Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Arnoldzik z miasteczka Kruszwica. Mam przejechane 124549.09 kilometrów w tym 2306.66 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 24.38 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 65809 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Arnoldzik.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 131.36km
  • Czas 05:31
  • VAVG 23.81km/h
  • VMAX 39.50km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • HRmax 172 ( 88%)
  • HRavg 134 ( 68%)
  • Kalorie 3kcal
  • Sprzęt Mont Ventoux
  • Aktywność Jazda na rowerze

DCCCI etap -...beagle bomber and american army...

Wtorek, 19 września 2017 · dodano: 19.09.2017 | Komentarze 0


Trasa: Kruszwica-Sukowy-Młynice-Młyny-Wronowy-Prószyska-Nowa Wieś-Wójcin-Wilczyn-Nowy Świat-Budzisłąw Kościelny-Anastazewo-Powidz-Witkowo-Miaty-Trzemeszno-Trzemżal-Słowikowo-Orchowo-Bielsko-Ostrowo-Cieńcisko-Strzelno-Sławsk Wielki-Kruszwica


Niby nie wyjeżdżam z jakimś nakreślonym celem a tu proszę. Wyłamałem się dziś, i pomimo niedyspozycji spowodowanej katarem bardzo chciałem pojechać tam gdzie jeszcze nie byłem. Dokładnie odwiedzić samolot Ił-28 pełniący funkcję pomnika w miejscowości Witkowo. Beagle ( Butcher ) był to jeden z kodów NATO, którymi oznaczano samoloty ZSRR. Pierwsza litera nazwy samolotu w kodzie NATO jest taka sama, jak nazwa tego typu samolotu, do którego należy, w języku angielskim. Przykładowo, myśliwce zaczynają się od "F" (fighter), bombowce od "B" (bomber) itp. Wyjątkiem są m.in. samoloty szturmowe, które nie posiadają oddzielnej kategorii, lecz kwalifikowane są albo jako bombowce, albo jako myśliwce. Ot taka ciekawostka ;)


Jezioro Powidzkie

Taka sytuacja w koszarach w Powidzu. Więcej fotek nie robiłem bo kręcili się tam murzyni ;)

Kiedyś sowieci teraz amerykany... hmmm, ale kolorystycznie do lepiej pasowali ci pierwsi ;)

Beagle w Witkowie


Ił-28 – odrzutowy samolot bombowy, konstrukcji Sergieja Iliuszyna

Prędkość maks. - 902 km/h
Prędkość przelotowa - 770 km/h
Prędkość minimalna - 185 km/h
Prędkość wznoszenia - 15 m/s
Pułap - 12 300 m
Zasięg - 2 400 km
Rozbieg - 960 m
Dobieg - 960 m



Rozpiętość - 21,45 m
Długość - 17,45 m
Wysokość - 6,7 m
Powierzchnia nośna - 60,8 m²

Napęd  - 2 silniki turboodrzutowe Klimow WK-1
Ciąg  -  26,5 kN (każdy)
Data oblotu  - 8 lipca 1948 r.


Ił-28 R o prawdziwym numerze 8 a fikcyjnym 10 - latał w 7 blb w Powidzu, był jednym z lecących w szyku "Orzeł" w 1966 r. Pilotem tego Iła był kpt. Jan Bar.

Pierwsze egzemplarze samolotu pojawiły się w Polsce w 1952 roku. 22 lipca tego roku zaprezentowano je publicznie w Warszawie. Używała ich 15 Dywizja Lotnictwa Bombowego, a następnie 7 Brygada Lotnictwa Bombowego. Stacjonowały w Bydgoszczy, Warszawie, Modlinie i Powidzu, były także używane przez 19 Eskadrę Holowniczą oraz Oficerską Szkołę Lotniczą w Dęblinie. Wersji R używano od 1955 roku. Ostatnie loty na tych samolotach wykonano w 1979 roku, choć lotnictwo wojsk lądowych zaprzestało ich eksploatacji już dwa lata wcześniej.


Załogę stanowiły trzy osoby:
  • pilot – w kabinie na grzbiecie samolotu
  • nawigator/bombardier – w przeszklonym nosie
  • strzelec/radiooperator – w wieżyczce ogonowej






Kategoria SZOSA SAMOTNIE



Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa oispi
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]