avatar Blog rowerowy Arnoldzika z miasteczka Kruszwica. Przeróżne liczniki nabiły mi 116071.96 kilometrów w tym 2221.96 po polnych dróżkach, leśnych duktach a nawet po śniegu. Jeżdżę z prędkością średnią 24.42 km/h i to jest istotne
Więcej o Arnoldziku.

• Wiatr 7m/s
  • Sprzęt Trek
  • mapa trasy mini

Pięciodróg, odkrywka i gdzie Noteć swój górny bieg kończy (RT81,6/9303)

Sobota, 13 maja 2023 · dodano: 13.05.2023 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Włostowo-Kościeszki-Rzeszynek-Lubstówek-Borowa-Łuszczewo-Mielnica-Goplana-Koszewo-Noć-Morzyczyn-Sadlno-Wierzbinek-Buguszyce-Posada-Kryszkowice-Tomisławice-Wójcin-Piotrków Kujawski-Świesz-Bytoń-Niegibalice-Radziejów-Chełmce-Janocin-Tarnowo-Bródzki-Kruszwica-Kobylniki-Kruszwica

Przyznać muszę i to po raz nie pierwszy ni też nie drugi, że brakuje mi mojej rowerowej dłuższej samotni jak i krajobrazu kopalnianego. Swojego czasu bywałem tam znacznie częściej i to zarówno na odkrywce Tomisławice jak i na odkrywce Jóźwin IIB. W planach była bardziej odległa odkrywka Drzewce i pewnie tam trafię, z tym już do nieeksploatowanej od sierpnia ubiegłego roku. Pomimo ogólnej degrengolady  podoba mi się klimat widokowy kopalni odkrywkowych, których początków i końców jestem naocznym świadkiem już od blisko trzech dekad. Pognało mnie dziś zatem na odkrywkę budzącą najwięcej kontrowersji, mianowicie Tomisławice ( DLXI etap - kontrowersyjna odkrywka ). Krajobraz się zmienia a odkrywka tudzież wyrobisko, dziura "wędruje" w tym przypadku na północ. Wielu dróg po których owe tereny przemierzałem najzwyczajniej już nie ma a wsie nie istnieją.

Bezpieczne i asfaltowo jakościowe klimatyczne dróżki, okolice wsi Warzymowo, skrzyżowanie pięciu dróg.

Kanał Warta - Gopło i śluza Koszewo, lubię tu przystanąć ;)

Noteć, gdzie swój górny bieg kończy wpadając nieopodal do kanału Warta - Gopło.

Takie drogi dla rowerów to rozumiem, nawet kiedy dopuszcza się tu ruch pieszych. Droga Sadlno - Wierzbinek.

Zwałowiska odkrywki Tomisławice, okolice wsi Boguszyce

Tak było tu przed dziesięcioma laty.

Początek "autostrady węglowej" kończącej się we wsi Police, gdzie odbywa się przeładunek węgla na wagony. Torowisko niegdysiejszej odkrywki Lubstów łączące się z torami z odkrywki Drzewce biegnie dalej do jedynej już czynnej elektrowni Pątnów.

Gad kopalniany

Droga Posada - Kryszkowice wybudowana z funduszu KWB Konin

Czasami tak się zdarza i asfalt się kończy :)