avatar Blog rowerowy Arnoldzika z miasteczka Kruszwica. Przeróżne liczniki nabiły mi 116684.65 kilometrów w tym 2224.36 po polnych dróżkach, leśnych duktach a nawet po śniegu. Jeżdżę z prędkością średnią 24.42 km/h i to jest istotne
Więcej o Arnoldziku.

• Prędkość max. 37.80km/h
  • Wiatr 6m/s
  • Sprzęt Merida

DCXXXIV etap -...na wschodnią stronę...

Sobota, 5 marca 2016 · dodano: 05.03.2016 | Komentarze 4

Trasa: Kruszwica-Gocanowo-Janocin-Witowice-Karsk-Piotrków Kujawski-Świesz-Bytoń-Niegibalice-Radziejów-Bieganowo-Dobre-Wola Wapowska-Wolany-Bródzki-Kruszwica

Ostatnimi czasy w ogóle nie mam pomysłu na cel wycieczki w sensie aby pojechać gdzieś w ciekawe miejsce. Miejsce związane z jakimś np. historycznym wydarzeniem czy tak po prostu zobaczyć coś ciekawego. Dziś nie chciało mi się nawet robić zdjęć a jak już się na to zdecydowałem to pojawił się problem jak je opisać czy nawet zatytułować. Opis fotografii typu "Droga wojewódzka nr 266 pomiędzy Radziejowem i Dobrym" czy dajmy na to "Drzewo przy drodze nieopodal wsi Wola Wapowska" jest choć o jakiejś wartości informacyjnej to w sumie nieciekawy żeby nie powiedzieć drętwy. No, ale też wstawienie paru fotek bez opisu okazać się może jeszcze bardziej drętwe. Mam nadzieję, że ciekawsze relacje z moich wypraw pojawią się wraz z bardziej wiosenną aurą ale i tak w opisach tych znajdzie się fotka drogi numer ileś tam czy jakiegoś drzewa... Bo lubię ;)

Widok na byłą cukrownię w Dobrem

Ścieżka rowerowa w Dobrem

Drzewo nieopodal wsi Wola Wapowska ;) wstawione ze względu na hubę

Taka sytuacja

Droga powiatowa nr 2574 C pomiędzy Wolą Wapowską i Wolanami

Urogatkowiony przejazd przez linię kolejowa nr 131 ( Chorzów Batory - Tczew ) nieopodal wsi Wolany. Zauważyłem ostatnimi czasy tendencję do wyposażania przejazdów na lokalnych drogach w rogatki i monitoring. Co prawda nie pojawiają się one w takim tempie jak kilkanaście lat temu były likwidowane budki dróżników ale zawsze. PKP obrało dobry kierunek działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa szerokopojętego.

kgrzany
| 00:33 środa, 9 marca 2016 | linkuj Spotkała mnie ta przyjemność i kilkakrotnie podróżowałem tą wąskotorówką, ale to były czasy przedszkolne. Być może to z tego powodu wspomnienia są niezatarte i klimatyczne.
Arnoldzik
| 20:37 wtorek, 8 marca 2016 | linkuj Sebek - tematyka nie tylko samych przejazdów kolejowych ale kolei w ogóle przewija się i przewijać się będzie w relacjach z wypraw. Myślałem niejednokrotnie aby skorzystać z usług PKP aby drogi dotąd mi nie znane przemierzyć, lecz jakoś zebrać się do tego nie mogę.

Kgrzany - szczerze to nie wiedziałem o tych dziwnych poniekąd przyczynach zamknięcia cukrowni w Dobrem. Co do jeziorka to faktycznie było kiedyś jakby większe. No a tory kolejki wąskotorowej pamiętam w kierunku południowym prowadziły do samego Sompolna przez Radziejów i Piotrków Kujawski. Dziś o tym przypominają jeszcze nie do końca zaasfaltowane fragmenty torowisk na niegdysiejszych przejazdach kolejowych.
kgrzany
| 07:57 wtorek, 8 marca 2016 | linkuj Cukrownię zamknęli chociaż przynosiła zyski....No , ale właścicielowi się ubzdurało, że ta w Glinojecku będzie przynosiła większy dochód jak nie będzie tej w Dobrem. Kruszwica górą ;-)
Inna sprawa to zasypywanie jeziora. Tę drugą część, niewidoczną na zdjęciu już zasypali. To nie była byle jaka kałuża. W linii prostej miało 650 m. A ścieżka rowerowa prowadzi po dawnych torach kolejki wąskotorowej.
Pozdrawiam
sebekfireman
| 17:17 sobota, 5 marca 2016 | linkuj Hehe - widzę że u Ciebie też dzisiaj tematyka przejazdów kolejowych :)
Co do ciekawych miejsc to trzeba połączyć rower z koleją - wtedy można dojechać dalej i zobaczyć coś innego.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa iemje