Info

avatar Blog rowerowy Arnoldzika z miasteczka Kruszwica. Przeróżne liczniki nabiły mi 116684.65 kilometrów w tym 2224.36 po polnych dróżkach, leśnych duktach a nawet po śniegu. Jeżdżę z prędkością średnią 24.42 km/h i to jest istotne
Więcej o Arnoldziku.

Arnoldzikowe batoniki

2019

button stats bikestats.pl

2020

button stats bikestats.pl

2021

button stats bikestats.pl

2022

button stats bikestats.pl

2023

button stats bikestats.pl

2024



baton rowerowy bikestats.pl

Znajomi Arnoldzika

Zdobyte przez Arnoldzika gminy

Odwiedziny u Arnoldzika

licznik odwiedzin Wordpress

Arnoldzikowa zegarynka

Arnoldzikowa pogodynka

Wykres roczny Arnoldzika

Wykres roczny blog rowerowy Arnoldzik.bikestats.pl

Archiwum Arnoldzika

  • Dystans 50.94km
  • Czas 02:28
  • Prędkość śr. 20.65km/h
  • Prędkość max. 42.30km/h
  • Temperatura 2.0°C
  • Wiatr 7m/s
  • Sprzęt Merida
  • Aktywność Jazda na rowerze

DXIII etap -...gęsto, wietrznie lecz przejrzyście...

Niedziela, 4 stycznia 2015 · dodano: 04.01.2015 | Komentarze 2


Trasa: Kruszwica-Tupadły-Janikowo-Trląg-Strzelce-Strzelno-Sławsk Wlk.-Kruszwica

Gęsto...tak, 513 etap nie przypadkowo takim tytułem opatrzony został. Dziś rano natrafiłem w necie na dość ciekawy artykuł o zimowym rowerowaniu, a dokładniej o tym dlaczego zimą przy niższych temperaturach jeździmy wolniej. Faktycznie zauważyłem to już dawno, lecz szczerze to nigdy się nad tym nie zastanawiałem. A jeśli już to po prostu byłem przekonany, że to przez grubszy ubiór czy mniej intensywny dopływ krwi do mięśni. Oczywiście to niewątpliwie też, jednak największy wpływ na osiągane prędkości ma gęstość powietrza, która zwiększa się proporcjonalnie do spadku temperatury. Im chłodniej, tym gęstsze, a co za tym idzie cięższe staje się powietrze. Żeby przybliżyć wpływ tego czynnika załóżmy w uproszczeniu, że razem z rowerem tworzymy powierzchnię 1 metra kwadratowego. Poruszając się w temperaturze 25°C ze średnią prędkością 25 km/h w ciągu jednej sekundy na twojej drodze stanie ok. 8,26 kg powietrza ! Gdy temperatura spadnie do -15°C aby utrzymać prędkość musisz przepchnąć 9,57 kg powietrza, co stanowi dodatkowe 15% pracy ! Oznacza to, że przy tej samej intensywności treningu, na identycznej trasie, przy podobnym wietrze, jeśli w lecie (+25 C) średnia prędkość wynosiła koło 30 km/h, to przy ujemnej temperaturze (-10°C) możesz się spodziewać spadku prędkości o ok 4 km/h. Do tego mniejsza elastyczność spowodowana grubą warstwą odzieży i dodatkowa energia na ogrzanie organizmu jest powodem faktu, że zimą jeździmy wolniej. 
Wietrznie... no tak ale latem też wieje ;)
Przejrzyście... właśnie dzięki temu wiatrowi przejrzystość powietrza była dziś niesamowita. Dajmy na to z przewyższenia przed zjazdem na południową groblę J. Pakoskiego rozciągał się niesamowity widok ( dodam ze mrok już zapadł ) na Mogilno, na Inowrocław i najbliżej położone Janikowo, że o maszcie RTV w Żółwińcu oddalonym o ok. 35 km nawet nie wspomnę. 
Było super połowa nawet ta większa pod wiatr ale jazda z wiatrem w plecy jest wystarczającą zapłatą na te niedogodności. Średnia prędkość... cóż przecież zimą jeździ się wolniej ;)

Widok z drogi przed Janikowem

Cukrownia "Janikowo"

Jezioro Pakoskie

Nasyp z linią kolejową nr 353

Księżyc nad lasem w okolicy wsi Bławaty

w oddali Mogilno






Komentarze
sebekfireman
| 09:29 poniedziałek, 5 stycznia 2015 | linkuj Też się kiedyś nad tym zastanawiałem i za tą wolniejszą jazdę właśnie oskarżyłem inną gęstość powietrza oraz smary które na zimnie gęstnieją.
Masztem w Żółwińcu zawsze sobie oceniam przejrzystość powietrza nocą, gdyż jak jest dobra widoczność to widzę go z okna w domu.
To już tylko 9954,06 km zostało do magicznej bariery ;)
Jurek57
| 20:54 niedziela, 4 stycznia 2015 | linkuj A ja się zastanawiałem dlaczego tyle "pary" mnie to zimowe jeżdżenie kosztuje ... !
pozdrawiam
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa emias
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]