkowany i dłuższy o jedno okno. 

Jeszcze nie do końca zaasfaltowany tor przed stacją Kunowo.

Około 2 km dalej znajduje się charakterystyczny most na J. Bronisławskim

Fotka z innej wyprawy 





  • Dystans 30.94km
  • Teren 0.80km
  • Czas 01:21
  • Prędkość śr. 22.92km/h
  • Prędkość max. 33.30km/h
  • Temperatura 5.0°C
  • Wiatr 4m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLII etap -...gdy zapada zmrok...

Czwartek, 5 marca 2015 · dodano: 05.03.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Sikorowo-Szarlej-Kruszwica


Zakłady Sodowe w Inowrocławiu





  • Dystans 50.82km
  • Czas 02:02
  • Prędkość śr. 24.99km/h
  • Prędkość max. 41.40km/h
  • Temperatura 3.0°C
  • Wiatr 3m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXLI etap -...pięćdziesiątka na kolację...

Środa, 4 marca 2015 · dodano: 04.03.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Ludzisko-Janikowo-Trląg-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica

Wokół zima a u mnie wiosna no prawie... Wyjazd ok. godz. 17:30 powrót 19:30 a już pół godziny później zaczął padać śnieg z deszczem. Dokładnie tak miało być ;) Pogoda rowerowa, przejrzystość powietrza wyjątkowa, klimat magiczny.


taki widok miałem przez większość trasy...

tak świecił księżyc zza drzewa...

a tak zza chmur...






  • Dystans 31.86km
  • Czas 01:17
  • Prędkość śr. 24.83km/h
  • Prędkość max. 36.00km/h
  • Temperatura 4.0°C
  • Wiatr 3m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXL etap -...w ramach testu...

Wtorek, 3 marca 2015 · dodano: 03.03.2015 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Sukowy-Młynice-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica

Pierwsza jazda w ramach testu po małej modernizacji rumaka. Przede wszystkim wymiana kół wraz z oponami i dętkami, kasety, łańcucha, klocków hamulcowych, sztycy podsiodłowej, pedałów. 
Specyfikacja:
1. Koła ( piasty Novatec - przód model  D041SB, tył model D042SB, obręcze Alexrims ACE18 alu 6063T6, szprychy CN Spoke )
2. Opony Schwalbe Tyrago 28x1,4
3. Dętki Kenda Molded Tour
4. Kaseta Shimano CN HG50 Sora  7-rzędowa 13-26T
5. Łańcuch CN HG50
6. Klocki hamulcowe Promax
7. Sztyca Pro LT
8. Pedały Author
Z wyposażenia pierwotnego rumaka po za ramą pozostała jeszcze; kierownica, klamki hamulcowe i manetki z linkami, przednia przerzutka. 
Dzisiejszy test wypadł zadowalająco, nawet nie przypuszczałem, że aż tyle zależy od kół ;)





  • Dystans 31.81km
  • Czas 01:20
  • Prędkość śr. 23.86km/h
  • Prędkość max. 32.40km/h
  • Temperatura 6.0°C
  • Wiatr 2m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXXXIX etap -...nic się nie dzieje...

Wtorek, 24 lutego 2015 · dodano: 24.02.2015 | Komentarze 3


Trasa: Kruszwica-Sukowy-Młynice-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica

Po ostatnim umyciu rumaka z pozostałości leśnego błota z sobotniej wycieczki, z napędu zaczęły wydobywać się niemiłe zgrzyty i chrzęsty. Jednak nowe podzespoły już czekają, będą nowe koła, oponki, kaseta, łańcuch, pedały no i klocki hamulcowe. 






  • Dystans 40.22km
  • Czas 01:41
  • Prędkość śr. 23.89km/h
  • Prędkość max. 36.90km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Wiatr 2m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXXXVIII etap -...w nocy wszystko wydaje się czarne...

Poniedziałek, 23 lutego 2015 · dodano: 23.02.2015 | Komentarze 1


Trasa: Kruszwica-Włostowo-Sierakowo-Mirosławice-Budy-Wronowy-Młyny-Strzelno-Stodólno-Sławsk Wlk.-Kruszwica

Wyjechałem około godz. 17:15,  więc szybko zrobiło się zupełnie ciemno. Wjazd na krajową 25-tkę nie był może najrozsądniejszym i bezpiecznym posunięciem, ale jak mówi stare przysłowie pszczół : "Co ma wisieć nie utonie" ;)







  • Dystans 43.34km
  • Teren 6.00km
  • Czas 02:06
  • Prędkość śr. 20.64km/h
  • Prędkość max. 39.60km/h
  • Temperatura 6.0°C
  • Wiatr 3m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXXXVII etap -...sentymentalnie po stacjach linii nr 231...

Sobota, 21 lutego 2015 · dodano: 21.02.2015 | Komentarze 2


Trasa: Kruszwica-Włostowo-Gopło-Dobsko-Wycinki-Żółwiny-Wronowy-Młyny-Młynice-Sukowy-Kruszwica

W ostatnim czasie znów udzieliły mi się klimaty kolejowe, dotyczące linii nr 231 ściślej odcinka nieczynnego już od ponad 19 lat pomiędzy Kruszwicą a Mogilnem. Odwiedziłem dziś kolejno stacje; Lachmirowice (20,709 km), Gopło (24,741km), Wronowy (30,647 km) oraz Młyny (34,209 km). Część budynków stacyjnych jest już opuszczona, nieco zdewastowana w niektórych jeszcze ktoś mieszka i może dlatego nadal istnieją przypominając czasy kiedy szlak linii nr 231 przemierzały zarówno pociągi osobowe jak i towarowe. Choć sporo jest miejsca poświęconego nieczynnym liniom kolejowych w internecie  to uważam, że należy uwiecznić każdy szczegół poprzez opisy, fotografie, bo być może już za kilka lat po torowisku czy infrastrukturze linii nr 231, którą darzę dużym sentymentem nie będzie nawet śladu ;( Doskonale pamiętam czasy kiedy linią tą jeździły składy prowadzone przez parowozy serii Ol czyTy potem już tylko przez spalinowozy SM-42. Ruch pasażerski na tym odcinku linii zamknięto 1 czerwca 1996 roku a z początkiem września również dla ruchu towarowego. Nieczynna już blisko 19 lat linia z roku na rok coraz mniej przypomina czasy swojej świetności.

Zamieszkały jeszcze budynek stacyjny Lachmirowice

Do niedawna (07.2014 r.) również ten budynek stacyjny Gopło był zamieszkany

Wieża wodna nieopodal stacji Gopło

Przejazd ostatniego pociągu specjalnego prowadzonego przez parowóz Ty45 na kilka dni przed oficjalnym zamknięciem linii.

Choć to budynek stacji Gopło to adres wsi Kościeszki hmmm najważniejsze, że jest telefon :)

Również opuszczony budynek stacji Wronowy

O czasach świetności przypominają wciąż jeszcze całkiem dobrze zachowane nazwy stacji.


Ugryzione zębem czasu torowisko stacji Wronowy. Niegdyś istniały tu nawet trzy tory.

Wronowy - wnętrze magazynu stacyjnego

Tabliczka nad drzwiami - DOKP 1959 rok 

Po prawej główne wejście do budynku stacji Wronowy

Zamieszkany budynek stacji Młyny

Tędy już żaden pociąg nie pojedzie :(

Błądząc po lasach leśnictwa Młyny natrafiłem na takie urokliwe miejsce.

To sprawka "Dzików" z koła łowieckiego ;)






  • Dystans 41.85km
  • Czas 01:48
  • Prędkość śr. 23.25km/h
  • Prędkość max. 40.50km/h
  • Temperatura 4.0°C
  • Wiatr 3m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXXXVI etap -...szlakiem niegdysiejszej kolei...

Piątek, 20 lutego 2015 · dodano: 20.02.2015 | Komentarze 1


Trasa: Kruszwica-Sukowy-Młynice-Młyny-Wronowy-Miradz-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica


Leśny dukt pomiędzy Wronowami i Miradzem

Nasyp w lasach Miradzkich na którym niegdyś było torowisko linii kolejowej nr 231. Miejscami zdarzają się jeszcze tory.

Słupek hektometrowy oznaczający 31,8 km szlaku linii nr 231 licząc od stacji Inowrocław Rąbinek.

Kilometraż linii nr 231