Info

avatar Blog rowerowy Arnoldzika z miasteczka Kruszwica. Przeróżne liczniki nabiły mi 117465.96 kilometrów w tym 2224.36 po polnych dróżkach, leśnych duktach a nawet po śniegu. Jeżdżę z prędkością średnią 24.42 km/h i to jest istotne
Więcej o Arnoldziku.

Arnoldzikowe batoniki

2019

button stats bikestats.pl

2020

button stats bikestats.pl

2021

button stats bikestats.pl

2022

button stats bikestats.pl

2023

button stats bikestats.pl

2024



baton rowerowy bikestats.pl

Znajomi Arnoldzika

Zdobyte przez Arnoldzika gminy

Odwiedziny u Arnoldzika

licznik odwiedzin Wordpress

Arnoldzikowa zegarynka

Arnoldzikowa pogodynka

Wykres roczny Arnoldzika

Wykres roczny blog rowerowy Arnoldzik.bikestats.pl

Archiwum Arnoldzika

  • Dystans 43.34km
  • Teren 6.00km
  • Czas 02:06
  • Prędkość śr. 20.64km/h
  • Prędkość max. 39.60km/h
  • Temperatura 6.0°C
  • Wiatr 3m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXXXVII etap -...sentymentalnie po stacjach linii nr 231...

Sobota, 21 lutego 2015 · dodano: 21.02.2015 | Komentarze 2


Trasa: Kruszwica-Włostowo-Gopło-Dobsko-Wycinki-Żółwiny-Wronowy-Młyny-Młynice-Sukowy-Kruszwica

W ostatnim czasie znów udzieliły mi się klimaty kolejowe, dotyczące linii nr 231 ściślej odcinka nieczynnego już od ponad 19 lat pomiędzy Kruszwicą a Mogilnem. Odwiedziłem dziś kolejno stacje; Lachmirowice (20,709 km), Gopło (24,741km), Wronowy (30,647 km) oraz Młyny (34,209 km). Część budynków stacyjnych jest już opuszczona, nieco zdewastowana w niektórych jeszcze ktoś mieszka i może dlatego nadal istnieją przypominając czasy kiedy szlak linii nr 231 przemierzały zarówno pociągi osobowe jak i towarowe. Choć sporo jest miejsca poświęconego nieczynnym liniom kolejowych w internecie  to uważam, że należy uwiecznić każdy szczegół poprzez opisy, fotografie, bo być może już za kilka lat po torowisku czy infrastrukturze linii nr 231, którą darzę dużym sentymentem nie będzie nawet śladu ;( Doskonale pamiętam czasy kiedy linią tą jeździły składy prowadzone przez parowozy serii Ol czyTy potem już tylko przez spalinowozy SM-42. Ruch pasażerski na tym odcinku linii zamknięto 1 czerwca 1996 roku a z początkiem września również dla ruchu towarowego. Nieczynna już blisko 19 lat linia z roku na rok coraz mniej przypomina czasy swojej świetności.

Zamieszkały jeszcze budynek stacyjny Lachmirowice

Do niedawna (07.2014 r.) również ten budynek stacyjny Gopło był zamieszkany

Wieża wodna nieopodal stacji Gopło

Przejazd ostatniego pociągu specjalnego prowadzonego przez parowóz Ty45 na kilka dni przed oficjalnym zamknięciem linii.

Choć to budynek stacji Gopło to adres wsi Kościeszki hmmm najważniejsze, że jest telefon :)

Również opuszczony budynek stacji Wronowy

O czasach świetności przypominają wciąż jeszcze całkiem dobrze zachowane nazwy stacji.


Ugryzione zębem czasu torowisko stacji Wronowy. Niegdyś istniały tu nawet trzy tory.

Wronowy - wnętrze magazynu stacyjnego

Tabliczka nad drzwiami - DOKP 1959 rok 

Po prawej główne wejście do budynku stacji Wronowy

Zamieszkany budynek stacji Młyny

Tędy już żaden pociąg nie pojedzie :(

Błądząc po lasach leśnictwa Młyny natrafiłem na takie urokliwe miejsce.

To sprawka "Dzików" z koła łowieckiego ;)







Komentarze
Arnoldzik
| 16:41 niedziela, 22 lutego 2015 | linkuj Zainteresowanie czytelnika tudzież przeglądacza internetowego blogową twórczością Arnoldzika cieszy a zarazem motywuje. Będzie kontynuacja relacji z nieczynnych linii kolejowych, ale także z odwiedzin wielu ciekawych i urokliwych miejsc, których w okolicy nie brakuje.
Pozdrawiam ;)
Ewa i Czesław | 15:38 niedziela, 22 lutego 2015 | linkuj Ciekawe-oglądamy,podziwiamy i dziękujemy za podróż w czasie.
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ajaje
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]