avatar Blog rowerowy Arnoldzika z miasteczka Kruszwica. Przeróżne liczniki nabiły mi 111858.20 kilometrów w tym 2133.36 po polnych dróżkach, leśnych duktach a nawet po śniegu. Jeżdżę z prędkością średnią 24.42 km/h i to jest istotne
Więcej o Arnoldziku.

• Sprzęt Trek

Notojadzim - U Mariana po Sowich Górkach polatać

Sobota, 5 czerwca 2021 · dodano: 06.06.2021 | Komentarze 0

Trasa: Dzierżoniów-Owiesno-Przedborowa-Stoszowice-Budzów-Srebrna Góra-Jodłownik-Bielawa-Pieszyce-Kamionki-Przełęcz Jugowska-Kamionki-Pieszyce-Dzierżoniów

Kujawiacy nie górale, krew Kujawska nie maślanka... Dziś kierunek Dzierżoniów, miasto położone nad rzeką Piławą w kotlinie Dzierżoniowskiej u podnóża Gór Sowich od strony południowej i Masywu Ślęży od północnej. Miasto znane z niegdysiejszych Zakładów Radiowych Unitra-Diora, z wielu zabytków no i oczywiście mające ogromne tradycje kolarskie. W okolicy, mamy zarówno tereny w miarę płaskie jak i wymagające podjazdy o przewyższeniach ponad 500 metrów i nawet o 20 % nachyleniu. Dzięki Marianowi u którego gościliśmy poznaliśmy uroki tego Dolnośląskiego miasteczka, piękną okolicę i oczywiście kilka podjazdów m.in na Przełęcz Srebrna Góra ( 568 m n.p.m.), Przełęcz Woliborska ( 711 m n.p.m. ) i Przełęcz Jugowska ( 805 m n.p.m. ) . Dotarliśmy do XVIII wiecznej Twierdzy Srebrna Góra usytuowanej na wzniesieniu zwanym Góra Warowna ( 686 m n.p.m ) oraz chwil kilka spędzilim na wiszącym wiadukcie nad starotorzem unikatowej kolei zębatej łączącej w latach 1902 - 1934 Dzierżoniów ze Ścinawką Średnią przez Bielawę, przełęcz Srebrną i Wolibórz.
Było więc poznawczo, turystycznie ze sportowym zacięciem także, bowiem my Kujawiacy nieprzywykłe nieco do wzniesień tak zacnych i wymagających. U boku Mistrza Mariana szlakiem Gór Sowich przejechalim, piwem na przełęczy niejednej się racząc, gościny przemiłej dostąpilim. Tam gdzie inaczej płynie czas, gdzie kilometr dłuższy się staje, gdzie każdą przełęcz, każdy szczyt inną miarą mierzyć należy, gdzie potoku szum, gdzie słychać serca bicie... Jeszcze tu wrócimy ;)

Kierunek Dzierżoniów

Przed wyjazdem

Kierunek południe

Marian i Kolomih Mich. Jeszcze kilka kilometrów i pierwszy podjazd na Przełęcz Srebrna Góra

Twierdza Srebrna Góra zdobyta ;)

Wiszący wiadukt kolei zębatej w okolicy Przełęczy Srebrna Góra

Przełęcz Woliborska

Przełęcz Jugowska

W górach każdy jest zwycięzcą :)

Dzierżoniów

Trofea Mariana a to nie wszystko :)