- Kategorie:
- SZOSA SAMOTNIE.682
- SZOSA TOWARZYSKA.173
- TOROWO.5
- TREKKING SAMOTNIE.1147
- TREKKING TOWARZYSKI.41
- TRENAŻER.40
Wpisy archiwalne w miesiącu
Sierpień, 2013
Dystans całkowity: | 575.70 km (w terenie 73.00 km; 12.68%) |
Czas w ruchu: | 27:21 |
Średnia prędkość: | 21.05 km/h |
Maksymalna prędkość: | 59.80 km/h |
Suma kalorii: | 39 kcal |
Liczba aktywności: | 12 |
Średnio na aktywność: | 47.97 km i 2h 16m |
Więcej statystyk |
CCCXXXV etap -...tak sobie...
Wtorek, 27 sierpnia 2013 | dodano: 27.08.2013Kategoria TREKKING SAMOTNIE
Trasa: Kruszwica-Szarlej-Arturowo-KarczynPKP-Wolany-Bródzki-Kruszwica
Temperatura:21.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 2 (kcal)
Rower:
Dane wycieczki:
23.00 km (8.00 km teren), czas: 01:09 h, avg:20.00 km/h,
prędkość maks: 29.70 km/hTemperatura:21.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 2 (kcal)
CCCXXXIV etap -...wśród jezior i pól...
Niedziela, 25 sierpnia 2013 | dodano: 25.08.2013Kategoria TREKKING SAMOTNIE
J. Gopło
Mogiła upamiętniająca miejsce w którym zostało roztrzelanych 38 Polaków przez okupantów niemieckich w okresie IX-XI 1939 roku.
J. Tryszczyn
Zachód słońca nad J. Tryszczyn
Rumak na plaży ;)
Rower:
Dane wycieczki:
20.16 km (10.00 km teren), czas: 01:06 h, avg:18.32 km/h,
prędkość maks: 32.70 km/hTemperatura:21.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 3 (kcal)
CCCXXXIII etap -...helmuty dwa i nie tylko...
Sobota, 24 sierpnia 2013 | dodano: 25.08.2013Kategoria TREKKING SAMOTNIE
Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Szadłowice-Wierzchosławice-Wierzejewice-Gąski-Modliborzyce-Marcinkowo-Balczewo-Góra-KarczynPKP-Wolany-Bródzki-Kruszwica
Helmut ET22-1067
Kolejny Helmut ET22-1209
Okolice Gąsek
Wiertnia na terenie kopalni soli w Górze
Temperatura:23.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 3 (kcal)
Helmut ET22-1067
Kolejny Helmut ET22-1209
Okolice Gąsek
Wiertnia na terenie kopalni soli w Górze
Rower:Merida
Dane wycieczki:
66.94 km (7.00 km teren), czas: 02:56 h, avg:22.82 km/h,
prędkość maks: 33.20 km/hTemperatura:23.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 3 (kcal)
CCCXXXII etap -...po okolicy...
Czwartek, 22 sierpnia 2013 | dodano: 22.08.2013Kategoria TREKKING SAMOTNIE
Trasa: Kruszwica-Szarlej-Arturowo-Witowy-KarczynPKP-Wolany-Bródzki-Kruszwica
Temperatura:22.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 2 (kcal)
Rower:
Dane wycieczki:
24.56 km (10.00 km teren), czas: 01:12 h, avg:20.46 km/h,
prędkość maks: 28.90 km/hTemperatura:22.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 2 (kcal)
CCCXXXI etap -...poprzez pola, poprzez łąki...
Niedziela, 18 sierpnia 2013 | dodano: 18.08.2013Kategoria TREKKING SAMOTNIE
Trasa: Kruszwica-Bródzki-Wolany-Wola Wapowska-Papros-Pieranie-Radojewice-Karczyn Wieś-Witowy-Karczyn-Szarlej-Kruszwica
Mostek był ładny a za mostkiem drogi już nie było ;)
Temperatura:27.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 4 (kcal)
Mostek był ładny a za mostkiem drogi już nie było ;)
Rower:Merida
Dane wycieczki:
40.96 km (5.00 km teren), czas: 02:08 h, avg:19.20 km/h,
prędkość maks: 31.80 km/hTemperatura:27.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 4 (kcal)
CCCXXX etap -...linii kolejowej nr 231 ciąg dalszy...
Sobota, 17 sierpnia 2013 | dodano: 17.08.2013Kategoria TREKKING SAMOTNIE
Trasa: Kruszwica-Sukowy-Młynice-Strzelno-Bronisław-Czerniak-Kwieciszewo-Nowy Młyn-Kunowo-Góra-Krzyżanna-Rzadkwin-Ciechrz-Żegotki-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kruszwica
Stacja PKP w Strzelnie składała się niegdyś z węzła rozrządowego, peronów dwóch dworców – starego i nowego – magazynów, obiektów towarzyszących, wyładowani, bocznic. Sporo obiektów zostało rozebranych, ale dużo pozostało. Pierwszy kolejowy dworzec, który został wybudowany z chwilą zakończenia budowy pierwszej linii kolejowej z Mogilna do Strzelna w 1892 r. Dopiero w 1908 r. wybudowano nowy dworzec, identyczny z dworcem w Kruszwicy, a rozebrano go w kwietniu 1988 r.
Obecnie wygląda to mniej wiecej tak.
Dalej w kierunku Mogilna tory biegną po lewej stronie drogi krajowej nr 15. We wsi Jeziorki był niegdyś przejazd gdzie tory przechodziły na prawą stronę drogi. Obecnie drogę wyprostowano, lecz przed laty był w tym miejscu niezły wywijas ;)
W Bronisławiu zapewne mieszka miłośnik monocykli ;)
Most w Kunowie na J.Bronisławskim. Po przybyciu w to miejsce okazało się, że byłem ok. 200 metrów z drugiej strony jeziora. Trzeba było tylko przejechać przez gospodarstwo we wsi Czerniak a by dostać sie na groblę. Nadłożyłem ok. 8 km i znalazłem się z drugiej strony :)
Znów przeniosłem się w czasie do 1996 roku. Pociąg z parowozem Ty45 z Kruszwicy do Mogilna.
J. Bronisławskie.
Raj dla ptactwa wodnego i nie tylko.
Droga w okolicy Góry.
Gagarinek ST44-1231 na stacji Kruszwica :)
Temperatura:26.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 5 (kcal)
Stacja PKP w Strzelnie składała się niegdyś z węzła rozrządowego, peronów dwóch dworców – starego i nowego – magazynów, obiektów towarzyszących, wyładowani, bocznic. Sporo obiektów zostało rozebranych, ale dużo pozostało. Pierwszy kolejowy dworzec, który został wybudowany z chwilą zakończenia budowy pierwszej linii kolejowej z Mogilna do Strzelna w 1892 r. Dopiero w 1908 r. wybudowano nowy dworzec, identyczny z dworcem w Kruszwicy, a rozebrano go w kwietniu 1988 r.
Obecnie wygląda to mniej wiecej tak.
Dalej w kierunku Mogilna tory biegną po lewej stronie drogi krajowej nr 15. We wsi Jeziorki był niegdyś przejazd gdzie tory przechodziły na prawą stronę drogi. Obecnie drogę wyprostowano, lecz przed laty był w tym miejscu niezły wywijas ;)
W Bronisławiu zapewne mieszka miłośnik monocykli ;)
Most w Kunowie na J.Bronisławskim. Po przybyciu w to miejsce okazało się, że byłem ok. 200 metrów z drugiej strony jeziora. Trzeba było tylko przejechać przez gospodarstwo we wsi Czerniak a by dostać sie na groblę. Nadłożyłem ok. 8 km i znalazłem się z drugiej strony :)
Znów przeniosłem się w czasie do 1996 roku. Pociąg z parowozem Ty45 z Kruszwicy do Mogilna.
J. Bronisławskie.
Raj dla ptactwa wodnego i nie tylko.
Droga w okolicy Góry.
Gagarinek ST44-1231 na stacji Kruszwica :)
Rower:Merida
Dane wycieczki:
60.67 km (12.00 km teren), czas: 03:07 h, avg:19.47 km/h,
prędkość maks: 43.50 km/hTemperatura:26.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 5 (kcal)
CCCXXIX etap -...linia kolejowa nr 231...
Piątek, 16 sierpnia 2013 | dodano: 16.08.2013Kategoria TREKKING SAMOTNIE
Trasa: Kruszwica-Włostowo-Golejewo-Radunek-Budy-Wronowy-Miradz-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica
Linia kolejowa nr 231 - obecnie nieeksploatowana w ruchu pasażerskim linia kolejowa łączaca Inowrocław z Mogilnem przez Kruszwicę i Strzelno. Eksloatowany jest tylko w ruchu towarowym odcinek Inowrocław - Kruszwica.
Całkowita długość linii od Inowrocławia do Mogilna - 55,33 km
W roku 1882 otwarto trasę w ruchu towarowym na odcinku Inowrocław (Rąbinek) - Inowrocław (Mątwy). Od 1889 roku funkcjonuje trasa do Kruszwicy w ruchu pazażerskim. W tym samym roku połączono Strzelno z Mogilnem, natomiast w roku 1908 otwarto odcinek Kruszwica - Strzelno. Trasę zamknięto dla ruchu pasażerskiego i towarowego na odcinku Kruszwica - Mogilno w roku 1996. W roku 1997 zamknięto odcinek Inowrocław - Kruszwica dla ruchu pasażerskiego.
Stacje na linii nr 231 - Inowrocław-Rąbinek-Mątwy-Rożniaty-Kruszwica-Polanowice-Racice-Lachmirowice-Gopło-Wronowy-Młyny-Strzelno-Bronisław-Kunowo-Szczeglin-Mogilno
Nasyp z torowiskiem w okolicy Włostowa.
Tu czas się zatrzymał, to miłe ;)
Przed stacją Gopło.
Przejazd w Golejewie.
Tory pod lasem nieopodal wsi Radunek.
Made in Huta Królewska (Kościuszko)- Königshütte w Chorzowie.
Trasa Wronowy - Miradz.
Cisza w lesie dowodzi o obecności drapieżnika. Cisza niewątpliwie była ale drapieżnika nie było :(
Stacja Kruszwica i budynek dworca.
To samo ujęcie 17 lat wcześniej. Przejazd pociągu specjalnego z Ty45 w roli głównej na miesiąc przed zamknięciem linii.
Temperatura:23.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 3 (kcal)
Linia kolejowa nr 231 - obecnie nieeksploatowana w ruchu pasażerskim linia kolejowa łączaca Inowrocław z Mogilnem przez Kruszwicę i Strzelno. Eksloatowany jest tylko w ruchu towarowym odcinek Inowrocław - Kruszwica.
Całkowita długość linii od Inowrocławia do Mogilna - 55,33 km
W roku 1882 otwarto trasę w ruchu towarowym na odcinku Inowrocław (Rąbinek) - Inowrocław (Mątwy). Od 1889 roku funkcjonuje trasa do Kruszwicy w ruchu pazażerskim. W tym samym roku połączono Strzelno z Mogilnem, natomiast w roku 1908 otwarto odcinek Kruszwica - Strzelno. Trasę zamknięto dla ruchu pasażerskiego i towarowego na odcinku Kruszwica - Mogilno w roku 1996. W roku 1997 zamknięto odcinek Inowrocław - Kruszwica dla ruchu pasażerskiego.
Stacje na linii nr 231 - Inowrocław-Rąbinek-Mątwy-Rożniaty-Kruszwica-Polanowice-Racice-Lachmirowice-Gopło-Wronowy-Młyny-Strzelno-Bronisław-Kunowo-Szczeglin-Mogilno
Nasyp z torowiskiem w okolicy Włostowa.
Tu czas się zatrzymał, to miłe ;)
Przed stacją Gopło.
Przejazd w Golejewie.
Tory pod lasem nieopodal wsi Radunek.
Made in Huta Królewska (Kościuszko)- Königshütte w Chorzowie.
Trasa Wronowy - Miradz.
Cisza w lesie dowodzi o obecności drapieżnika. Cisza niewątpliwie była ale drapieżnika nie było :(
Stacja Kruszwica i budynek dworca.
To samo ujęcie 17 lat wcześniej. Przejazd pociągu specjalnego z Ty45 w roli głównej na miesiąc przed zamknięciem linii.
Rower:Merida
Dane wycieczki:
45.41 km (7.00 km teren), czas: 02:12 h, avg:20.64 km/h,
prędkość maks: 36.40 km/hTemperatura:23.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 3 (kcal)
CCCXXVIII etap -...linia kolejowa nr 239...
Czwartek, 15 sierpnia 2013 | dodano: 15.08.2013Kategoria TREKKING SAMOTNIE
Trasa: Kruszwica-Sławsk Wlk.-Strzelno-Orchowo-Myślątkowo-Ostrówek-Kamionek-Procyń-Gębice-Kwieciszewo-Strzelno-Słwask-Wlk.-Kruszwica
LINIA KOLEJOWA NR 239 MOGILNO - ORCHOWO
Nieczynny dzisiaj odcinek kolejowy jest unikatowym na skalę europejską ze względu na bezkolizyjność. Istniejące na tym obszarze tory kolejowe nie przecinają dróg i mostów (wszystkie drogi prowadzone są wiaduktami), nie stwarzając zagrożenia dla innych uczestników ruchu.
Dnia 2.10.1916 r. oddano do użytku odcinek kolejowy Mogilno - Kwieciszewo o łącznej długości 8km, który po kilku tygodniach przedłużono do miejscowości Gębice. Od 1921 roku kolej dojeżdżała do samego Orchowa. Bezkolizyjna linia kolejowa z Mogilna do Orchowa była budowana ogromnym nakładem sił i środków finansowych. Do budowy niemiecki wykonawca zatrudniał jeńców wojennych głównie narodowości serbskiej. Wielu zmarło, a ich groby znajdują się na cmentarzu w Mogilnie. Dla Niemców była to linia strategiczna, dlatego też na trasie tej występują liczne nasypy, zza których można było prowadzić ostrzał wroga. Nasypy kolejowe pełniły więc funkcje militarne. Na trasie tej zlokalizowanych jest 17 wiaduktów, 4 mosty i 6 dworców. Linia kolejowa Orchowo - Mogilno przebiega przez: Kwieciszewo, Gębice, Procyń i Różannę. Cała trasa z Mogilna do Orchowa liczy 20, 42km, natomiast do miejscowości Gębice wynosi 9,89km. Trasę tę zamknięto dla ruchu pasażerskiego w 1987 roku, a w 1994 roku nastąpiło dla ruchu towarowego.
KLĄTWA KROWY RADAMPURIHABY, CZYLI PRWADZIWY POWÓD ZAMKNIĘCIA LINII NR 239
Pewnego ciemnego, listopadowego wieczora roku 1975 mechanik Józef z MD Inowrocław prowadził wieczorny pociąg z Mogilna do Orchowa. Sapiąca „oelka” na spokojnym szlaku działała na niego usypiająco. Drzemał również pomocnik, po dołożeniu ostatniej partii węgla w Kwieciszewie. Nic nie zwiastowało niepokojących zdarzeń, jakie miały rozegrać się za chwilę przed wjazdem do Gębic. Pociąg wjechał w obszar gęstej mgły. Senną marszrutę przerwało głuche uderzenie. Na tory zwaliła się jakaś ciężka rzecz. Mechanik Józef wyjrzał przez okienko i zobaczył leżące w rowie martwe ciało krowy, łaciatej Wuni z gębickiego gospodarstwa Leona Maślaka, którego nie lubił od czasu ostrego sporu o ukradzioną tonę węgla z mogileńskiego zasieku. Leon też był kolejarzem, ale dwa lata temu zwolnił się z PKP i przyjął robotę w inowrocławskiej mleczarni. Nie korzystał z kolei. Pięć miesięcy wcześniej kupił używaną Warszawę od szwagra z Radzymina. Mechanik Józef nie przejął się więc przejechaną krową Wunią i wesoło pogwizdując pojechał dalej. Nie wydarzyło się już nic szczególnego. W Orchowie, po sprawnej zmianie kierunku Józef wysłał pomocnika Maćka po piwo do sklepu GS-u, a sam oddał się swobodnemu, ponad godzinnemu wypoczynkowi w budce maszynisty. I wtedy zdarzyło się to, co zaowocowało później strasznymi konsekwencjami. Z obłoku dymu, jaki niemrawo sączył się z komina parowozu, ukazała się rogata głowa Świętej Megakrowy Radampurihaby i przemówiła muczącym głosem do Józefa. Za przejechanie mojej siostry Wuni Gębickiej od dnia dzisiejszego klątwa spadnie na ciebie i wszystkich, którzy żyją przy tej przeklętej linii orchowskiej. Linia zostanie zamknięta w ciągu najbliższych dwudziestu lat, a ty krowobójco będziesz na wieki uwięziony między Mogilnem, a Orchowem w piekielnym parowozie bez duszy, czarnym TKs75, bez czerwonych i białych aplikacji, mrocznym jak twe okropne wnętrze. Nigdy nie zaznasz spokoju, a każda szufla węgla dorzucona na ruszt paleniska nie ubędzie z tendra. Każdy litr wody zamieniony w parę pomnoży się. Oleju i smarów nigdy nie zabraknie. Będą się rodzić z twojego zła. Wracający z GSu, z ośmioma flaszkami piwa z Browaru Nakło, pomocnik Maciek nie zastał już dymiącej „oelki”, a ostatni wieczorny pociąg do Mogilna nigdy tego dnia nie odjechał. Potem kolejowe władze ukryły ten fakt i nigdy nie znalazł on miejsca w annałach historii polskiego kolejnictwa. Linię, jak wiemy zamknięto około dwadzieścia lat później, mimo dobrej frekwencji i nienajgorszego stanu technicznego. Tylko od czasu do czasu, w listopadzie słychać w okolicach Gębic upiorne gwizdy nieznanego nikomu parowozu, co do którego krążą dziwne legendy, opowiadane przez miejscowych alkoholików. Jeden z nich to pomocnik Maciek. Osiadł on w Gębicach, by, jak twierdzi, być w pobliżu nieogarnionego. To on snuje dziwne opowieści. Mówi, że mechanik Józef wynegocjował jeszcze od Świętej Megakrowy Radampurihaby małą ulgę w wiecznych cierpieniach. Raz do roku może wyjechać poza orchowski szlak. W Dzień Zmarłych. I wtedy pędzi swoim strasznym, czarnym pojazdem po wszystkich liniach inowrocławskiego węzła...
Widok z ostatniego na linii wiaduktu, wybudowanego prawdopodobnie z myślą o kontynuacji budowy dalszego odcinka szlaku. w krzakach kilkanaście metrów torów i kozioł oporowy.
Widok z wiaduktu na dworzec Orchowo.
Budynek stacyjny Orchowo.
Stacja Orchowo.
Słupek kilometrowy linii nr 239 na stacji Orchowo.
Oznacznik zwrotnicowy na stacji Orchowo.
Wrośnięte w torowisko drzewo.
Być może ktoś darzył linię nr 239 taka samą niekonwencjonalną miłością jaka rozkwitła pomiedzy Babi a Hache.
Wiadukt we wsi Myślątkowo, torowisko w kierunku Orchowa.
Urokliwa trasa w okolicy Ostrówka.
Struś przydrożny.
Młyn wodny nieopodal J. Kamienieckiego.
Łatwo nie było ;)
Kolejny wiadukt we wsi Procyń.
Po wdrapaniu się na dość stromy nasyp niedaleko mostu na Małej Noteci.
Miejscami szlak wygląda zupełnie przyzwoicie.
Most nad Małą Notecią.
Dolina Małej Noteci.
Widok z wiaduktu w Gębicach nieopodal stacji. Szlak praktycznie nie do przebycia.
Rozjazd przed stacją Gębice.
Być może to tym parowozem mechanik Józef do dziś jeździ po linii nr 239.
Dziwne uczucie idąc po nieczynnym od lat torowisku co jakiś czas odruchowo odwracałem sie czy nie nadjeżdża jakiś... parowóz, że o stukocie kół i upiornych gwizdach już nie wspomnę.
Temperatura:22.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 4 (kcal)
LINIA KOLEJOWA NR 239 MOGILNO - ORCHOWO
Nieczynny dzisiaj odcinek kolejowy jest unikatowym na skalę europejską ze względu na bezkolizyjność. Istniejące na tym obszarze tory kolejowe nie przecinają dróg i mostów (wszystkie drogi prowadzone są wiaduktami), nie stwarzając zagrożenia dla innych uczestników ruchu.
Dnia 2.10.1916 r. oddano do użytku odcinek kolejowy Mogilno - Kwieciszewo o łącznej długości 8km, który po kilku tygodniach przedłużono do miejscowości Gębice. Od 1921 roku kolej dojeżdżała do samego Orchowa. Bezkolizyjna linia kolejowa z Mogilna do Orchowa była budowana ogromnym nakładem sił i środków finansowych. Do budowy niemiecki wykonawca zatrudniał jeńców wojennych głównie narodowości serbskiej. Wielu zmarło, a ich groby znajdują się na cmentarzu w Mogilnie. Dla Niemców była to linia strategiczna, dlatego też na trasie tej występują liczne nasypy, zza których można było prowadzić ostrzał wroga. Nasypy kolejowe pełniły więc funkcje militarne. Na trasie tej zlokalizowanych jest 17 wiaduktów, 4 mosty i 6 dworców. Linia kolejowa Orchowo - Mogilno przebiega przez: Kwieciszewo, Gębice, Procyń i Różannę. Cała trasa z Mogilna do Orchowa liczy 20, 42km, natomiast do miejscowości Gębice wynosi 9,89km. Trasę tę zamknięto dla ruchu pasażerskiego w 1987 roku, a w 1994 roku nastąpiło dla ruchu towarowego.
KLĄTWA KROWY RADAMPURIHABY, CZYLI PRWADZIWY POWÓD ZAMKNIĘCIA LINII NR 239
Pewnego ciemnego, listopadowego wieczora roku 1975 mechanik Józef z MD Inowrocław prowadził wieczorny pociąg z Mogilna do Orchowa. Sapiąca „oelka” na spokojnym szlaku działała na niego usypiająco. Drzemał również pomocnik, po dołożeniu ostatniej partii węgla w Kwieciszewie. Nic nie zwiastowało niepokojących zdarzeń, jakie miały rozegrać się za chwilę przed wjazdem do Gębic. Pociąg wjechał w obszar gęstej mgły. Senną marszrutę przerwało głuche uderzenie. Na tory zwaliła się jakaś ciężka rzecz. Mechanik Józef wyjrzał przez okienko i zobaczył leżące w rowie martwe ciało krowy, łaciatej Wuni z gębickiego gospodarstwa Leona Maślaka, którego nie lubił od czasu ostrego sporu o ukradzioną tonę węgla z mogileńskiego zasieku. Leon też był kolejarzem, ale dwa lata temu zwolnił się z PKP i przyjął robotę w inowrocławskiej mleczarni. Nie korzystał z kolei. Pięć miesięcy wcześniej kupił używaną Warszawę od szwagra z Radzymina. Mechanik Józef nie przejął się więc przejechaną krową Wunią i wesoło pogwizdując pojechał dalej. Nie wydarzyło się już nic szczególnego. W Orchowie, po sprawnej zmianie kierunku Józef wysłał pomocnika Maćka po piwo do sklepu GS-u, a sam oddał się swobodnemu, ponad godzinnemu wypoczynkowi w budce maszynisty. I wtedy zdarzyło się to, co zaowocowało później strasznymi konsekwencjami. Z obłoku dymu, jaki niemrawo sączył się z komina parowozu, ukazała się rogata głowa Świętej Megakrowy Radampurihaby i przemówiła muczącym głosem do Józefa. Za przejechanie mojej siostry Wuni Gębickiej od dnia dzisiejszego klątwa spadnie na ciebie i wszystkich, którzy żyją przy tej przeklętej linii orchowskiej. Linia zostanie zamknięta w ciągu najbliższych dwudziestu lat, a ty krowobójco będziesz na wieki uwięziony między Mogilnem, a Orchowem w piekielnym parowozie bez duszy, czarnym TKs75, bez czerwonych i białych aplikacji, mrocznym jak twe okropne wnętrze. Nigdy nie zaznasz spokoju, a każda szufla węgla dorzucona na ruszt paleniska nie ubędzie z tendra. Każdy litr wody zamieniony w parę pomnoży się. Oleju i smarów nigdy nie zabraknie. Będą się rodzić z twojego zła. Wracający z GSu, z ośmioma flaszkami piwa z Browaru Nakło, pomocnik Maciek nie zastał już dymiącej „oelki”, a ostatni wieczorny pociąg do Mogilna nigdy tego dnia nie odjechał. Potem kolejowe władze ukryły ten fakt i nigdy nie znalazł on miejsca w annałach historii polskiego kolejnictwa. Linię, jak wiemy zamknięto około dwadzieścia lat później, mimo dobrej frekwencji i nienajgorszego stanu technicznego. Tylko od czasu do czasu, w listopadzie słychać w okolicach Gębic upiorne gwizdy nieznanego nikomu parowozu, co do którego krążą dziwne legendy, opowiadane przez miejscowych alkoholików. Jeden z nich to pomocnik Maciek. Osiadł on w Gębicach, by, jak twierdzi, być w pobliżu nieogarnionego. To on snuje dziwne opowieści. Mówi, że mechanik Józef wynegocjował jeszcze od Świętej Megakrowy Radampurihaby małą ulgę w wiecznych cierpieniach. Raz do roku może wyjechać poza orchowski szlak. W Dzień Zmarłych. I wtedy pędzi swoim strasznym, czarnym pojazdem po wszystkich liniach inowrocławskiego węzła...
Widok z ostatniego na linii wiaduktu, wybudowanego prawdopodobnie z myślą o kontynuacji budowy dalszego odcinka szlaku. w krzakach kilkanaście metrów torów i kozioł oporowy.
Widok z wiaduktu na dworzec Orchowo.
Budynek stacyjny Orchowo.
Stacja Orchowo.
Słupek kilometrowy linii nr 239 na stacji Orchowo.
Oznacznik zwrotnicowy na stacji Orchowo.
Wrośnięte w torowisko drzewo.
Być może ktoś darzył linię nr 239 taka samą niekonwencjonalną miłością jaka rozkwitła pomiedzy Babi a Hache.
Wiadukt we wsi Myślątkowo, torowisko w kierunku Orchowa.
Urokliwa trasa w okolicy Ostrówka.
Struś przydrożny.
Młyn wodny nieopodal J. Kamienieckiego.
Łatwo nie było ;)
Kolejny wiadukt we wsi Procyń.
Po wdrapaniu się na dość stromy nasyp niedaleko mostu na Małej Noteci.
Miejscami szlak wygląda zupełnie przyzwoicie.
Most nad Małą Notecią.
Dolina Małej Noteci.
Widok z wiaduktu w Gębicach nieopodal stacji. Szlak praktycznie nie do przebycia.
Rozjazd przed stacją Gębice.
Być może to tym parowozem mechanik Józef do dziś jeździ po linii nr 239.
Dziwne uczucie idąc po nieczynnym od lat torowisku co jakiś czas odruchowo odwracałem sie czy nie nadjeżdża jakiś... parowóz, że o stukocie kół i upiornych gwizdach już nie wspomnę.
Rower:Merida
Dane wycieczki:
81.30 km (8.00 km teren), czas: 04:03 h, avg:20.07 km/h,
prędkość maks: 38.70 km/hTemperatura:22.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 4 (kcal)
CCCXXVII etap -...kierunek południe...
Niedziela, 11 sierpnia 2013 | dodano: 11.08.2013Kategoria TREKKING SAMOTNIE
Trasa: Kruszwica-Rzepowo-Racice-Rzeszynek-Łuszczewo-Mielnica-Przewóz-Broniszewo-Koszewo-Lisewo-Czartowo-Skulska Wieś-Radwańczewo-Wturek-Siedlimowo-Nożyczyn-Jeziora Wlk.-Włostowo-Kruszwica
Przyjemna rowerowa pogoda z umiarkowanym wiatrem z kierunku południowo-zachodniego skręcającego na zachodni. We wsi Rzeszynek najnormalniej w świecie odpadł mi przedni błotnik, który ukryłem w przydrożnych zaroślach. Jutro będę w tych okolicach autem to mam nadzieję, że go znajdę ;) W drodze powrotnej od 45 kilometra ucieczka przed ołowianą chmurą na szczęście udana, lecz na ostatnich 10 kilometrach jazda w deszczu już do samego domu.
Okolice Rzeszynka
Wyremontowana w zeszłym roku śluza Koszewo na Kanale Warta-Gopło
Granica województw Kujawsko-Pomorskiego i Wielkopolskiego
Linia energetyczna 220kV Konin-Bydgoszcz
Chmury pościgowe
Temperatura:22.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 3 (kcal)
Przyjemna rowerowa pogoda z umiarkowanym wiatrem z kierunku południowo-zachodniego skręcającego na zachodni. We wsi Rzeszynek najnormalniej w świecie odpadł mi przedni błotnik, który ukryłem w przydrożnych zaroślach. Jutro będę w tych okolicach autem to mam nadzieję, że go znajdę ;) W drodze powrotnej od 45 kilometra ucieczka przed ołowianą chmurą na szczęście udana, lecz na ostatnich 10 kilometrach jazda w deszczu już do samego domu.
Okolice Rzeszynka
Wyremontowana w zeszłym roku śluza Koszewo na Kanale Warta-Gopło
Granica województw Kujawsko-Pomorskiego i Wielkopolskiego
Linia energetyczna 220kV Konin-Bydgoszcz
Chmury pościgowe
Rower:Merida
Dane wycieczki:
77.37 km (3.00 km teren), czas: 03:23 h, avg:22.87 km/h,
prędkość maks: 36.10 km/hTemperatura:22.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 3 (kcal)
CCCXXVI etap -...39 lat minęło jak się wszystko zaczęło...
Piątek, 9 sierpnia 2013 | dodano: 09.08.2013Kategoria TREKKING SAMOTNIE
Trasa: Kruszwica-Sukowy-Młynice-Strzelno-Żegotki-Bożejewice-Sławsk Wlk.-Kruszwica
Temperatura:25.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 3 (kcal)
Rower:Merida
Dane wycieczki:
33.16 km (0.00 km teren), czas: 01:22 h, avg:24.26 km/h,
prędkość maks: 37.80 km/hTemperatura:25.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 3 (kcal)