avatar Blog rowerowy Arnoldzika z miasteczka Kruszwica. Przeróżne liczniki nabiły mi 116684.65 kilometrów w tym 2224.36 po polnych dróżkach, leśnych duktach a nawet po śniegu. Jeżdżę z prędkością średnią 24.42 km/h i to jest istotne
Więcej o Arnoldziku.

• Wiatr 7m/s
  • Sprzęt Trek
  • mapa trasy mini

Gdzie jeszcze nie byłem (RT82,2/8827)

Piątek, 5 maja 2023 · dodano: 05.05.2023 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Kobylniki-Szarlej-Sikorowo-Dulsk-Dziennice-Balczewo-Marcinkowo-Parchanie-Gąski-Lipie-Kijewo-Kawęczyn-Grabie-Opoczki-Opoki-Wilkostowo-Mleczkowo-Chlewiska-Zakrzewo-Sędzin-Dobre-Bronisław-Papros-Pieranie-Radojewice-Łąkocin-Góra-Witowy-Karczyn-Szarlej-Kobylniki-Kruszwica

Mógłbym o pogodzie pisać, bo to temat blogowy pamiętnik dopełniający, prosty i aktualny, poniekąd nudny. Wiało zimnym wiatrem i to wszystko ;) Niech już tak zostanie... Coraz częściej, tak przynajmniej zauważyłem i co ma swoje odbicie w mojej rowerowej rzeczywistości, coś planuję. Nie tyle co sam wyjazd, bo to rzecz oczywista, ale trasę coby tak po GPS-owej kresce jak po sznurku jechać. Z przypadku zapewne dojechałbym gdzieś indziej, choć w przybliżonym kierunku, bowiem wiatr niezmiennie mi kierunek wyznacza. Kiedy przed laty wracając ze szkoły na inowrocławskim PKS-ie wsłuchiwałem się w odgłosy (czasami ciężko było zorientować po jakiemu to) rozbrzmiewające z dworcowego megafonu, zwracałem uwagę na nazwy miejscowości do których kursowały w większości ówczesne Autosany. Owe nazwy wydawały mi się wówczas nic nie znaczące lub co najmniej dziwne, cóż ktoś tam mieszka i ma poważny problem bo rozkładowo w jego wiosce są raptem trzy autobusy na dobę. Tak jak wcześniej byłem w Topólce, Orlu czy w innych miejscowościach widniejących na białej tabliczce sanockiego autobusu to przyznać muszę, że w Grabiach jeszcze nie byłem. Choć nawierzchnie niezakunieczne to miejscowość nader ciekawą historię posiada, bowiem W Grabiu to właśnie podczas wojen z krzyżakami odbywały się dwukrotnie rokowania. W kwietniu 1309 Władysław Łokietek spotkał się tutaj z wielkim mistrzem Henrykiem von Plotzke, interweniując w sprawie zaboru Pomorza, a po raz drugi, w 1414 r., gdy po Unii w Horodle, Polska i Litwa przedstawiły zakonowi swój program rewindykacyjny. Tak było, nie zmyślam ;)

Droga Lipie - Kijewo

Zza lasu wiatr niósł odgłosy wystrzałów z toruńskiego poligonu artyleryjskiego

Grabie właśnie ;)

Koścół pw. Świętej Trójcy w Chlewiskach

Jeśli tak to nie marudzę ;)

Tylko po co te poręcze ?

Tragedyja to wielka, bowiem obręcz w okolicy nyplowej wydupiło. Być może po dzisiejszych dziurach a być może i nieco wcześniej.