avatar Blog rowerowy Arnoldzika z miasteczka Kruszwica. Przeróżne liczniki nabiły mi 116684.65 kilometrów w tym 2224.36 po polnych dróżkach, leśnych duktach a nawet po śniegu. Jeżdżę z prędkością średnią 24.42 km/h i to jest istotne
Więcej o Arnoldziku.

• Prędkość max. 37.04km/h
  • Wiatr 2m/s
  • Sprzęt Mont Ventoux

CMIV etap -...Tążyna ma a Wenus tylko na niebie jest...

Sobota, 1 września 2018 · dodano: 01.09.2018 | Komentarze 0

Trasa: Kruszwica-Tupadły-Inowrocław-Jacewo-Parchachie-Modliborzyce-Wonorze-Murzynno-Opoki-Przybranowo-Straszewo-Koneck-Siniarzewo-Ruszki-Kościelna Wieś-Dobre-Wola Wapowska-Wolany-Bródzki-Kruszwica

Dziś pogoda była idealnie rowerowa, temperaturowo w sam raz niemalże bezwiatrowo. Pojechałem zatem na wschodnie rubieże regionu i dopiero po jakimś czasie zachciało mię się rzeczkę Tążynę odwiedzić, którą poznałem w pewien majowy dzień. Dożynkowy klimat opanował wsie i co rusz ciekawsze słomiane ludziki, krówki i wiatraczki na mej drodze pojawiały się ;)
Z drogi dobrze mi znanej wojewódzkiej DW-246 skręcam w kierunku Przybranowa i rzeczkę Tążynę przelotem odwiedzam. Tej niepozornej nizinnej bez mała 50-cio kilometrowej rzeczce przypadło w udziale wody Wisły zasilać bezpośrednio czyniąc ją lewobrzeżnym jej dopływem. Rzeka raz wód niesie mniej a raz więcej przeto inne jej oblicze od pory roku zależne. Pierwsze spotkanie majowe wspomnienie pozostawiło a dziś, choć ta sama rzeczka inna była. Jadąc ciechocińską wojewódzką 266-tką skręciło mnie się na Koneck, bowiem klub Wenus po raz drugi chciałem ujrzeć... Jest kościół i Urząd Gminy... Co miałem się zapytać gdzie jest Wenus. W pełni świadomie stwierdzam, iż w Konecku nie ma Wenus, bowiem Wenus schowało się za horyzontem w chwile po Słońcu na azymucie 245.

Dożynkowo tak jakby...

Tążyna z początku września.

Dla porównania ta z drugiej dekady miesiąca maja.

Rumak wierny ten sam wrześniowy.

...i majowy ( znajdź w rumaku 4 różnice ewentualny czytaczu bloga mego, czekają ciekawe nagrody )

Chmury mnie nie goniły, a ojce powiedzieli, że to wszystko ku morzu poszło ;)

Jak już wspomniałem, w Konecku nie ma Wenus ( Venus ), bo Wenus jest tu :) Przynajmniej można oglądać w dresach :)