Info
Blog rowerowy Arnoldzika z miasteczka Kruszwica. Przeróżne liczniki nabiły mi 117670.21 kilometrów w tym 2227.36 po polnych dróżkach, leśnych duktach a nawet po śniegu. Jeżdżę z prędkością średnią 24.42 km/h i to jest istotneWięcej o Arnoldziku.
Arnoldzikowe batoniki
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Zdobyte przez Arnoldzika gminy
Odwiedziny u Arnoldzika
licznik odwiedzin WordpressArnoldzikowa zegarynka
Arnoldzikowa pogodynka
Arnoldzikowe rumaki
Wykres roczny Arnoldzika
Archiwum Arnoldzika
- 2024, Listopad15 - 0
- 2024, Październik11 - 0
- 2024, Wrzesień14 - 0
- 2024, Sierpień14 - 1
- 2024, Lipiec16 - 2
- 2024, Czerwiec14 - 1
- 2024, Maj13 - 1
- 2024, Kwiecień12 - 0
- 2024, Marzec14 - 0
- 2024, Luty14 - 1
- 2024, Styczeń10 - 1
- 2023, Grudzień16 - 0
- 2023, Listopad13 - 0
- 2023, Październik10 - 1
- 2023, Wrzesień15 - 2
- 2023, Sierpień11 - 2
- 2023, Lipiec16 - 4
- 2023, Czerwiec11 - 0
- 2023, Maj15 - 0
- 2023, Kwiecień13 - 0
- 2023, Marzec12 - 2
- 2023, Luty12 - 0
- 2023, Styczeń13 - 2
- 2022, Grudzień6 - 3
- 2022, Listopad8 - 0
- 2022, Październik8 - 0
- 2022, Wrzesień9 - 0
- 2022, Sierpień9 - 6
- 2022, Lipiec12 - 0
- 2022, Czerwiec13 - 3
- 2022, Maj8 - 3
- 2022, Kwiecień12 - 2
- 2022, Marzec12 - 4
- 2022, Luty10 - 1
- 2022, Styczeń8 - 0
- 2021, Grudzień16 - 7
- 2021, Listopad10 - 0
- 2021, Październik11 - 4
- 2021, Wrzesień14 - 1
- 2021, Sierpień8 - 2
- 2021, Lipiec14 - 0
- 2021, Czerwiec13 - 2
- 2021, Maj12 - 1
- 2021, Kwiecień9 - 1
- 2021, Marzec16 - 7
- 2021, Luty10 - 3
- 2021, Styczeń14 - 4
- 2020, Grudzień10 - 1
- 2020, Listopad13 - 2
- 2020, Październik12 - 0
- 2020, Wrzesień12 - 4
- 2020, Sierpień13 - 1
- 2020, Lipiec13 - 10
- 2020, Czerwiec14 - 6
- 2020, Maj14 - 5
- 2020, Kwiecień15 - 8
- 2020, Marzec14 - 3
- 2020, Luty12 - 2
- 2020, Styczeń10 - 0
- 2019, Grudzień16 - 9
- 2019, Listopad19 - 0
- 2019, Październik17 - 1
- 2019, Wrzesień12 - 2
- 2019, Sierpień14 - 4
- 2019, Lipiec14 - 1
- 2019, Czerwiec13 - 6
- 2019, Maj13 - 3
- 2019, Kwiecień13 - 0
- 2019, Marzec12 - 2
- 2019, Luty12 - 1
- 2019, Styczeń10 - 0
- 2018, Grudzień8 - 2
- 2018, Listopad12 - 2
- 2018, Październik8 - 0
- 2018, Wrzesień18 - 1
- 2018, Sierpień15 - 2
- 2018, Lipiec13 - 5
- 2018, Czerwiec7 - 0
- 2018, Maj9 - 2
- 2018, Kwiecień13 - 0
- 2018, Marzec8 - 2
- 2018, Luty7 - 2
- 2018, Styczeń6 - 0
- 2017, Grudzień8 - 3
- 2017, Listopad7 - 1
- 2017, Październik6 - 0
- 2017, Wrzesień10 - 0
- 2017, Sierpień9 - 2
- 2017, Lipiec10 - 2
- 2017, Czerwiec8 - 2
- 2017, Maj8 - 2
- 2017, Kwiecień7 - 4
- 2017, Marzec9 - 7
- 2017, Luty5 - 3
- 2017, Styczeń7 - 7
- 2016, Grudzień11 - 5
- 2016, Listopad12 - 7
- 2016, Październik14 - 6
- 2016, Wrzesień10 - 6
- 2016, Sierpień13 - 1
- 2016, Lipiec5 - 0
- 2016, Czerwiec4 - 0
- 2016, Maj13 - 3
- 2016, Kwiecień10 - 3
- 2016, Marzec9 - 11
- 2016, Luty9 - 6
- 2016, Styczeń14 - 14
- 2015, Grudzień6 - 6
- 2015, Listopad7 - 7
- 2015, Październik8 - 4
- 2015, Sierpień3 - 2
- 2015, Lipiec10 - 4
- 2015, Czerwiec9 - 6
- 2015, Maj8 - 6
- 2015, Kwiecień10 - 12
- 2015, Marzec10 - 3
- 2015, Luty12 - 9
- 2015, Styczeń17 - 8
- 2014, Grudzień10 - 0
- 2014, Listopad13 - 2
- 2014, Październik16 - 9
- 2014, Wrzesień10 - 1
- 2014, Sierpień11 - 0
- 2014, Lipiec9 - 4
- 2014, Czerwiec12 - 2
- 2014, Maj12 - 5
- 2014, Kwiecień12 - 2
- 2014, Marzec13 - 7
- 2014, Luty10 - 6
- 2014, Styczeń7 - 2
- 2013, Grudzień10 - 4
- 2013, Listopad6 - 0
- 2013, Październik14 - 0
- 2013, Wrzesień12 - 3
- 2013, Sierpień12 - 10
- 2013, Lipiec5 - 0
- 2013, Czerwiec7 - 0
- 2013, Maj3 - 4
- 2013, Kwiecień3 - 5
- 2013, Marzec3 - 0
- 2013, Luty4 - 2
- 2013, Styczeń3 - 7
- 2012, Grudzień5 - 3
- 2012, Listopad5 - 5
- 2012, Październik12 - 6
- 2012, Wrzesień11 - 8
- 2012, Sierpień15 - 6
- 2012, Lipiec8 - 2
- 2012, Czerwiec7 - 2
- 2012, Maj5 - 10
- 2012, Kwiecień9 - 13
- 2012, Marzec6 - 11
- 2012, Luty1 - 0
- 2012, Styczeń12 - 8
- 2011, Grudzień3 - 2
- 2011, Listopad9 - 9
- 2011, Październik10 - 4
- 2011, Wrzesień6 - 2
- 2011, Sierpień7 - 2
- 2011, Lipiec1 - 0
- 2011, Czerwiec5 - 2
- 2011, Maj9 - 0
- 2011, Kwiecień4 - 0
- 2011, Marzec10 - 8
- 2011, Luty4 - 1
- 2011, Styczeń5 - 8
- 2010, Grudzień5 - 1
- 2010, Listopad4 - 3
- 2010, Październik8 - 10
- 2010, Wrzesień9 - 17
- 2010, Sierpień6 - 10
- 2010, Lipiec3 - 3
- 2010, Czerwiec5 - 5
- 2010, Maj2 - 1
- 2010, Kwiecień6 - 17
- 2010, Marzec7 - 24
- 2010, Luty9 - 10
- 2010, Styczeń9 - 15
- 2009, Grudzień10 - 15
- 2009, Listopad9 - 13
- 2009, Październik11 - 0
- 2009, Wrzesień11 - 14
- 2009, Sierpień14 - 15
- 2009, Lipiec1 - 0
- 2009, Czerwiec2 - 0
- 2009, Maj3 - 0
- 2009, Kwiecień4 - 5
- 2009, Marzec4 - 0
- 2009, Luty6 - 2
- 2009, Styczeń6 - 1
- 2008, Grudzień6 - 1
- 2008, Listopad4 - 1
- 2008, Październik4 - 4
- 2008, Wrzesień12 - 3
- 2008, Sierpień5 - 4
- 2008, Lipiec5 - 0
- 2008, Czerwiec1 - 1
- 2008, Maj3 - 1
- 2008, Kwiecień6 - 2
- 2008, Marzec14 - 17
- 2008, Luty13 - 15
- 2008, Styczeń13 - 3
- 2007, Grudzień7 - 0
- 2007, Listopad1 - 0
- 2007, Październik3 - 0
- 2007, Wrzesień2 - 0
- 2007, Sierpień6 - 0
- 2007, Lipiec4 - 0
- 2007, Czerwiec4 - 2
- 2007, Maj4 - 0
- 2007, Kwiecień4 - 0
- 2007, Marzec5 - 0
- 2006, Listopad3 - 0
- 2006, Październik3 - 0
- 2006, Wrzesień1 - 0
- 2006, Sierpień3 - 0
- 2006, Lipiec3 - 0
- 2006, Czerwiec4 - 0
- 2006, Maj2 - 0
- 2006, Kwiecień4 - 0
- 2006, Marzec6 - 0
- 2006, Luty3 - 0
- 2006, Styczeń4 - 0
- 2005, Grudzień6 - 0
- 2005, Listopad2 - 0
- 2005, Październik5 - 0
- 2005, Wrzesień9 - 1
- 2005, Sierpień10 - 0
- 2005, Lipiec2 - 0
- 2005, Czerwiec5 - 0
- 2005, Maj2 - 0
- 2005, Kwiecień4 - 0
- 2005, Marzec4 - 0
TREKKING SAMOTNIE
Dystans całkowity: | 50330.09 km (w terenie 2026.02 km; 4.03%) |
Czas w ruchu: | 2282:51 |
Średnia prędkość: | 22.05 km/h |
Maksymalna prędkość: | 63.90 km/h |
Suma podjazdów: | 12202 m |
Maks. tętno maksymalne: | 179 (96 %) |
Maks. tętno średnie: | 144 (80 %) |
Suma kalorii: | 3592 kcal |
Liczba aktywności: | 1122 |
Średnio na aktywność: | 44.86 km i 2h 02m |
Więcej statystyk |
- Dystans 100.45km
- Teren 1.60km
- Czas 04:22
- Prędkość śr. 23.00km/h
- Prędkość max. 36.90km/h
- Temperatura 11.0°C
- Wiatr 3m/s
- Sprzęt Merida
- Aktywność Jazda na rowerze
DLX etap -...wziąć byka za rogi...
Piątek, 1 maja 2015 · dodano: 01.05.2015 | Komentarze 2
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Jaksice-Złotniki Kujawskie-Leszcze-Złotowo-Barcin-Szczepanowo-Dąbrowa-Wszedzień-Kołodziejewo-Dębowo-Głogówiec-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica
Marzenia się spełniają, może tak nie do końca ale choć częściowo :)
w kabinie ET22
ET22-254 a w zasadzie to co z niej zostało ;(
Numer fabryczny: 201E-255
Rok produkcji: 1976
Wiek pojazdu: 39 lat
Status: Skreślony (Złomowany)
HISTORIA PRZYDZIAŁÓW
1976-08 MD Łódź Olechów PKP
1994-02-01 MT Toruń PKP
1997-05-30 MT Bydgoszcz PKP
1999-04-01 MZ Bydgoszcz PKP
1999-09-01 Zakład Taboru w Bydgoszczy PKP
2001-10-01 Zakład Taboru w Bydgoszczy PKP Cargo S.A.
2009-01-01 PKP Cargo Kujawski Zakład Spółki w Bydgoszczy PKP Cargo S.A.
2011-01-01 PKP Cargo Północny Zakład Spółki w Gdyni PKP Cargo S.A.
2011-03-21 Skreślenie ze stanu
2012-12 Fizyczna likwidacja na terenie CTPE Bydgoszcz, jak widać nie do końca
tak byczek wyglądał na "chwilę" przed unicestwieniem
a tak za czasów świetności
prowadził nawet składy osobowe
i żeby nie było, że tylko koleje to kościół św. Jakuba Większego w Barcinie
i Noteć
i jakieś chmury
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Jaksice-Złotniki Kujawskie-Leszcze-Złotowo-Barcin-Szczepanowo-Dąbrowa-Wszedzień-Kołodziejewo-Dębowo-Głogówiec-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica
Marzenia się spełniają, może tak nie do końca ale choć częściowo :)
w kabinie ET22
ET22-254 a w zasadzie to co z niej zostało ;(
Numer fabryczny: 201E-255
Rok produkcji: 1976
Wiek pojazdu: 39 lat
Status: Skreślony (Złomowany)
HISTORIA PRZYDZIAŁÓW
1976-08 MD Łódź Olechów PKP
1994-02-01 MT Toruń PKP
1997-05-30 MT Bydgoszcz PKP
1999-04-01 MZ Bydgoszcz PKP
1999-09-01 Zakład Taboru w Bydgoszczy PKP
2001-10-01 Zakład Taboru w Bydgoszczy PKP Cargo S.A.
2009-01-01 PKP Cargo Kujawski Zakład Spółki w Bydgoszczy PKP Cargo S.A.
2011-01-01 PKP Cargo Północny Zakład Spółki w Gdyni PKP Cargo S.A.
2011-03-21 Skreślenie ze stanu
2012-12 Fizyczna likwidacja na terenie CTPE Bydgoszcz, jak widać nie do końca
tak byczek wyglądał na "chwilę" przed unicestwieniem
a tak za czasów świetności
prowadził nawet składy osobowe
i żeby nie było, że tylko koleje to kościół św. Jakuba Większego w Barcinie
i Noteć
i jakieś chmury
- Dystans 96.97km
- Czas 03:56
- Prędkość śr. 24.65km/h
- Prędkość max. 34.20km/h
- Temperatura 19.0°C
- Wiatr 2m/s
- Sprzęt Merida
- Aktywność Jazda na rowerze
DLIX etap -...po Kleczewskich odkrywkach...
Niedziela, 26 kwietnia 2015 · dodano: 26.04.2015 | Komentarze 2
Trasa: Kruszwica-Włostowo-Pilich-Skulsk-Lisewo-Holendry Szyszyńskie-Ślesin-Różnowo-Roztoka-Złotków-Nieborzyn-Budzisław Kościelny-Dębówiec-Wilczogóra-Wilczyn-Wójcin-Nowa Wieś-Miradz-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica
Lubię jechać bez konkretnego celu a nóż gdzieś dojadę i coś zobaczę czego jeszcze nie widziałem. Jechać i zataczać coraz większe kręgi bo przecież zawsze trzeba wrócić do miejsca z którego wcześniej wyjechałem.
w oddali elektrownia Pątnów
połyskująca w słońcu Bazylika w Licheniu
Kanał odwadniający odkrywki Jóźwin IIB - widok z drogi nr 263 ( Ślesin-Słupca )
Gad kopalny odkrywki Jóźwin IIB
inny gad
to już zupełnie inny świat :)
Trasa: Kruszwica-Włostowo-Pilich-Skulsk-Lisewo-Holendry Szyszyńskie-Ślesin-Różnowo-Roztoka-Złotków-Nieborzyn-Budzisław Kościelny-Dębówiec-Wilczogóra-Wilczyn-Wójcin-Nowa Wieś-Miradz-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica
Lubię jechać bez konkretnego celu a nóż gdzieś dojadę i coś zobaczę czego jeszcze nie widziałem. Jechać i zataczać coraz większe kręgi bo przecież zawsze trzeba wrócić do miejsca z którego wcześniej wyjechałem.
w oddali elektrownia Pątnów
połyskująca w słońcu Bazylika w Licheniu
Kanał odwadniający odkrywki Jóźwin IIB - widok z drogi nr 263 ( Ślesin-Słupca )
Gad kopalny odkrywki Jóźwin IIB
inny gad
to już zupełnie inny świat :)
- Dystans 79.66km
- Czas 03:31
- Prędkość śr. 22.65km/h
- Prędkość max. 44.10km/h
- Temperatura 12.0°C
- Wiatr 4m/s
- Sprzęt Merida
- Aktywność Jazda na rowerze
DLVI etap -...wiosna maluje zielenią i pachnie kwieciem...
Niedziela, 19 kwietnia 2015 · dodano: 19.04.2015 | Komentarze 0
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Latkowo-Szadłowice-Skalmierowice-Wierzchosławice-Mierogoniewice-Ściborze-Rojewo-Broniewo-Tupadły (ale inne)-Gniewkówiec-Złotniki Kujawskie-Jaksice-Inowrocław-Tupadły-Kruszwica
Choć mijałem różne ciekawe miejsca - świątki przydrożne, tablice pamiątkowe czy widoki piękne to nie uwieczniłem nic na żadnej fotce. W okolicach Broniewa, przystanek jakiegoś szlaku turystyczno-dydaktycznego. W Jaksicach przejazd kolejowy nieczynnej bocznicy cukrowni Tuczno, oznakowany jakby codziennie jeździł tu pociąg. Muszę zbadać ten temat. I wróciłbym bez żadnej fotki, nawet pomysłu żadnego nie miałem na wpis. Chyba tylko będę jeździł żeby jeździć bo skoro mi się nie chcę nawet zatrzymać żeby zrobić choć jedną fotkę np. ciekawie prezentującego się zrujnowanego zespołu dworskiego z XIX w.wpisanego do rejestru zabytków nr rej.: 177/A we wsi Dobiesławice. Mam chociaż tematy na kolejne wyprawy, tylko co gdy znów nie będzie mi się chciało pstrykać fotek...
No dobra, wstawiam kilka fotek inowrocławskiego parku solankowego hihihihi
a to mrówkowce i domki osiedla Rąbin w Inowrocławiu
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Latkowo-Szadłowice-Skalmierowice-Wierzchosławice-Mierogoniewice-Ściborze-Rojewo-Broniewo-Tupadły (ale inne)-Gniewkówiec-Złotniki Kujawskie-Jaksice-Inowrocław-Tupadły-Kruszwica
Choć mijałem różne ciekawe miejsca - świątki przydrożne, tablice pamiątkowe czy widoki piękne to nie uwieczniłem nic na żadnej fotce. W okolicach Broniewa, przystanek jakiegoś szlaku turystyczno-dydaktycznego. W Jaksicach przejazd kolejowy nieczynnej bocznicy cukrowni Tuczno, oznakowany jakby codziennie jeździł tu pociąg. Muszę zbadać ten temat. I wróciłbym bez żadnej fotki, nawet pomysłu żadnego nie miałem na wpis. Chyba tylko będę jeździł żeby jeździć bo skoro mi się nie chcę nawet zatrzymać żeby zrobić choć jedną fotkę np. ciekawie prezentującego się zrujnowanego zespołu dworskiego z XIX w.wpisanego do rejestru zabytków nr rej.: 177/A we wsi Dobiesławice. Mam chociaż tematy na kolejne wyprawy, tylko co gdy znów nie będzie mi się chciało pstrykać fotek...
No dobra, wstawiam kilka fotek inowrocławskiego parku solankowego hihihihi
a to mrówkowce i domki osiedla Rąbin w Inowrocławiu
- Dystans 68.08km
- Czas 02:56
- Prędkość śr. 23.21km/h
- Prędkość max. 52.20km/h
- Temperatura 11.0°C
- Wiatr 5m/s
- Sprzęt Merida
- Aktywność Jazda na rowerze
DLV etap -...zmienny wiatr...
Piątek, 17 kwietnia 2015 · dodano: 17.04.2015 | Komentarze 0
Trasa: Kruszwica-Szarlej-Łojewo-Inowrocław-Batkowo-Dziarnowo-Kościelec-Cieślin-Inowrocław-Jacewo-Marulewy-Góra-Sikorowo-Inowrocław-Tupadły-Markowice-Żegotki-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kruszwica
po prostu chciałem sobie pojeździć ;)
Trasa: Kruszwica-Szarlej-Łojewo-Inowrocław-Batkowo-Dziarnowo-Kościelec-Cieślin-Inowrocław-Jacewo-Marulewy-Góra-Sikorowo-Inowrocław-Tupadły-Markowice-Żegotki-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kruszwica
po prostu chciałem sobie pojeździć ;)
- Dystans 58.85km
- Teren 6.00km
- Czas 02:52
- Prędkość śr. 20.53km/h
- Prędkość max. 43.20km/h
- Temperatura 10.0°C
- Wiatr 5m/s
- Sprzęt Merida
- Aktywność Jazda na rowerze
DLII etap -...tor do nikąd...
Wtorek, 7 kwietnia 2015 · dodano: 07.04.2015 | Komentarze 1
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Janikowo-Rybitwy-Cieślin-Mimowola-Inowrocław-Tupadły-Kruszwica
Od jakiegoś czasu spokoju nie dawał mi pewien budynek w Kościelcu Kujawskim, który wyglądał jak budynek stacyjny. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to fakt że nie przypominam sobie aby w tym miejscu kiedykolwiek biegły tory. Do niczego mi to nie pasowało, w tym miejscu stacja skoro nieopodal był przystanek na linii nr 206 łączącej Inowrocław-Rąbinek z Drawskim Młynem.
Poniżej fotka ( jak widać z innej wyprawy ) owego budynku w oddali
A jednak dokładnie w tym miejscu ponad pół wieku temu biegły tory łączące Inowrocław z Pakością. Linia biegła przez Mimowolę, Kościelec Kujawski i Wielowieś. Linia została rozebrana w 1965 roku. Nie wiedzieć czemu zostawiono niedługi odcinek od Inowrocławia do Mimowoli, prawdopodobnie służący jako bocznica...
Tor do nikąd... Niegdyś mknęły tu pociągi do Pakości, obecnie niedaleko za tarczą rozrządową tor się kończy. Mimowola widok w kierunku Pakości.
Kolorem czerwonym oznaczono odcinek nieistniejącej linii Inowrocław-Pakość. W miejscowości Kościelec łączyła się ona z linią 206 ( zaznaczoną kolorem zielonym )
Widok na linię w kierunku Inowrocławia.
Wiatrowskaz we wsi Mimowola i widoczne torowisko węzła Inowrocław.
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Janikowo-Rybitwy-Cieślin-Mimowola-Inowrocław-Tupadły-Kruszwica
Od jakiegoś czasu spokoju nie dawał mi pewien budynek w Kościelcu Kujawskim, który wyglądał jak budynek stacyjny. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to fakt że nie przypominam sobie aby w tym miejscu kiedykolwiek biegły tory. Do niczego mi to nie pasowało, w tym miejscu stacja skoro nieopodal był przystanek na linii nr 206 łączącej Inowrocław-Rąbinek z Drawskim Młynem.
Poniżej fotka ( jak widać z innej wyprawy ) owego budynku w oddali
A jednak dokładnie w tym miejscu ponad pół wieku temu biegły tory łączące Inowrocław z Pakością. Linia biegła przez Mimowolę, Kościelec Kujawski i Wielowieś. Linia została rozebrana w 1965 roku. Nie wiedzieć czemu zostawiono niedługi odcinek od Inowrocławia do Mimowoli, prawdopodobnie służący jako bocznica...
Tor do nikąd... Niegdyś mknęły tu pociągi do Pakości, obecnie niedaleko za tarczą rozrządową tor się kończy. Mimowola widok w kierunku Pakości.
Kolorem czerwonym oznaczono odcinek nieistniejącej linii Inowrocław-Pakość. W miejscowości Kościelec łączyła się ona z linią 206 ( zaznaczoną kolorem zielonym )
Widok na linię w kierunku Inowrocławia.
Wiatrowskaz we wsi Mimowola i widoczne torowisko węzła Inowrocław.
- Dystans 32.68km
- Czas 01:27
- Prędkość śr. 22.54km/h
- Prędkość max. 45.90km/h
- Temperatura 7.0°C
- Wiatr 6m/s
- Sprzęt Merida
- Aktywność Jazda na rowerze
DLI etap -...magiczna lokomotywa...
Niedziela, 5 kwietnia 2015 · dodano: 05.04.2015 | Komentarze 5
Trasa:Kruszwica-Tupadły-Ludzisko-Balice-Górki-Markowice-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kruszwica
Dziś spotkałem magiczną lokomotywę, w rzeczy samej wczoraj jej tu nie było. Pojawiła się tak nagle. Czy to możliwe że przejeżdżając tędy wczoraj mógłbym jej nie zauważyć? Mało jest to realne, ale możliwe. Jak rozwikłać tą (tę) zagadkę ? Czy ta lokomotywka była tu wcześniej czy później hmmm i to są te moje problemy tudzież rozterki z którymi przyjdzie mi teraz żyć.
Ls40 – manewrowa lokomotywa spalinowa produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie.
Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosowania w PKP (seria SM02) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże, pod oznaczeniem Ls40, była szeroko używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa mogąca przetransportować niezbyt duże ładunki. W takiej roli można było je często spotkać do lat 90. XX wieku. Obecna tendencja odchodzenia małych i średnich zakładów od korzystania z transportu kolejowego doprowadziła do skasowania lub odstawienia znacznej liczby maszyn tego typu. Model Ls40 był najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce. Do końca produkcji w 1961 roku chrzanowska fabryka wyprodukowała łącznie 581 sztuk Ls40.
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE LOKOMOTYWY
- szerokość toru: 1435 mm
- układ osi: B
- typ silnika spalinowego: S 324 HL
- moc znamionowa silnika: 75 KM
- prędkość maksymalna: 11,35 km/h
- zapas paliwa: 120 l
- masa własna lokomotywy: 15,8 t
- max. szerokość lokomotywy: 2550 mm
- max. wysokość lokomotywy: 3010 mm
- długość lokomotywy (ze zderzakami): 6000 mm
Trasa:Kruszwica-Tupadły-Ludzisko-Balice-Górki-Markowice-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kruszwica
Dziś spotkałem magiczną lokomotywę, w rzeczy samej wczoraj jej tu nie było. Pojawiła się tak nagle. Czy to możliwe że przejeżdżając tędy wczoraj mógłbym jej nie zauważyć? Mało jest to realne, ale możliwe. Jak rozwikłać tą (tę) zagadkę ? Czy ta lokomotywka była tu wcześniej czy później hmmm i to są te moje problemy tudzież rozterki z którymi przyjdzie mi teraz żyć.
Ls40 – manewrowa lokomotywa spalinowa produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie.
Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosowania w PKP (seria SM02) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże, pod oznaczeniem Ls40, była szeroko używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa mogąca przetransportować niezbyt duże ładunki. W takiej roli można było je często spotkać do lat 90. XX wieku. Obecna tendencja odchodzenia małych i średnich zakładów od korzystania z transportu kolejowego doprowadziła do skasowania lub odstawienia znacznej liczby maszyn tego typu. Model Ls40 był najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce. Do końca produkcji w 1961 roku chrzanowska fabryka wyprodukowała łącznie 581 sztuk Ls40.
- Dystans 54.38km
- Czas 02:20
- Prędkość śr. 23.31km/h
- Prędkość max. 36.90km/h
- Temperatura 7.0°C
- Wiatr 4m/s
- Sprzęt Merida
- Aktywność Jazda na rowerze
DL etap -...sucho, mokro i muszki...
Sobota, 4 kwietnia 2015 · dodano: 04.04.2015 | Komentarze 1
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Cieślin-Kościelec-Janikowo-Balice-Górki-Markowice-Bożejewice-Słąwsk Wlk.-Kruszwica
Sucho było, choć chmurom się zbierało na deszcz. Nie zmokłem mimo, że padało, ale wcześniej albo później. Muszki... zaraz po wyjeździe z Kruszwicy niespodziewanie natrafiłem i to kilkukrotnie na roje muszek, tak jakby ktoś sypał makiem, powłaziło mi to w kask i za kołnierz. W pewnym momencie chciałem nawet zawrócić. Nawet latem nigdy takie małe muszki nie dały mi się bardziej we znaki. W sumie to ciekawe zjawisko tym bardziej że nie zrobiło się nagle ciepło. Widocznie ten gatunek muszki korzysta z kalendarza gregoriańskiego a nie biologicznego ;)
Sucho było, choć chmurom się zbierało na deszcz. Nie zmokłem mimo, że padało, ale wcześniej albo później. Muszki... zaraz po wyjeździe z Kruszwicy niespodziewanie natrafiłem i to kilkukrotnie na roje muszek, tak jakby ktoś sypał makiem, powłaziło mi to w kask i za kołnierz. W pewnym momencie chciałem nawet zawrócić. Nawet latem nigdy takie małe muszki nie dały mi się bardziej we znaki. W sumie to ciekawe zjawisko tym bardziej że nie zrobiło się nagle ciepło. Widocznie ten gatunek muszki korzysta z kalendarza gregoriańskiego a nie biologicznego ;)
- Dystans 92.35km
- Czas 03:47
- Prędkość śr. 24.41km/h
- Prędkość max. 40.29km/h
- Temperatura 9.0°C
- Wiatr 2m/s
- Sprzęt Merida
- Aktywność Jazda na rowerze
DXLIX etap -...pomiędzy deszczem a zmrokiem...
Sobota, 28 marca 2015 · dodano: 28.03.2015 | Komentarze 2
Trasa: Kruszwica-Szarlej-Inowrocław-Batkowo-Dziarnowo-Kościelec-Pakość-Piechcin-Barcin-Szczepanowo-Mokre-Krzekotowo-Pakość-Giebnia-Janikowo-Ludzisko-Tupadły-Kruszwica
Z powodu nadciągających od północy ciężkich chmur mała korekta trasy. Jednak nie obyło się od zaliczenia pierwszego wiosennego deszczu, ale co tam. Do Barcina pod wiatr a potem nie było już wiatru :)
Lafarge Cementownia Kujawy S.A.
Słońce dzielnie walczyło ze złowiszczymi chmurzyskami.
Praktycznie od Piechcina do Barcina wzdłuż drogi jest taka nawet przyzwoita ścieżka.
Hałda kamieniołomu Piechcin ( widok z drogi Barcin - Mogilno )
Ołowiane niebo nad cementownią
Blisko 30 lat temu przejechał tędy ostatni pociąg. Pozostałości po linii kolejowej Barcin - Mogilno, widok z przejazdu z drogi pomiędzy miejscowościami Krzekotowo i Mokre w kierunku Barcina. Od kilkunastu lat nasyp pozostaje w stanie niemal niezmienionym ( jeśli nie liczyć coraz wyżej rosnących drzew...)
W latach 80-tych linia została całkowicie zmodernizowana ( położono nowe torowisko ), jednak po kilku latach torowisko rozebrano. Smutny pomnik marnotrawstwa w postaci nasypu pozostał :(
Trasa: Kruszwica-Szarlej-Inowrocław-Batkowo-Dziarnowo-Kościelec-Pakość-Piechcin-Barcin-Szczepanowo-Mokre-Krzekotowo-Pakość-Giebnia-Janikowo-Ludzisko-Tupadły-Kruszwica
Z powodu nadciągających od północy ciężkich chmur mała korekta trasy. Jednak nie obyło się od zaliczenia pierwszego wiosennego deszczu, ale co tam. Do Barcina pod wiatr a potem nie było już wiatru :)
Lafarge Cementownia Kujawy S.A.
Słońce dzielnie walczyło ze złowiszczymi chmurzyskami.
Praktycznie od Piechcina do Barcina wzdłuż drogi jest taka nawet przyzwoita ścieżka.
Hałda kamieniołomu Piechcin ( widok z drogi Barcin - Mogilno )
Ołowiane niebo nad cementownią
Blisko 30 lat temu przejechał tędy ostatni pociąg. Pozostałości po linii kolejowej Barcin - Mogilno, widok z przejazdu z drogi pomiędzy miejscowościami Krzekotowo i Mokre w kierunku Barcina. Od kilkunastu lat nasyp pozostaje w stanie niemal niezmienionym ( jeśli nie liczyć coraz wyżej rosnących drzew...)
W latach 80-tych linia została całkowicie zmodernizowana ( położono nowe torowisko ), jednak po kilku latach torowisko rozebrano. Smutny pomnik marnotrawstwa w postaci nasypu pozostał :(
- Dystans 42.63km
- Czas 01:44
- Prędkość śr. 24.59km/h
- Prędkość max. 35.10km/h
- Temperatura 11.0°C
- Wiatr 2m/s
- Sprzęt Merida
- Aktywność Jazda na rowerze
DXLVIII etap -...znowu dziś widzę zachód słońca...
Wtorek, 24 marca 2015 · dodano: 24.03.2015 | Komentarze 0
Trasa: Kruszwica-Sukowy-Młynice-Strzelno-Bławaty-Ciechrz-Wymysłowice-Markowice-Tupadły-Kruszwica
Trasa: Kruszwica-Sukowy-Młynice-Strzelno-Bławaty-Ciechrz-Wymysłowice-Markowice-Tupadły-Kruszwica
- Dystans 44.41km
- Czas 01:53
- Prędkość śr. 23.58km/h
- Prędkość max. 33.30km/h
- Temperatura 3.0°C
- Wiatr 4m/s
- Sprzęt Merida
- Aktywność Jazda na rowerze
DXLVII etap -...wiosna, ale za szybką...
Niedziela, 22 marca 2015 · dodano: 22.03.2015 | Komentarze 0
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Sikorowo-Dulsk-Pławinek-Radojewice-Pieranie-Papros-Wola Wapowska-Wolany-Bródzki-Kruszwica
Tak, w domku za szybką to się wydawało, że wiosna a tu brrrrr. Musiałem przeprosić zimowe łapawice i czapkę. Z tego wszystkiego zapomniałem zrobić jakiejś fotki mimo, że aparat miałem ze sobą ;)
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Sikorowo-Dulsk-Pławinek-Radojewice-Pieranie-Papros-Wola Wapowska-Wolany-Bródzki-Kruszwica
Tak, w domku za szybką to się wydawało, że wiosna a tu brrrrr. Musiałem przeprosić zimowe łapawice i czapkę. Z tego wszystkiego zapomniałem zrobić jakiejś fotki mimo, że aparat miałem ze sobą ;)